Nekilnojamojo turto (NT) rinka laikoma gana inertiška, tačiau pastaraisiais metais būtent joje pradėta aktyviai naudoti dirbtinį intelektą (DI) ir kitas modernias technologijas. Pažangūs sprendimai atveria daugiau galimybių pirkėjams ir investuotojams, taip pat pasiūlo naujų sprendimų verslui. Lietuvos NT rinkoje modernias technologijas klientų patogumui sėkmingai išnaudoja Lauryno Boguševičiaus NT kompanija „Home Deals“ ir pirmieji išmanių verslo patalpų valdymą nuotoliu įdiegę „NordSpace“.
„Nordspace“ valdymas
Pasaulio NT rinkoje DI pradėtas taikyti pačiose įvairiausiose srityse. Amerikiečių kompanija „Zillow“ savo DI įrankį „moko“ įvertinti nekilnojamą turtą pagal nuotraukas. Jų teigimu, vertinimo paklaida – vos 2,4 proc. Bendrovė „Trulia“ tiria kliento skonį ir padeda jam iš daugybės siūlomų NT objektų pasirinkti geriausią. „Opendoor“ seka makroekonomikos tendencijas ir rekomenduoja, kada pats geriausias laikas pirkti NT. „CityBldr“ „asistuoja“ brokeriui – peržiūri tūkstančius skelbimų ir pasiūlo brokeriui pelningiausius ir nepakankamai įvertintus. Lietuva tuo metu taip pat neatsilieka – mūsų šalyje NT rinka DI išnaudoja įvairiems veiksmams optimizuoti ir sukurti kuo patrauklesnį produktą.
„Home Deals“ siekia „išlaisvinti“ žmones
Verslininkas Laurynas Boguševičius prieš metus kartu su partneriais pasuko į NT sritį – jie įkūrė bendrovę „Home Deals“, kurios tikslas klientų aptarnavimą pakelti į naują lygį. Vienas svarbiausių darbų – klientams užtikrinti savarankiškumą ir galimybę NT operacijas atlikti patiems, sumažinant priklausomybę nuo tarpininkų.
„NT rinka neatsilieka nuo bendro technologinio progreso. Nesvarbu, ar tai būstuose pritaikytos išmaniosios technologijos, ar verslo procesų modernizavimo sprendimai, gerinantys klientų patirtį ir leidžiantys optimizuoti procesus. Mes į NT rinką atėjome norėdami pasiekti aukščiausią aptarnavimo kokybę. Klientai greitai įvertino mūsų pasiūlytą galimybę taupyti laiką ir pinigus“, – teigia Laurynas Boguševičius.
Svarbiausias „Home Deals“ tikslas – gera klientų patirtis. Pastaruoju metu klientai nori daugiau galimybių nepriklausyti nuo tarpininko – jie pageidauja patys be tarpininkų keisti sąlygas, priimti ar atmesti pasiūlymus bei sudaryti susitarimus.
„Nordspace“ verslo patalpų valdymas – pagal individualius poreikius
„Nordspace“ išmanių verslo patalpų koncepcija taip pat orientuota į klientų savarankiškumą, tai leidžia klientams patiems patalpas administruoti greitai ir sklandžiai.
„Mūsų nuomininkai naudodamiesi išmaniąja programėle patys gali valdyti savo patalpas – atidaryti vartus, valdyti temperatūrą, įjungti ar išjungti signalizaciją, matyti skaitiklių parodymus ar vykdyti mokėjimus, – sako „Nordspace“ pardavimų vadovė Indrė Šeibokienė. – Kadangi mūsų klientai ir jų verslai labai įvairūs, tad ir jų poreikiai dažniausiai skirtingi: vieni dirba vakarais, kitiems svarbu reguliuoti patalpose temperatūrą nuotoliu, dar kitiems reikia kasdien priimti prekes ir įleisti kurjerį. Klientams ypatingai svarbu, kad „Nordspace“ įdiegti išmanūs sprendimai leidžia taupyti laiką ir kaštus.
Patalpų valdytojams įdiegti išmanūs sprendimai taip pat padeda kasdieniniame darbe - bendraujant su klientais, valdant skolas ar aprodant patalpas. Norintiems apžiūrėti patalpas leidžiame tai padaryti savarankiškai ir bet kuriuo jiems patogiu metu, kad ir naktį. Apžiūra nėra ribojama laike, tad klientui patogu, nes netenka dairytis per petį į greta trypčiojantį pardavėją. Dėl įdiegtų išmanių sprendimų vienas pardavimo žmogus gali valdyti daugiau nei 420 verslo boksų.
Naudotis sugebėtų net ir vaikas
L. Boguševičiaus teigimu, išmanumas kai kuriuos vis dar gali gąsdinti, tačiau, jei sprendimas patogus, nauji įgūdžiai formuojasi greitai.
„Visi mes esame šiek tiek konservatyvūs, kai kurie klientai iš pradžių išsigąsta modernumo, nepasitiki „debesų“ technologijomis. Tačiau diegiant išmaniąsias technologijas mums svarbiausia yra patogumas vartotojui, todėl naudotis išmaniais namais ar verslo patalpomis sugebėtų net ir vaikas. O abejojantiems skaitmeniniu saugumu galiu tik priminti - šiandien pinigus laikome plastikinėse kortelėse ir bankų serveriuose, telefonuose turime prisijungimus prie pačių įvairiausių paslaugų ir duomenų. Telefonuose skaitome mokytojo pastabas vaikams ir sužinome, kokį receptą išrašė gydytojas. Internetas jau „sėdi“ mūsų automobiliuose, kišenėse, laikrodžiuose ir šaldytuvuose. Todėl virtuliai valdomos paslaugos – tai jau ne rytoj, o šiandien.“
I.Šeibokienė taip pat pastebi naują tendenciją.
„Rinkoje pasirodžius naujiems sprendimams, klientams tenka aiškinti naudingumą, tačiau geriau susipažinę su naujovėmis jie greitai įvertina galimybę taupyti laiką ir sumažinti išlaidas. Mūsų vidinė apklausa rodo, jog net 69 proc. nuomininkų pasirinko „Nordspace“ dėl išmanių sprendimų, todėl nežadame sustoti – toliau ieškosime klientams patogių išmanių patobulinimų“, – sako „Nordspace“ pardavimų vadovė.
DI yra visų skaitmenines technologijas naudojančių kompanijų akiratyje. Pašnekovų ateities planuose yra ir „botai“, atliekantys su klientu pirminius pokalbius ar reaguojantys į įprasčiausias problemas, taip pat automatinės gedimų fiksavimo, pagalbos iškvietimo sistemos. Išmanūs sprendimai bei DI pritaikymas procesuose gali nulemti reikšmingus pokyčius NT rinkoje. Pagal dabartines „McKinsey Global Institute“ prognozes, DI pritaikymas NT rinkoje gali sukurti nuo 110 iki 180 mlrd. dolerių vertę. Tad daugiausia laimės šias galimybes išnaudoję pirmieji.