Metai – tiek Jonavos miesto ir rajono gyventojai naudojasi jiems skirta programėle „Jonava“.
Jonaviečiai tapo pirmieji Lietuvoje, turintys programėlę su būtent jonaviečiams pritaikytu unikaliu funkcionalumu, o jos kūrėjai sako netikėję, kad per metus pavyks pasiekti tokį rezultatą – programėle naudojasi maždaug kas trečias miesto ar rajono gyventojas.
Jonavos programėlės kūrėjai iš gyventojų sulaukė įvairių pasiūlymų: nuo beglobių gyvūnų skelbimų iki vietinio „tinderio“
„Kai ją kūrėme, neturėjome iš ko imti pavyzdžio ar pasitarti, nes Lietuvos miestai jų, galima sakyti, praktiškai neturėjo. Todėl žvalgėmės po Europą ir domėjomės, kaip veikia, tarkime, Liuksemburge veikianti ir miestui skirta programėlė. Reikėjo apgalvoti viską – ne tik funkcionalumą, bet ir dizainą, lūkestis buvo sukurti naudingą produktą, kurį žmonės kasdien naudotų. Beje, neseniai kelios Lietuvos savivaldybės paprašė pasidalinti savo patirtimi, nes ketina kurti panašius produktus savo rajono gyventojams“, – sako Jonavos rajono savivaldybės vicemerė Birutė Gailienė.
B. Gailienė ir savivaldybės Bendrųjų reikalų skyriaus vedėja Brigita Šlepetienė pasakoja, kad programėlės sukūrimas, nors ir nebuvo lengvas, tačiau įdomus ir kūrybiškas procesas.
Šiandien Jonavos rajono savivaldybė kviečia prie „Jonavos“ programėlės jungtis ne tik jonaviečius, tačiau ir kitų miestų gyventojus bei siūlo susipažinti su įdomiomis miesto bei rajono vietomis, čia vykstančiais renginiais.
Idėja – po pirmųjų nevykusių pokalbių
Pasak B. Gailienės, „Jonavos“ užuomazgos prasidėjo maždaug prieš dvejus metus. Tąsyk kilo minčių apie miesto kortelę – tokią, kokią jau turi ne vienas šalies miestas.
„Susirinkome į pirmąjį kūrybinį posėdį, pakvietėme verslo atstovus. Mūsų idėja buvo gana paprasta – kad kortelę turintys jonaviečiai su ja gautų nuolaidas perkant bilietus į renginius ar lankantis, pvz., vietos kavinėse. Tačiau susitikimuose dalyvavę verslo atstovai mūsų idėja nesižavėjo ir sakė, kad nemato prasmės, vertės“, – prisiminė B. Gailienė.
Tada, sako vicemerė, atėjo kur kas ambicingesnė mintis – turėti ne jonaviečio kortelę, o apps‘ą, kurį gyventojai galėtų atsisiųsti į savo mobiliuosius telefonus: „Pagalvojome, kad taip būsime šiuolaikiškesni, modernesni.“
Tačiau, kaip ir minėta, ėmus žvalgytis po kitas Lietuvos savivaldybes, paaiškėjo, jog nėra iš ko imti pavyzdžio ar pasinaudoti patirtimi. Kažką panašaus turėjo tik Šiauliai, tačiau jų projektas buvo bendras su Latvijos miestu Jelgava, specifinis.
„Nusprendėme, kad kursime savo produktą – nuo nulio. Programėlės kūrimas sutapo su baseino statybomis, tad iš karto atėjo mintis – juk jonaviečiams tikrai būtų patrauklu turėti tokią programėlę, kurios viena iš naudų būtų nuolaidos kodas apsilankymui baseine. Jis suteikiamas iki šiol, tačiau tik Jonavos miesto ir rajono gyventojams. Vis tik, mūsų nuomone, taip yra teisinga – juk baseinas pastatytas už Jonavos mokesčių mokėtojų pinigus“, – kalbėjo B. Gailienė.
Sudėlioję turinio idėją savivaldybės specialistai paskelbė viešąjį pirkimą: „Turint galvoje, kad miestiečio app‘sų Lietuvoje praktiškai nebuvo, mums buvo labai svarbu, kad jos kūrimu užsiimtų patikima įmonė. Konkursą laimėjo įmonė „MeritStory“.
„Man atrodo, kad nuo pat pirmų bendro darbo minučių tarp mūsų ir paslaugos tiekėjų komandų iš karto atsirado ryšys, pasitikėjimas. Jis išlikęs ir iki šiol“, – sako B.Gailienė.
Pirmąją dieną pritrūko prizų
Šiuo metu į savo telefonus apps‘ą „Jonava“ yra atsisiuntę apie 16 tūkst. Jonavos miesto ir rajono gyventojų. Tai – maždaug kas trečias jonavietis.
„Tačiau kai ją kūrėme – buvo iššūkis kalbant apie komunikaciją ir kaip žmonėms ne tik pranešti šią žinią, tačiau ir paskatinti programėlę atsiųsti“, – sakė B. Šlepetienė.
Starto proga jonaviečiams buvo pasiūlyti prizai, o juos gavo kiekvienas, atsisiuntęs programėlę „Jonava“. Tai – Jonavos ženklu pažymėtos kaklo movos, džemperiai, bilietai į renginius, puodeliai, pirkinių krepšiai.
„Rezultatas viršijo mūsų lūkesčius tiek, kad jau pirmąją dieną pritrūkome prizų. Mes nedrąsiai tikėjome, kad per pirmąją dieną ją atsiųs bent 500 žmonių, o tokių buvo net keli tūkstančiai. Per pirmą savaitę apps‘ą į savo telefonus atsisiuntė tiek žmonių, kiek jų tikėjomės per metus.
Programėlę pristatėme viešo renginio metu – pakvietėme žmones ateiti prie savivaldybės. Tai buvo darbo diena, todėl tikrai nesitikėjome daug žmonių. Tačiau susirinko visa minia – buvo labai keista, bet dar labiau džiugu matyti tiek gyventojų“, – kalbėjo B. Šlepetienė.
Tiesa, neišvengta ir nesusipratimų – pasirodė, kad vieno iš bankų klientai negali prisijungti prie „Jonavos“, nes jiems neleidžiama patvirtinti tapatybės. Tačiau šią problemą gana operatyviai pavyko išspręsti.
Anot pašnekovių, nedidelių nesusipratimų buvo ir daugiau, tačiau visus juos programėlės kūrėjai operatyviai pašalino.
„Manau, kad mums pavyko ir dėl kitos priežasties, ne tik dėl kokybiško produkto – mes aktyviai komunikavome su gyventojais, klausėme jų nuomonės ir sulaukėme labai gero grįžtamojo ryšio“, – kalbėjo B. Gailienė.
Gali pakeisti tilto apšvietimą
„Jonavos“ programėlės naudotojai gali ne tik gauti nuolaidą apsilankymui baseine, taip pat vyksta konkursai, apklausos, pateikiama informacija apie mieste bei rajone vykstančius renginius, kita Jonavos žmonėms aktuali informacija.
Programėlė siūlo ir pramogų. Pavyzdžiui, jos pagalba jonaviečiai patys gali pakeisti Jonavos pėsčiųjų tilto apšvietimą. Tai, anot B. Gailienės, nėra esminis dalykas, tačiau tokios smulkmenos taip pat didina programėlės patrauklumą.
Kurdami ją savivaldybės specialistai kreipėsi ir į miesto bei rajono gyventojus, prašydami pasidalinti idėjomis, ko norėtų jie patys.
„Bene įdomiausias pasiūlymas – įdiegti jonavietišką „tinderį“. Kalbant rimtai, buvo nemažai vertų dėmesio pasiūlymų ir į dalį jų mes atsižvelgėme.
Tarkime, seniau žmonėms skirtinguose šaltiniuose tekdavo ieškoti informacijos apie vykstančius renginius, o dabar jie yra vienoje vietoje. Programėlės turėtojai gali užsisakyti stambių gabaritų atliekų išvežimą, yra integruota „Moki Jonava“ paslauga, tad patogu susimokėti mokesčius, taip pat yra galimybė į darželius užregistruoti vaikus“, – pasakojo B. Gailienė.
Gyventojams siunčia pranešimus
Tam, kad programėlė gyvuotų, sako B. Gailienė, dirbti prie jos reikia nuolat. Į savo telefonus Jonavos gyventojai gauna aktulių pranešimų: „Tiesa, nebūtinai tik aktualius. Kai paleidome programėlę – netrukus iškrito pirmasis sniegas, tad pirmoji mūsų žinutė buvo sveikinimas su pirmuoju sniegu.“
Jonavos rajono žmonės sulaukia pranešimų apie gyventojų perspėjimo ir informavimo sistemų patikrinimą, apie didesnius renginius, kviečiami dalyvauti apklausose ar balsavimuose, pateikiama kita gyventojams svarbi informacija: „Pasirodė, kad apps`as yra puikus būdas, kaip galima paskatinti žmones įsitraukti į miesto gyvenimą, sprendimų priėmimą. O mums tai – ir įrankis pasiekti savo krašto žmones.
Žmonėms kur kas patogiau išreikšti nuomonę per app‘są, nei kažkur tinklalapiuose ieškoti nuorodų. Taip pasiekiame nemažą auditoriją, neseniai gyventojai balsavo už Jonavos rajono viziją, vasarą rinko dalyvaujamojo biudžeto projektus, išreiškė nuomonę ir dėl miesto seniūnaičių“.
Programėlės kūrėjų planuose – skiltis beglobiams gyvūnams, ko taip pat prašė gyventojai, bibliotekos integravimas ir kitos idėjos.
Kviečia jungtis kitų miestų gyventojus
Dar viena žinia – prie „Jonavos“ programėlės jau gali jungtis ir kitų miestų gyventojai, mat anksčiau tokios galimybės nebuvo.
„Jonavoje vyksta daug renginių, švenčių – tikime, kad ši informacija aktuali ne tik Jonavos miesto ir rajono gyventojams. Juolab, kad mūsų Joninės išties populiarios ir sulaukiame daug svečių.
Manau, kad dabar programėle susidomės ir verslo atstovai, siūlydami žmonėms nuolaidas kavinėse, kitose prekybos ar paslaugų vietose – pirmųjų tokių pageidavimų jau sulaukėme“, – kalbėjo B. Gailienė.
Miesto programėlės kūrėjai į Jonavą kviečia ir turistus – atsiuntus programėlę galima matyti informaciją apie lankomas Jonavos vietas.
„Tikiu, kad tai teisingas sprendimas – atverti apps‘o „Jonava“ duris visiems ir kviesti atvažiuoti į mūsų miestą“, – kalbėjo B. Gailienė.