„Microsoft“ skelbia naujausią „Darbo tendencijų tyrimo“ ataskaitą „Technologijos atveria naują ateitį pirminės grandies darbuotojams“ („Technology Can Help Unlock a New Future for Frontline Workers“) ir pristato naujas programų „Microsoft Teams“ bei „Microsoft Viva“ funkcijas, sukurtas milijonams nuotoliniu būdu negalinčių dirbti darbuotojų.
2 milijardai priekinių linijų darbuotojų atstovauja net 80 proc. pasaulio darbo jėgos, o į pozicijas, kur nėra galimybių dirbti nuotoliniu būdu, samdo net 88 proc. visų organizacijų. Siekdamos modernizuoti darbo procesą, kelti darbo našumą, gerinti darbo kultūrą ir tarpusavio bendravimą, įmonės vis aktyviau investuoja į darbuotojams skirtus skaitmeninius įrankius. Nuo 2020 m. kovo pradžios, stebėdama vartotojų skaičių per mėnesį, „Microsoft“ užfiksavo 400 proc. išaugusį bendradarbiavimo platformos „Microsoft Teams“ naudojimą.
„Darbo tendencijų tyrimas“ pristato pagrindines įžvalgas, darančias įtaką kone kiekvienam darbuotojų segmentui:
- Naująja valiuta darbuotojams tapo rūpinimosi kultūra: 76 proc. darbuotojų jaučiasi esantys savo kolektyvo nariai, tačiau daugiau kaip 60 proc. teigia, kad jų įmonė turėtų labiau rūpintis darbo kultūra ir vadovų bendravimu su darbuotojais. Be to, net 51 proc. apklaustųjų teigia, kad dirbdami priekinėse linijose jie nesijaučia vertinami.
- Darbuotojai atsidūrė tarsi lūžio taške, kai visi iš esmės permąsto visus darbo principus ir sąlygas: kaip priežastį keisti darbą jie nurodo siekį turėti geresnį darbo užmokestį ir papildomas skatinimo priemones, profesinio ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrą, taip pat galimybę dirbti lanksčiai.
- Darbuotojai jaučia didelį optimizmą technologijų atžvilgiu: 63 proc. džiaugiasi galimybėmis, suteikiamomis technologijų, ir jas nurodo kaip vieną iš trijų svarbiausių veiksnių, padedančių darbe sumažinti stresą.
- Atsiranda galimybė įveikti technologijų ir mokymosi spragas: 46 proc. darbuotojų jaučia spaudimą prisitaikyti prie naujų technologijų arba bijo prarasti darbą, tačiau 55 proc. jų teigia buvę priversti išmokti naudotis naujovėmis tiesiog darbo metu, nedalyvaujant oficialiuose mokymuose ar praktiniuose užsiėmimuose.
Dabar kartu su įvairiais IT industrijos partneriais „Microsoft“ pristato naujus bendrus pasiūlymus programose „Teams“ ir „Viva“, 2021 m. pradžioje pristatytoje „Microsoft“ darbuotojų patirties platformoje.
- „Microsoft“ stiprina strateginius santykius su „Zebra Technologies Corp.“, pasauline inovatyvių skaitmeninių sprendimų lydere. Bendradarbiavimas apims tiek programinės, tiek techninės įrangos kūrimą, pvz., pristatant darbuotojams skirtus mobiliuosius „Android“ kompiuterius. Abi bendrovės sukūrė plėtinį „Teams Walkie Talkie“, veikiantį įvairiuose „Zebra“ mobiliuosiuose kompiuteriuose, įskaitant specialųjį mygtuką „Push-to-Talk“ (PTT), kuris padės naudotis „Teams Walkie Talkie“ funkcionalumu „Zebra“ įrenginiuose. Be to, skaitmeninis „Teams Walkie Talkie“ dabar prieinamas ir visuose „iOS“ mobiliuosiuose įrenginiuose.
- „Microsoft“ stiprina „Teams“ integraciją su „Zebra Reflexis™“, jungiančia „Reflexis Workforce Management“ sprendimus su „Shifts“ aplikacija programoje „Teams". Naujovė supaprastina darbo pamainų ir poilsio laiko planavimą „Teams“ platformoje, nuo šiol vadovams bus lengviau tvirtinti gaunamas užklausas.
- Nuo šiol platformoje „Teams“ galima naudotis virtualių susitikimų eilių planavimu ir vienoje vietoje realiu laiku atnaujinti informaciją apie laukimo laiką, praleistus susitikimus ir darbuotojų vėlavimus. Taip siekiama užtikrinti klientams skaidrią ir streso nekeliančią patirtį.
- „Microsoft Teams“ plėtinys „Viva Connections“ kuria glaudesnį darbuotojų ryšį su įmone, padeda perprasti jos kultūrą, pasiekti įvairius resursus ir priemones, taip pat suteikia galimybę bedirbant greičiau sužinoti įmonės naujienas ir gauti atskiroms darbuotojų grupėms skirtą informaciją. Integracija su strateginiais partneriais, tokiais kaip „Workday“ ir „Espress“, leidžia vienoje vietoje atlikti darbo užmokesčio ar žmogiškųjų resursų apskaitą.
- Plėtinys „Viva Learning“ leidžia darbuotojams patogiau surasti, dalintis ir sekti mokomąją medžiagą tiesiai iš „Microsoft Teams“ – taip įmonėms lengviau užtikrinti, kad visi įmonės darbuotojai būtų laiku informuojami apie būtinus arba rekomenduojamus mokymus. Reguliarūs atnaujinimai leidžia lengviau priskirti darbuotojams tokius partnerių mokymus kaip SAP „SuccessFactors“, „Cornerstone OnDemand“ ir „Saba Cloud“. Partnerystė su mokymų teikėjais, pvz., „EdCast“ ir „OpenSesame“, suteikia galimybę naudotis didžiule biblioteka, padedančia darbuotojams stiprinti savo įgūdžius ir lavintis darbo metu.
- IT resursų valdymo aspektu svarbu paminėti, kad patobulintas įrenginių valdymas padeda nesunkiai rasti ne vietoje paliktus mobiliuosius įrenginius, apsaugoti juos ir sugrąžinti į reikiamą vietą.
„Ne paslaptis, kad pandemija pakeitė darbo stilių visiems darbuotojams ir netgi greičiau, nei kada nors būtume numatę, – sako Emma Williams, „Microsoft" viceprezidentė. – Darbuotojų įgalinimas yra labai svarbus, vykdant skaitmeninę transformaciją. Kartu su mūsų partneriais mes aprūpiname darbuotojus įrankiais, leidžiančiais palaikyti ryšį su savo komanda, o įmonėms – išlaikyti lyderystę sutelkiant dėmesį į klientus ir tiesioginę veiklą. Mes tikime, kad technologijos gali modernizuoti darbo procesus ir pakelti darbo našumą, taip pat gerinti darbo kultūrą ir bendravimą.“
Papildomai „Microsoft“ taip pat pranešė, kad nuo š. m. vasario 1 d. visuotinai prieinamas taps mažmeninei prekybai skirtas sprendimas „Microsoft Cloud for Retail“ – jis skirtas sparčiau auginti verslą, teikti patikimus mažmeninės prekybos sprendimus, integruojamus į jau turimas mažmenininkų sistemas. Jis padeda suvienodinti skirtingus duomenis visuose pirkėjo patirties žingsniuose, kad mažmenininkai galėtų maksimaliai padidinti turimų duomenų vertę ir susikurti vientisą supratimą apie vartotoją. Šis sprendimas taip pat apima ką tik pristatytus „Teams“ ir „Viva“ funkcionalumus, suteikiančius daugiau galimybių parduotuvių darbuotojams.