Vidutiniškai 7 iš 10 pirkinių krepšelių internete taip ir lieka neapmokėti, vartotojams sustojus pirkimo pusiaukelėje, rodo elgsenos internete tyrimai. E. parduotuvės skaičiuoja beveik gautas pajamas ir ieško būdų, kaip palydėti pirkėją iki galutinio apmokėjimo. Vieną iš tokių būdų Baltijos šalims pristato ir „fintech“ bendrovė „Paysera“, surenkanti mokėjimus daugiau nei 13 000 e. parduotuvių.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Vartotojų patirtis internete tiriantis Beimardo institutas (Baymard Institute), konsultuojantis „Fortune 500“ kompanijas, skaičiuoja, kad 69 proc. pradėtų užsakymų nevirsta pirkimais. D. Britanijos bendrovė „SaleCycle“ šį rodiklį skelbia dar didesnį - 79 proc. „Barclaycard“ skaičiuoja, kad „nutrupėję“ pirkimai D. Britanijos e. parduotuvėms per metus kainuoja 18 mlrd. svarų negautų pajamų. Skirtingos apklausos rodo, kad viena dažniausių priežasčių nutraukti pirkimą yra netinkamos pristatymo sąlygos.
„Noras pirkti pusiaukelėje gali atšalti dėl įvairiausių priežasčių, todėl verslas kruopščiai analizuoja atkritusius pirkimus ir ieško kaip pagerinti e. parduotuvių konversiją. Tyrimai rodo, kad pirkėją užbaigti užsakymą motyvuoja palankus pristatymo būdas, kaina ir terminas. Ir atvirkščiai – nepriimtinos pristatymo sąlygos pirkėją skatina eiti pas konkurentus, kurie siūlo pigesnį pristatymą, atvežimą iki artimesnio paštomato ir panašiai“, – teigia Vytenis Morkūnas, „Paysera LT“ generalinis direktorius.
E. parduotuvės paprastai leidžia pirkėjams rinktis iš keleto pristatymo būdų, tačiau Baltijos šalyse yra 6-7 populiarios kurjerių ir paštomatų bendrovės, todėl e. verslas turi pasirinkimą – arba sudaryti sutartis su keliomis iš jų atskirai, arba rinktis vieno langelio integraciją, kurią ir pasiūlė „fintech“ bendrovė.
„Didžioji dalis e. parduotuvių yra smulkus verslas, kuriam su kiekviena kurjerių bendrove sudaryti po sutartį ir atlikti po integraciją nėra nei patogu, nei greita, tai papildomos sąnaudos. Todėl mes nuo šiol siūlome su vienu įskiepiu arba viena integracija bei viena sutartimi siųsti siuntas klientams iš karto per kelias kurjerių tarnybas“, – teigia V. Morkūnas.
Pasak V. Morkūno, rinkoje yra įmonių, kurios siūlo panašias integracijas, tačiau „Paysera“ tampa viena pirmųjų mokėjimus internete surenkančių bendrovių, kurios siūlo ir apmokėjimo būdų, ir kurjerių integracijas.
„Tūkstančiams e. parduotuvių mūsų siuntų integracija reiškia, kad parduotuvių darbuotojai vienoje aplinkoje nuo šiol galės stebėti ir valdyti abu pagrindinius užsakymo grandinės elementus – prekės apmokėjimą bei pristatymą”, – sako V. Morkūnas.
Naują įskiepį įsidiegusios e. parduotuvės gali siųsti siuntas per „LP Express“, „Omniva“, „Venipak“, o iki metų pabaigos planuojama kurjerių sąrašą išplėsti ir „Itella“, “TNT” bei „DHL“.
Siuntų pristatymo įskiepis šiuo metu prieinamas e. parduotuvėms, kurios naudoja vienas populiariausių prekybos platformų – „WooCommerce“ ir „OpenCart“, o artimiausiais mėnesiais įskiepiai atsiras ir kitoms dažnai naudojamoms platformoms – „Magento“, „Drupal“, „Joomla!, „PrestaShop“. Šia paslauga gali naudotis visi prekybininkai internete – net ir tie, kurie nerenka įmokų per Paysera ar neturi elektroninės parduotuvės. „Paysera“ sukurto įskiepio integracija trunka apie kelias minutes.