Įmonių duomenų paieškos sistema – nepakeičiamas duomenų šaltinis tiek eiliniam vartotojui, tiek ir tūkstančiams Lietuvoje veikiančių įmonių. Verslo ir finansinės veiklos rodiklių analizė padeda objektyviai įvertinti potencialius darbdavius, surasti patikimus verslo partnerius, numatyti tikslinės auditorijos dydį ar apibendrinti finansinę rinkos būklę. Lietuvoje jau kurį laiką plačiai žinomos dvi įmonių duomenų paieškos sistemos: „Rekvizitai“ ir „Okredo“. Nuo kovo mėnesio į jų gretas kelią sparčiai skinasi ir visiškai nauja duomenų paieškos sistema „Scoris“, žadanti ne tik kokybiškesnį duomenų pateikimą, bet ir Lietuvoje precedentų neturintį įmonių reitingą.
Platformos įkūrėjo Antanas Baltrušaičio teigimu, „Scoris“ idėja gimė pažiūrėjus į rinkos senbuvius iš vartotojo perspektyvos. „Susiradus įmonę jau seniai veikiančiose paieškos sistemose, vartotojui pateikiamas didžiulis niekaip neapdorotų duomenų kiekis. Iš pirmo žvilgsnio tai puiku, tačiau jeigu neturi duomenų analizavimo ir verslo administravimo patirties, labai sudėtinga tuos duomenis interpretuoti bei pasiekti tam tikras išvadas. Čia jau net nekalbu apie bandymą padaryti rinkos analizę sugretinant keletą įmonių ar sektorių – naudojantis senosiomis platformomis tokio lygio duomenų analizė beveik neįmanoma. Atsižvelgiant į šį trūkumą, nauja platforma sukurta taip, kad būtų paprasta ir aiški kiekvienam vartotojui, bet tuo pačiu suteiktų ir galingus įrankius ekspertinei analizei“, – atvirauja jis.
Visi šalies verslai – bendroje vertinimo skalėje
Įmonių reitingas
Duomenų analizė ir interpretavimas – ilgametės A. Baltrušaičio karjeros pagrindas. Domėdamasis finansiniais įmonių rezultatais bei stebėdamas, kaip skirtingi asmenys interpretuoja komercinės veiklos rodiklius, jis pastebėjo, kad individualiomis pastangomis žmonės iš tikrųjų siekia bendro tikslo: suvesti skirtingus verslus į vieną, pagal aiškius kriterijus apibrėžtą vertinimo skalę. Šis poreikis įgyvendintas „Scoris“ platformoje, kur kiekvienai įmonei priskirtas balas skalėje nuo -10 iki +10.
„Įmonės finansinis stabilumas ir tvarumas aplinkai bei darbuotojams – kertiniai kriterijai, kuriuos apipavidalina mūsų sukurta vertinimo skalė. Ją įkvėpė pasaulyje pripažintas „Piotroski F-score“ įmonių reitingas, o taip pat rėmėmės komandos narių kompetencijomis bei aktyviai bendravome su įmonių vadovais ir kitais verslo analitikais. Visa tai padėjo sukurti sistemą, aktualią plačiai vartotojų auditorijai“, – dalinasi platformos įkūrėjas.
Rinkos filtras
Dar platesnes galimybes verslų palyginimui ir rinkos analizei atvers ir kita platformos funkcija – „Rinkos filtras“. Šioje skiltyje vartotojai galės sudaryti pasirinktus kriterijus atitinkančių šalies įmonių sąrašą ir palyginti jas tarpusavyje. Pasak A. Baltrušaičio, ši funkcija pateiks atsakymus į klausimus, kurie ypač aktualūs sėkmingai kuriant ir vystant verslą Lietuvoje. „Tikslingai pasirinkus esminius verslo rodiklius, paieška leis įsivertinti tikslinės rinkos dydį, stebėti konkurentų veiklą, pasirinkti kokybišką žaliavų tiekėją ar logistikos partnerį, ir t.t.“, - pažymi „Scoris“ įkūrėjas.
Sudarys palankias sąlygas viešam duomenų naudojimui
Šiuo metu didžioji dalis platformoje esančių duomenų yra pasiekiami nemokamai ir be registracijos, tačiau vartotojams, siekiantiems išsaugoti ir komerciniams tikslams integruoti didelius informacijos kiekius, teks įsigyti mokamą narystę. Vis dėlto, A. Baltrušaitis taip pat pažymi, kad įmonių veiklos duomenys gali turėti didžiulę vertę atliekant mokslinius tyrimus bei pritaikant jų įžvalgas viešųjų interesų labui. „Jau bendraujame su keletu universitetų, kuriems duomenis planuojame teikti nemokamai. Tikime, kad tikslingas jų panaudojimas gali kurti ilgalaikę naudą ir prisidėti prie visuotinės gerovės kūrimo, tad visada esame atviri bendradarbiavimui su švietimo įstaigomis, nepelno siekiančiomis organizacijomis, tiriamuosius darbus rašančiais studentais ir kitais asmenimis“, – teigia jis.
Kadangi platforma dar nauja ir joje pristatyta net keletas iki šiol nematytų funkcijų, kūrėjai neatmeta galimybės, kad laikui bėgant atsiras ir naujų šios informacijos panaudojimo būdų. „Norime išlikti lankstūs ir aktyviai skatiname vartotojus dalintis naujomis idėjomis. Mūsų tikslas – ne tik pateikti duomenis, bet ir padėti žmonėms juos interpretuoti bei pritaikyti verslo augimui tiek pavienėse įmonėse, tiek ir visos šalies mastu“, – savo ambicijomis dalinasi platformos įkūrėjas.