Didieji technologijų gigantai nuolat konkuruoja diegdami ir ieškodami įrankių, gerinančių vartotojų patirtį internete. Ypatingas dėmesys skiriamas dirbtinio intelekto įrankiams bene pagrindiniame interneto naudojimo elemente: paieškoje. Du technologijų gigantai – „Google“ ir „Microsoft“ – pradeda lenktynes ir abu pristato savo DI intelektu papildytus paieškos variklius. Tad kuo jie ypatingi?
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pristato du dirbtinio intelekto (DI) robotus, kurie, kaip teigia jų kūrėjai, reikšmingai pakeis tiek verslo, tiek privačių vartotojų paieškos būdą.
„Bard“: vietoje klausimų – pokalbis
Vasario pradžioje „Google“ paskelbė apie planus įtraukti naujausią DI pokalbių robotą LaMDA (kalbos modelis, skirtas dialogo programoms) prie turimos paieškos sistemos. Pokalbių robotas pavadintas „Bard“. „Google“ siūlomas sprendimas gali atsakyti į įvairias užklausas ir, naudojantis informacija internete, pateikti išsamius atsakymus.
Kaip skelbia „Google“, pagrindinis šio DI pokalbių roboto privalumas – galimybė išvengti naršymo atskiruose internetiniuose puslapiuose. „Bard“ pagalba, užuot įvedę paieškos rezultato raktinius žodžius, galite iš tikrųjų užmegzti pokalbį su robotu bei gauti išsamius atsakymus į klausimus.
Pavyzdžiui, jis ne vien gali atsakyti į klausimą, kada gimė garsenybė, bet ir atsakyti, kokiu instrumentu lengviausia išmokti groti. Tai galima padaryti todėl, kad „Bard“ renka duomenis iš savo kalbos modelio (kuris veikia kaip smegenys) ir žiniatinklio. Tai leidžia surinkti ne vien objektyvius faktus, bet ir apdoroti informaciją iš tinklaraščių, straipsnių, skaityti ir suprasti žmonių nuomones, kurias vėliau galima panaudoti atsakant į užklausas.
„Bing“: suformuokite užduotį ir darbas bus padarytas už jus
Kita technologijų gigantė „Microsoft“ greitai sureagavo į „Google“ DI pokalbių robotą, paskelbdama, kad į savo paieškos technologiją „Bing“ integruos DI pokalbių robotą „ChatGPT“.
Įdiegdama „ChatGPT“, „Bing“ siekia pakeisti informacijos paieškos būdą ją suasmeninant. Tai reiškia, kad pateikiami atsakymai turėtų tapti natūralesni vartotojams, kurie ieško išsamios informacijos konkrečia tema.
„Pavyzdžiui, „Bing“ gali surasti receptų, pateikti kelionių patarimų ir pasiūlyti baldų, tinkančių namams. Vienoje demonstracijoje šio DI pokalbių roboto buvo paprašyta sukurti maršrutą 5 dienų kelionei į Meksiką. Atsakydamas į šią užklausą „Bing“ aprašė preliminarų maršrutą, išskirstydamas veiklas kiekvienai atostogų dienai, kartu pateikdamas vartotojui nuorodas į informacijos šaltinius“, – pasakoja A. Lukošius.
Beje, „ChatGPT“ robotas jau buvo įtrauktas į „Microsoft Teams“ programinę įrangą, tačiau kūrėjai teigia, kad šia programa apsiriboti nežadama. Tikėtina, kad jau netrukus jis „Word“ programoje pats rašys tekstus, „Outlook“ – kurs el. laiškus, o „PowerPoint“ padės paruošti skaidres prezentacijoms.
Ateities naršymas
Eksperto teigimu, nors dalis esamų ir potencialių vartotojų abejoja DI pokalbių robotų pateikiamos informacijos pagrįstumu, gebėjimu atsakyti į sudėtingesnius klausimus bei kelia klausimų dėl saugumo užtikrinimo, šios technologijos gali iš esmės transformuoti paieškos funkciją.
„DI pagrįsti paieškos įrankiai yra mūsų ateitis. Šie sprendimai turės įtakos tam, kaip mes sąveikaujame su išmaniaisiais įrenginiais, vis daugiau pereinant nuo techninio naudojimo iki ištisų pokalbių su jais. DI integracijos į naršymo procesus leis gauti nebe pavienius faktus, bet informatyvius ir suasmenintus duomenis“, – teigia A. Lukošius.