Gyventojams trokštant turėti kuo daugiau galimybių atsiskaityti mokėjimo kortele, pernai rudenį bankas „Luminor“ pasiūlė prekybininkams šiuolaikišką sprendimą – elektroninių kortelių skaitytuvus išmaniajame telefone. Per tris mėnesius šiuo sprendimu pradėjo naudotis daugiau nei 200 prekybininkų Lietuvoje. Apie jo privalumus ir naudojimo sąlygas pasakoja ekspertai ir prekybininkai.
„Luminor Phone POS“ sprendimą bankas pritaikė atsižvelgdamas į tai, kad yra daug verslų, kuriems nebūtinas tradicinis kortelių skaitytuvas, o reikia paprastesnio sprendimo.
„Pavyzdžiui, nemažai verslininkų prekiauja įvairiuose sezoniniuose renginiuose, mugėse, turguose. Taip pat „Luminor Phone POS“ gali tikti ir nedidelei šeimos kavinei ar net didmeninei parduotuvei, kur kortelėmis atsiskaitančių klientų srautas nedidelis. Sprendimas patogus ir individualią veiklą vykdantiems asmenims, pavyzdžiui, grožio paslaugų tiekėjams. Nuo rudens šio sprendimo privalumais jau pasinaudojo 200 prekybininkų Lietuvoje, o visose Baltijos šalyse – daugiau kaip 500 verslų“, – sako J. Daujotas.
Nėra išdavimo ar mėnesinio mokesčio
„Luminor Phone POS“ veikia lygiai tokiu pačiu principu, kaip ir įprastinis kortelių skaitytuvas. Tačiau šiuo atveju nereikia specialaus aparato – mokėjimus prekybininkas gali priimti tiesiog pasitelkęs bet kokį „Android“ operacinę sistemą turintį telefoną ar planšetę ir atsisiuntęs „Luminor Phone POS“ programėlę iš „Google Play“ parduotuvės.
„Programėle galima priimti bekontakčius mokėjimus ne tik kortelėmis, bet ir išmaniaisiais įrenginiais, o kvitus klientams išsiųsti el. paštu arba pateikti QR kodo pagalba. Tai ne tik patogu, bet ir padeda tausoti gamtą“, – pažymi J. Daujotas.
Šio „Luminor“ skaitytuvo naudotojams nereikia mokėti kortelių skaitytuvo nuomos mokesčio, taikomas tik aptarnavimo mokestis už operaciją, kurį sudaro 2 centai ir 0,99 proc. nuo operacijos sumos.
„Tokia kainodara itin palanki sezoniniams prekybininkams, nes kol asmuo nesinaudoja „Luminor Phone POS“, tol jam tai nieko nekainuoja“, – pažymi J. Daujotas.
Banko atstovas atkreipia dėmesį, kad telefoninis kortelių skaitytuvas netiks tik tiems prekybininkams, kuriems reikia skaitytuvo integracijos su kasos aparatu. Tuomet vertėtų rinktis kitas atsiskaitymo kortelėmis priemones.
Patogu ir didesniems verslams
„Luminor Phone POS“ padeda plėtoti verslą ne tik mažiems prekybininkams, bet ir padeda didesniems verslams suteikti savo klientams geresnę ir sklandesnę aptarnavimo patirtį. Vienas pavyzdžių – „Samsung“ vardo mažmeninių parduotuvių tinklas Baltijos šalyse.
Kadangi šių parduotuvių darbuotojai ne tik parduoda, bet ir teikia paslaugas klientų namuose, pavyzdžiui, atveža ir instaliuoja televizorius, jiems reikėjo patogaus sprendimo, kuris leistų klientams patogiai namuose atsiskaityti už suteiktas paslaugas kortele.
„Atstovaujame technologijų įmonę, tad visuomet ieškome inovatyvių sprendimų, kurie apsipirkimo procesą padarytų paprastesnį ir sklandesnį. Šiuo atveju „Luminor Phone POS“ buvo idealus mūsų veiklai – išmaniojo telefono pagalba gebame lengvai priimti atsiskaitymą klientui patogiu būdu. Mūsų darbuotojai išskiria, kad „Luminor Phone POS“ programėle lengva naudotis – galima nesunkiai formuoti ataskaitas bei nusiųsti e. sąskaitą klientui. Tuo metu dauguma klientų lieka maloniai nustebinti, kad savo namuose gali patogiai susimokėti kortele“, – pasakoja Tadas Sungaila, „Samsung“ vardo parduotuvių vadovas Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
Galimybės atsiskaityti grynaisiais pasigenda kas antras asmuo
„Luminor“ banko pernai rudenį užsakyta reprezentatyvi visuomenės apklausa rodo, kad kas mėnesį daugiau nei penktadalis žmonių susiduria su situacija, kai negali atsiskaityti mokėjimo kortele. Daugiau nei pusė (52 proc.) gyventojų kortele negalėjo atsiskaityti turguose, mugėse, festivaliuose, o daugiau nei penktadalis (22 proc.) pas grožio paslaugų tiekėjus.
„Nesuteikdamas galimybės atsiskaityti kortele verslas tiesiog praranda potencialius pirkėjus ir pardavimus. Tikime, kad ateityje prie jau daugiau nei 200 „Luminor Phone POS“ naudotojų Lietuvoje prisijungs dar daugiau prekybininkų. Matome, kad paslauga šiuo metu itin sparčiai populiarėja tarp sezoninių prekybininkų ir individualias veiklas vykdančių klientų”, – sako J. Daujotas.
Jis prideda, kad nedidelė dalis pirkėjų, dar nesusidūrusių su tokia paslauga, iš pradžių gali žiūrėti į ją kiek įtariai. Tačiau tai yra natūralu ir rodo pirkėjų sąmoningumą.
„Absoliuti dauguma pirkėjų išbandę paslaugą reaguoja pozityviai ir tiesiog džiaugiasi, kad turi daugiau galimybių atsiskaityti kortele. Mūsų duomenys rodo, kad vidutiniškai vieno atsiskaitymo suma su „Luminor Phone POS“ siekia 30 eurų. Tad pirkėjai noriai atsiskaito kortelėmis ne tik už visiškai smulkius, bet ir vidutinės vertės pirkinius ar paslaugas”, – sako J. Daujotas.
„Luminor“ banko el. prekybos skyriaus vadovas prideda, kad artimiausiu metu bankas planuoja „Luminor Phone POS“ vartotojams pasiūlyti dar papildomų naudų, kurios palengvins kasdienį prekybininko darbą.