Klasė, suolai ir prie lentos stovintis mokytojas – būtent toks vaizdinys dar neseniai iškildavo daugelio žmonių mintyse, kalbai pasisukus apie švietimą. Vis dėlto šį šimtmečius gyvavusį ir nuo tada nedaug tepasikeitusį mokymo modelį per labai trumpą laiką pakeitė staiga įsivyravusi COVID-19 pandemija, privertusi mokymąsi organizuoti nuotoliniu būdu. Deja, šiuo metu vykstantys bandymai vėl grįžti prie senojo ugdymo modelio, net ir taikant įvairias prevencijos priemones, pasirodė nesėkmingi. Mokykloms lyderiaujant Lietuvos užsikrėtimų skaičiaus statistikoje, mokiniai vėl grąžinami namo saviizoliacijai, tad tenka ieškoti naujo mokymo modelio. Pasak specialistų, vienintelis būdas užtikrinti tinkamą švietimo kokybę šiomis sudėtingomis sąlygomis yra hibridinio mokymosi taikymas, kuris neišvengiamai turėtų tapti norma netolimoje ateityje.
Kas yra hibridinis mokymasis?
Hibridinis mokymasis yra naujas ugdymo modelis, leidžiantis mokiniams vienu metu dalyvauti pamokoje tiek sėdint klasėje, tiek prisijungus nuotoliniu būdu iš bet kurios kitos vietos – namų, kavinės ar bendrabučio. Nors skaitmeninio mokymosi elementai jau kurį laiką integruojami į tradicinį ugdymo procesą, hibridinis mokymasis žymi naują etapą šio proceso evoliucijoje. Jis ne tik siūlo skaitmeninį, interaktyvų ir įtraukiantį mokymą klasėje, bet ir užtikrina tokią pačią patirtį nuotoliniu būdu besimokantiems mokiniams.
Anot Kenneth Fredriksen, „Huawei“ vadovo Šiaurės Europos šalyse, jo atstovaujama bendrovė įvairius naujoviškus mokymo produktus kuria jau dešimtmetį, tad pandemijos metu pastebėjo smarkiai išaugusią hibridinio mokymosi sprendimų paklausą. Skaičiuojama, kad technologijų kompanijos vystoma „Huawei Hybrid Learning Solution“ platforma buvo įdiegta šimtuose mokyklų ir universitetų visame pasaulyje. Specialisto nuomone, daugiausia vertės švietimo sektoriui suteikia platformoje integruota bendradarbiaujant su „ULearning“ sukurta mokymosi valdymo sistema (LMS). Ji siūlo platų lengvai valdomų funkcijų rinkinį, padedantį organizuoti mokymo procesą, pradedant pasiruošimu ir baigiant užklasine veikla.
LMS yra suderinama su „Huawei IdeaHub“, interaktyvia 4K raiškos skaitmenine lenta, kuri gali būti naudojama rašymui, piešimui, dalinimuisi informacija ir video konferencijoms. Ji taip pat suteikia daugybę įrankių, leidžiančių lengvai kurti apklausas, viktorinas ir grupines diskusijas. Mokiniai ar studentai, negalintys fiziškai būti klasėje, gali prisijungti prie LMS su savo nešiojamu ar planšetiniu kompiuteriu ir matyti, kas rodoma ir atliekama „IdeaHub“. „Naudojant šiuos sprendimus ir kitas skaitmenines klasės darbo technologijas, pastebėta, kad mokiniams sukuriama palankesnė hibridinio mokymosi aplinka, o mokytojai turi daugiau laiko susitelkti į pagrindinę savo užduotį – mokymą“, – teigia K.Fredriksen.
Popamokinis ugdymas
Edukologijos ekspertai sutinka, jog mokymasis pasibaigus pamokų laikui yra lygiai toks pat svarbus, kaip ir pati 45 minučių trukmės pamoka. Pažangios hibridinio mokymosi technologijos leidžia mokiniams tęsti mokymąsi po pamokų, atliekant įvarius pratimus, užduotis ar net sprendžiant mokytojo paruoštus testus. „Huawei“ LMS taip pat gali automatiškai rinkti ir, pasitelkdama dirbtinį intelektą, apdoroti mokymosi proceso metu sugeneruotą statistiką. Išsamios analizės padeda mokytojams stebėti tiek klasės progresą, tiek atskirų mokinių mokymosi rezultatus bei pagal tai modifikuoti mokymo metodologiją. Be to, kadangi sistema tiksliai aptinka kiekvieno mokinio žinių spragas, ji gali panaudoti „stumtelėjimo“ technologiją, parinkdama skirtingą mokymosi turinį kiekvienam vaikui ar jaunuoliui.
Siekiant pagerinti mokinių įsitraukimą ir komunikaciją su mokytoju bei skirtingose lokacijose esančiais bendraklasiais, hibridiniam mokymuisi būtina gera vaizdo pokalbių kokybė. Dėl šios priežasties „Huawei“ LMS integruotos interaktyvių telekonferencijų galimybės, o kadangi pati sistema veikia patikimos „Huawei Cloud“ debesijos paslaugos pagrindu, mokymosi procesas gali vykti be sutrikimų, net ir tais momentais, kai prie mokymosi platformos prisijungia itin didelis naudotojų skaičius. Pasak „Huawei“ vadovo Šiaurės Europos šalyse, kompanijos siūloma „Hybrid Learning Solution“ platforma, suteikdama visus hibridiniam mokymuisi reikalingus bei tarpusavyje visiškai suderintus elementus – debesijos paslaugą, dirbtiniu intelektu paremtą skaitmeninę mokymosi valdymo sistemą ir klasei skirtą interaktyvią „IdeaHub“ lentą, padeda mokykloms ir universitetams greičiau ir sklandžiau pereiti prie hibridinio mokymosi modelio bei išnaudoti visus jo teikiamus privalumus.
„Nėra abejonių, kad pandemija pademonstravo patvarių ir lanksčių mokymosi sistemų kūrimo svarbą, todėl lyderiai visame pasaulyje ieško geriausių metodų užtikrinti ugdymo tęstinumą ir pandemijos atoslūgio sąlygomis. Kadangi ribas tarp fizinės ir virtualios aplinkos ištrinantis hibridinis mokymasis jau spėjo įrodyti savo pranašumą šiuo sudėtingu laikotarpiu, tikėtina, jog ateities švietime šis modelis taps norma ir visiškai pakeis dabartinį ugdymo būdą“, – prognozuoja Kenneth Fredriksen, „Huawei“ vadovas Šiaurės Europos šalyse.