Transportas yra vienas iš didžiausius šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius išmetančių sektorių pasaulyje. Dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų gamintoja „Neste“ pirmoji Suomijoje verslui pradėjo teikti naują paslaugą, leidžiančią stebėti įmonių valdomo transporto išmetamą CO2 emisijų kiekį. Suomių bendrovė svarsto galimybes šią paslaugą pasiūlyti ir Baltijos šalių verslams bei organizacijoms.
„Vienas iš mūsų strateginių įsipareigojimų yra padėti savo klientams iki 2030 metų sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą 20 mln. tonų per metus. Pastebėjome, kad CO2 emisijų mažinimo tikslų siekiantys verslai neturi tam skirtų monitoringo įrankių. Teisės aktuose nustatomi CO2 emisijų skaičiavimo reikalavimai, vartotojai taip pat skatina verslus mažinti taršą. Todėl šis į klientą orientuotas sprendimas leis verslui įsitikinti, kokį poveikį jis daro klimatui“, – sako Heidi Peltonen, „Neste“ tvarių partnerysčių rinkodaros ir paslaugų vadovė.
Naujoji paslauga padės verslo įmonėms stebėti valdomo transporto autoparko išmetamų emisijų kiekį ir jo mažėjimą, naudojant dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų.
„Suteikę įrankį įmonėms apskaičiuoti jų išmetamų CO2 emisijų sumažėjimą ir remtis lyginamosios analizės duomenimis, galime padėti lengviau pasirinkti mažiau teršiančius sprendimus. Esame pirmoji bendrovė Suomijoje, pradėjusi teikti tokią paslaugą. Nagrinėjame galimybes ją išplėsti ir kituose regionuose, pavyzdžiui, Baltijos šalyse“, – teigia H. Peltonen.
Bendrovės sukurta skaitmeninė sistema naudoja grafikus ir žemėlapius, iliustruojančius geografinį ir chronologinį degalų vartojimo ir išmetamų emisijų pasiskirstymą. Sistema sugeneruoja lyginamąją analizę apie kiekvienos įmonės kelių transporto priemonių išmetamas emisijas atskiruose sektoriuose.
Ateityje planuojama išplėsti paslaugos funkcijas ir papildomai analizuoti elektra bei benzinu iš atsinaujinančių žaliavų varomo transporto taršos duomenis.
Šių metų rugpjūtį „Neste“ atlikta verslo įmonių apklausa parodė, kad atsižvelgiant į bendrą metinį dyzelino suvartojimą, dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų vartojimas Suomijos viešajame sektoriuje nuo 2019-ųjų iki šių metų vidurio išaugo daugiau nei tris kartus. Apdirbamojoje pramonėje dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų dalis bendrame dyzelino suvartojime padvigubėjo, o krovinių transporto sektoriuje – išaugo daugiau nei penkis kartus.
„Prognozuojame, kad ateityje įprastų degalų iš iškastinio kuro suvartojimas transporto sektoriuje mažės, o dyzelino iš atsinaujinančių žaliavų paklausa išliks didelė, nes sunkiojo transporto autoparkas negali pereiti prie elektra varomų sprendimų taip greitai kaip lengvųjų automobilių autoparkai. Kai kurie sektoriai pokyčius įgyvendina sparčiai, o kiti žengia tik pirmuosius žingsnius, mažindami išmetamas CO2 emisijas“, – įsitikinusi H. Peltonen.
Suomių bendrovė šiuo metu taip pat įgyvendina pilotinį projektą su logistikos partneriu „Niemi Services“, siekdami iki šių metų pabaigos pradėti teikti įkrovimo paslaugą „eCharge“ sunkiasvorėms transporto priemonėms Suomijoje. Nuo pilotinio projekto rezultatų priklausys tolimesni įmonės planai dėl įkrovimo stotelių tinklo plėtros tiek Suomijoje, tiek už jos ribų – taip pat ir Baltijos šalyse.