Bankų išmaniosios programėlės nuolat pildomos naujomis funkcijomis, kurios padeda valdyti asmeninius finansus ir spręsti su asmenine sąskaita susijusius reikalus neišeinant iš namų. Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenimis, rinkoje jau apie 70 proc. gyventojams kylančių klausimų išsprendžiama nuotoliniu būdu, o išmaniųjų programėlių naudotojų skaičius šiemet išaugo penktadaliu.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Dauguma Lietuvos finansų įstaigų savo klientams siūlo naudotis mobiliuoju banku – išmaniojo telefono programėle, leidžiančia patogiai prisijungti prie asmeninių banko sąskaitų ir jas valdyti, patikrinti įvykdytas mokėjimo operacijas, sąskaitos likutį, atlikti momentinius mokėjimus.
„Lietuvoje veikiantys bankai visuomet buvo inovatyvūs ir žengė koja kojon su technologiniu progresu. Pastaruoju metu skaitmenizacija dar labiau įsibėgėjo dėl pasikeitusių įpročių ir didėjančios elektroninių paslaugų pasiūlos. Bankai stengiasi užtikrinti, kad kuo daugiau paslaugų gyventojams būtų prieinamos nuotoliniu būdu. Tai tapo itin aktualu per pandemiją: nuotolinės paslaugos padeda išspręsti daugelį klausimų ir tuomet, kai epidemiologinė situacija nėra palanki fiziniams susitikimams“, – sako Lietuvos bankų asociacijos prezidentė dr. Eivilė Čipkutė.
Pasak E. Čipkutės, skaitmeninės paslaugos yra viso finansų sektoriaus ateitis, nes greitėjantis gyvenimo tempas verčia ieškoti būdų, kaip su banko sąskaita ir kitomis finansinėmis paslaugomis susijusius klausimus patogiai išspręsti per nuotolį. Nors mobiliųjų programėlių funkcionalumas skiriasi priklausomai nuo banko, visos finansų įstaigos stengiasi užtikrinti platų skaitmeninių paslaugų spektrą, kad jomis naudotis galėtų ir patyrę išmaniųjų įrenginių naudotojai, ir pradedantieji.
Lengvesnis prisijungimas
Mobiliosios bankų programėlės patogios tuo, kad prie jų prisijungti galima biometriniais duomenimis (piršto antspaudu, veido atvaizdu) arba paties susikurtu unikaliu slaptažodžiu. Mobilusis parašas ar „Smart-ID“ mobiliojoje programėlėje naudojami tik tuomet, kai reikia patvirtinti mokėjimo operaciją ar pasirašyti paslaugų sutartį.
Visų Lietuvoje veikiančių bankų išmaniosios programėlės yra nemokamos ir jas parsisiųsti galima iš „Google play“ arba „App store“ programėlių parduotuvių. Susipažinti su konkretaus banko mobiliojoje programėlėje teikiamomis paslaugomis galite banko internetinėje svetainėje.
Pasak specialistų, šiuo metu mobiliųjų bankų naudotojai telefonu dažniausiai atlieka mokėjimų pavedimus, tikrina sąskaitų likučius. Pravers pasidomėti ir kitomis funkcijomis, kurios padės tvarkant asmeninius finansus. LBA primena keturias, skirtas įvairiems gyvenimo atvejams ir poreikiams.
1. Nuotolinis kortelių valdymas
Viena iš aktualiausių mobilaus banko funkcijų – mokėjimo kortelių valdymas. Kitaip, nei pametus grynuosius pinigus, mokėjimo kortelės praradimas dar nereiškia nuostolių – prisijungus prie banko programėlės telefone, kortelę galima užblokuoti vienu mygtuko paspaudimu.
Taip pat pravers žinoti, kad tuo pačiu būdu kortelę galėsite ir atblokuoti, jei kartais paaiškėtų, jog tiesiog buvote pamiršę, kur ją pasidėjote.
2. Kai pamiršti piniginę...
Ar dažnai atsiduriate situacijoje, kai su pirkiniais prekybos centro kasoje prisimenate palikę piniginę automobilyje? Bekontakčių atsiskaitymų funkcija mobiliajame banke gali padėti išvengti nepatogumų ir šiuo atveju. Banko programėlėje galite pasirinkti, kuriai iš turimų mokėjimo kortelių aktyvuoti bekontakčius mokėjimus bei, priklausomai nuo banko, išbandyti bekontakčiams atsiskaitymams ir kitus išmaniuosius įrenginius, kuriuos galima susieti su mokėjimo kortele: telefoną, apyrankę, žiedą, raktų pakabuką, specialų lipduką. Bekontakčiams mokėjimams taikomi standartiniai mokėjimo kortelės pirkinių limitai.
3. Perkantiems internetu
Dažnai apsiperkantiems elektroninėse parduotuvėse bankai rekomenduoja susipažinti su internetinių mokėjimų nustatymų ir kortelių sąsajų funkcionalumu. Tam, kad mokėjimo kortele būtų galima atsiskaityti virtualiose parduotuvėse, mobiliojoje programėlėje reikės aktyvuoti internetinius mokėjimus. Atsiskaitymų internetu funkciją įjungti ir išjungti galite nors ir keletą kartų per dieną – specialistai rekomenduoja tai daryti kaskart, kai atliekamas mokėjimas internetu.
Kai kurie bankai savo klientams siūlo pasitikrinti ir su mokėjimo kortele susietas elektronines paslaugas. Sąsajos su mokėjimo kortele sukuriamos, kai pirkdami turinio prenumeratą ar kitas paslaugas internetu, išsaugote savo kortelės duomenis. Daugelio bankų programėlėse galite pasitikrinti, su kokiais paslaugų teikėjais susieta jūsų kortelė ir ją atjungti, jei prenumerata tapo nebeaktuali.
4. Taupyti sumaniai
Dažname mobiliajame banke taip pat rasite elektroninę pinigų taupyklę, kurioje galite kaupti nedideles sumas tol, kol pasieksite savo užsibrėžtą tikslą – reikalingą pinigų sumą, skirtą, pavyzdžiui, atostogoms ar didesniam pirkiniui. Kiekvienas e. taupyklės naudotojas gali pasirinkti, kaip dažnai ir kokiomis sumomis kaupti santaupas – periodiškai pervesti pasirinktą pinigų sumą į taupyklę arba iki sveikojo skaičiaus suapvalinti kiekvieną mokėjimą kortele. Pastaruoju atveju kaskart atsiskaitydami už pirkinį į e. taupyklę atsidėsite pinigų sumą, lygią skirtumui tarp suapvalintos sumos ir pirkinio kainos.