Šių metų lapkritį bene populiariausio dirbtinio intelekto (DI) įrankio „ChatGPT“ naudotojų skaičius pasiekė 180 milijonų žmonių, o vien per spalį jame buvo apsilankyta daugiau kaip 1,7 milijardo kartų. Tačiau, pasak Arnoldo Lukošiaus, „Tele2“ Inovacijų eksperto, panašu, kad netrukus šiam sparčiam augimui iššūkiu taps naujas konkurentas – kai kurie pokalbių roboto „Claude“ atnaujinimai jau pranoko „ChatGPT“ savybes.
Asociatyvi „Unsplash“ nuotr.
„Vos prieš metus pasirodęs „ChatGPT“ įrankis suteikė naujų galimybių interneto vartotojams – juo vos per kelias sekundes galima patikrinti programavimo kodą, sukurti tekstą el. laiškui, išspręsti matematinius uždavinius ar net kurti muzikines kompozicijas. Nenuostabu, kad „ChatGPT“ tapo viena greičiausiai išpopuliarėjusių interneto programų istorijoje, augimo greičiu aplenkusi tokias milžines, kaip „Instagram“, „Netflix“ ar „Spotify“. Tačiau rinkoje pasirodė naujas įrankis, kai kuriais aspektais jau lenkiantis savo varžovą“, – sako A. Lukošius.
Kas yra „Claude“?
Nors turbūt kol kas neužleis lyderio pozicijos, „ChatGPT“ jau turi rimtą konkurentą – dirbtinio intelekto įmonės „Anthropic“ pokalbių robotą „Claude“. 2021 m. įkurta „Anthropic“ dar šių metų balandį pristatė naują „Claude“ veikimo metodą – pritaikė vadinamąjį atvirą konstitucinio dirbtinio intelekto (angl. „Constitutional AI“) metodą, kuriuo pokalbių roboto elgesys apribojamas taip, kad būtų laikomasi konkrečių konstitucinių principų. Dėl šios priežasties užtikrinamas didesnis naudotojų saugumas.
„Pagrindinis ir aktualiausias „Claude“ atnaujinimas yra gebėjimas vienu metu analizuoti ištisus dokumentus, kurių ilgis siekia iki 200 tūkst. žodžių. Tuo tarpu „ChatGPT“ maksimaliai gali apdoroti 32 tūkst. žodžių. Tai leidžia greitai analizuoti labai didelės apimties dokumentus ir dėl to pateikti geresnius atsakymus, todėl ilgainiui šis įrankis gali pranokti dabar dažniausiai naudojamą „ChatGPT“. Palanku ir tai, kad savo naudojimu abu įrankiai labai panašūs, tad vartotojai nesusidurtų su nepatogiu perėjimu“, – teigia A. Lukošius.
Vis dėlto, priduria ekspertas, „ChatGPT“ lenkia „Claude“ skaitymo, loginio ir matematinio mąstymo srityse, o pastarasis geriau geba programuoti, rašyti tekstus. „Galima sakyti, kad „ChatGPT“ vis dar yra našesnis pokalbių asistentas, bet „Claude“ jį sparčiai vejasi ir gali aplenkti, o tai turės įtakos visai dirbtinio intelekto ekosistemai“, – apibendrina A. Lukošius.
Iššūkį kelia ir vidiniai pokyčiai
Šiuo metu karaliaujančiam „ChatGPT“ iššūkiu tampa ne tik populiarėjančio „Claude“ pokalbių roboto patobulintos savybės. Įrankį kuriančioje įmonėje „OpenAI“ kurį laiką vyksta turbulencija – dideli pokyčiai, susiję su bendrovės aukščiausiais vadovais bei generalinio direktoriaus Samo Altmano pasitraukimu ir grįžimu.
„Kol konkurentai kuria savo įrankio atnaujinimus ir visus resursus skiria technologinei pažangai, „OpenAI“ tvarkosi su vadybiniais iššūkiais. Tai sukėlė daug diskusijų viešojoje erdvėje ir lėmė sumažėjusį klientų pasitikėjimą įmonės veikla bei ateitimi. Todėl bendrovė tikrai jaučia konkurencinį spaudimą“, – pastebi A. Lukošius.