Verslo valdymo sistemų kūrėja „Labbis“ savo sistemose integravo šįmet itin didelio populiarumo pasaulyje sulaukusią „ChatGPT“ programą. Pasak įmonių grupės atstovų, ši integracija verslams padės didinti konkurencingumą, dirbti efektyviau, taupyti laiką, finansus bei priimti tikslesnius sprendimus. Ką tik paleista testinė sistemos versija, o jau kitų metų pirmame ketvirtyje šiais fukcionalumais galės naudotis ir „Labbis“ sistemų klientai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
JAV bendrovės „OpenAI“ pernai lapkritį išleistas pokalbių robotas „ChatGPT“ per šiuos metus sulaukė stulbinančios sėkmės. Jau sausį jis tapo populiariausia visų laikų parsisiųsta programa, o dabar juo kas savaitę naudojasi 100 mln. aktyvių vartotojų. „ChatGPT“ teikiamus privalumus suskubo išnaudoti ne tik pavieniai vartotojai, bet ir verslas. Šįmet „OpenAI“ pasaulio įmonėms suteikė įrankius, kurie leido pokalbių robotą integruoti ir į atskirų įmonių sistemas.
Sunkiausia buvo sukurti algoritmą
Verslo valdymo sistemas kurianti įmonių grupė „Labbis“ „ChatGPT“ integraciją užbaigė praėjusią savaitę. Jos IT vadovo Andrejaus Prožogos teigimu, tai yra pirmasis sėkmingas verslo valdymo sistemos (angl. ERP) integracijos su „ChatGPT“ atvejis Lietuvoje.
„Dirbtinis intelektas jau netolimoje ateityje taps neatsiejama kasdieninių verslo procesų dalimi, taigi verslas turėtų nemiegoti ir jau dabar išnaudoti dirbtinio intelekto privalumus. „ChatGPT“ integracija su mūsų sistemomis klientams leidžia pasinaudoti pasaulyje jau išbandytais ir patvirtintais sprendimais, kurie optimizuoja veiklą, taupo tiek žmogiškuosius, tiek finansinius resursus ir didina darbo našumą“, – pasakoja A. Prožoga.
Jis paaiškina, kad visos verslo sistemos veikia tokiu pačiu principu: iš duomenų srauto gaunama informacija, o po to formuojamas galutinis rezultatas, dažnu atveju tai būna ataskaita. Pagrindinis „ChatGPT“ privalumas yra galutinio rezultato išaiškinimas: „Labbio“ atveju tai reiškia, kad klientas galės sužinoti ne tik ataskaitos naudą verslui, bet ir iš kokių pirminių duomenų šaltinių ar informacijos rinkinių buvo sugeneruoti ataskaitoje pateikti skaičiavimai ar kitokie rezultatai. Pasak A. Prožogos, verslui galimybė greitai ir aiškiai sužinoti apie ataskaitų turinį bei kokie duomenys vieni kitiems daro įtaką leidžia priimti tikslesnius sprendimus ir dirbti kur kas efektyviau.
„Savo sistemose esame sudarę galimybę formuoti ne tik automatizuotas ataskaitas, bet ir jas personalizuoti bei savarankiškai eksperimentuoti su duomenimis. Todėl realiu laiku gauti paaiškinimus apie savo atliktus veiksmus ar susikurtas ataskaitas tampa būtinybe“, – teigia „Labbio“ IT vadovas.
Fokusas – saugumas
Pasak jo, komandai iššūkis buvo ne įdiegti „ChatGPT“ integraciją, o sukurti reikiamą algoritmą, kuris užtikrintų klientų duomenų saugumą.
„Algoritmas sukurtas ne tik turimų ataskaitų, bet kiekvienoje ataskaitoje esančių nustatymų, taip pat – filtrų, formulių rūšiavimo ir grupavimo variacijų pagrindu. Kitaip tariant, į mūsų kuriamą algoritmą įdiegėme daugybę informacijos – daugiau nei 200.000 skirtingų duomenų pateikimo vartotojui scenarijų ir duomenų pjūvių“, – sako „Labbio“ IT vadovas.
Jis priduria, kad bendrovės klientų duomenys naudojant šią programą nėra perduodami į „ChatGPT“ serverius. Kadangi su „ChatGPT“ keičiamasi tik algoritmu, visi „Labbio“ klientų duomenys saugiai lieka „Labbio“ sistemoje.
Vysto toliau
„Labbis“ „ChatGPT“ integraciją planuoja užbaigti per artimiausią ketvirtį. Pasak A. Prožogos, nekyla abejonių, kad „OpenAI“ ir toliau tobulins pokalbių robotą ir į jį integruos naujų funkcijų – jau kitąmet planuojama išleisti gerokai pažangesnę, penktąją „ChatGPT“ versiją. Tai taip pat reikš, kad atnaujinimai pasieks ir „Labbio“ verslo valdymo sistemas.
Pašnekovas pažymi, kad „ChatGPT“ integracija „Labbis“ neapsiribos – įmonių grupė jau kuris laikas ieško ir kitų naujų dirbtinio intelekto įdarbinimo būdų. Tai jai padeda daryti sava patyrusių programuotojų komanda, kurios kuriami sprendimai leidžia greičiau integruoti naujoves ir prisitaikyti prie individualių poreikių. Be to, „Labbis“ jau daugelį metų yra „Microsoft“ partneris, todėl nuolatos gauna naujausius įrankius.
„Šiuo metu aktyviai dirbame prie dar vienos dirbtinio intelekto panaudojimo srities – užsakymų automatizavimo. Nors šis projektas dar yra tik eksperimentinėje stadijoje, jis netolimoje ateityje padės įmonėms didinti vykdomų pirkimų efektyvumą ir mažinti jų sąnaudas. Jau esame paruošę duomenų rinkinius, kurių reikia sukurti tokiam įrankiui, todėl intensyviai dirbame prie šio projekto“, – pažymi A. Prožoga.