Lietuvoje jau metus vaikų kibernetinio saugumo įgūdžius ir įpročius sėkmingai ugdyti padedantis edukacinis kompiuterinis žaidimas „Spoofy“ nuo šiol prieinamas ir ukrainiečių kalba. Bendrovių „CGI Lithuania“ ir „Telia Lietuva“ pernai šalyje pristatytas vienas pirmųjų tokio pobūdžio žaidimų abiejų kompanijų pastangomis pritaikytas ir Ukrainos kultūriniam kontekstui, todėl jį žaisdami svarbiausių kibernetinio saugumo taisyklių galės išmokti ir ukrainiečių vaikai bei jų tėvai, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Žaidimas, kurį galima žaisti internete arba atsisiųsti į išmaniuosius įrenginius, yra skirtas 6-10 metų vaikams ir įtraukia į draugiško kiberherojaus kelionę po 4 skirtingus pasaulius – mokyklą, parką, senelės namus ir gimtadienio šventę. Juose žaidėjai susiduria su įvairiais scenarijais ir iššūkiais, kurie padeda mažiesiems susipažinti su internete tykančiomis grėsmėmis ir išmokti nuo jų apsisaugoti. Interaktyviu, įtraukiančiu ir vaikams patraukliu būdu žaidimas moko saugiai bendrauti ir apsipirkti internete, išvengti apgavysčių bei virusų ir kitų svarbiausių saugaus elgesio kibernetinėje erdvėje taisyklių.
„Siekiame, kad žaidimas būtų prieinamas kuo daugiau vaikų ir padėtų ugdyti jų kibernetinio saugumo įgūdžius, kurie šiandieniniame grėsmių kupiname pasaulyje yra kritiškai svarbūs. Džiaugiamės, kad lietuvišką žaidimo versiją sėkmingai atranda vaikai visoje šalyje, , tačiau tuo pačiu norime, kad „Spoofy“ būtų naudingas ne tik lietuviškai kalbantiems vaikams. Kadangi Lietuvoje daug gimtąją šalį dėl karo Ukrainoje palikti turėjusių ukrainiečių vaikų pagalvojome apie juos, o taip pat Ukrainoje pasilikusius ir nuolatiniame pavojuje gyvenančius jų bendraamžius. Būtina skirti derama dėmesį jų edukaciniams poreikiams – įskaitant ir švietimą apie kibernetinį saugumą“, – sako „Telia“ tvarumo projektų vadovė Indrė Bimbirytė-Yun.
Anot jos, nors vaikų neįmanoma apsaugoti absoliučiai nuo visų grėsmių, kibernetinio saugumo principų suvokimo ir savisaugos skatinimas neabejotinai padeda ugdyti geriau šiuolaikinio pasaulio iššūkiams pasirengusius žmones.
Pritaikyti žaidimą Ukrainos vaikams padėjo iš šios šalies atvykusios IT testuotojos Julija ir Oksana. Testuotojos patvirtino, kad žaidimas tikrai naudingas visiems vaikams – nesvarbu, iš kur jie kilę ar kokia kalba šneka. Paklaustos apie savo pačių kibernetinį švietimą, jos pripažino, kad kibernetinio saugumo sąvoka nebuvo aptariama nei mokykloje, nei socialiniame gyvenime: augdamos jos žaidė tik žaidimus apie bendrą naudojimąsi kompiuteriais. Taigi, testavimo ir vertimo metu profesionalės taip pat išmoko naujų dalykų.
Tiek lietuvišką, tiek ukrainietišką edukacinio žaidimo „Spoofy“ versijas internete ar atsisiuntus į bet kurį įrenginį galima žaisti nemokamai. Žaidimo internetinėje svetainėje taip pat pateikiama tėvams ir mokytojams naudinga informacija, kuri irgi gali padėti ugdyti vaikų kibernetinio saugumo įgūdžius.
Iš viso vienos „CGI“ darbuotojos Suomijoje sumanytas žaidimas šiuo metu yra išverstas jau į 8 kalbas. Siekiant, kad žaidimas būtų kuo patrauklesnis mažiesiems į jo kūrimo procesą buvo įtraukti Suomijos mokyklų moksleiviai.