Viena ryškiausių kasmetinės „Google I/O“ konferencijos žinių – technologijų gigantų „Google“ ir „Samsung“ partnerystė. Šios dvi kompanijos sujungs savo išmaniųjų laikrodžių operacines sistemas – „Wear OS“ ir „Tizen“ – į vieną, bent jau kol kas, pavadintą tiesiog „Wear“. Šis žingsnis išmaniųjų laikrodžių rinkoje įpūs reikšmingų vėjų, apie kuriuos – „Tele2“ apžvalgoje.
Asociatyvi nuotr.
Jūsų dėmesiui, Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, pasakoja, kokių pozityvių pokyčių atneš šis dviejų technologijų rinkos lyderių bendradarbiavimas.
„Wear“ laikrodžių greitis ir baterija
„Google“ ir „Samsung“ žada, kad naujoji išmaniųjų laikrodžių karta pasižymės spartesniu veikimu ir dar ilgaamžiškesne baterija. Bent jau per „Google I/O“ pristatymą tokie pažadai buvo dalijami net kelis kartus. Teigiama, kad „Wear“ turėtų būti apie 30 proc. greitesnė nei dabartinės „Wear OS“ ir „Tizen“ versijos. Vartotojo sąsaja taip pat pasižymės elegantiškomis animacijomis ir ypač jautria reakcija. Gera naujiena ir ta, kad naujuosius išmaniuosius laikrodžius įkrauti reikės rečiau.
„Samsung“ ir „Google“ technologijų sinergija leis šias operacines sistemas daug geriau optimizuoti, todėl įvairūs jutikliai ir ekrano apšvietimas reikalaus mažiau energijos. „Google“ žada, kad net laikrodžius naudojant gana intensyviai, pavyzdžiui, visą dieną stebint širdies ritmą, o naktį – miegą, baterijoje esančios energijos turėtų užtekti bent dviem paroms. Aišku, kol kas visai tai – viso labo pažadai. Tačiau jų pakanka, kad kitų „Samsung Galaxy Watch“ lauktumėme su nekantrumu.
„Wear“ laikrodžių programėlės veiks sklandžiau
„Google“ sprendimas skirti daugiau laiko ir resursų išmaniųjų laikrodžių ekosistemos kūrimui, ko gero, labiausiai patiks ne kam kitam, o įvairių programėlių kūrėjams. Artėjančios permainos jiems leis įveikti ilgą laiką egzistavusius nuolatinius iššūkius.
Programėlių kūrėjams galvos skausmą iki šiol kėlė tai, kad skirtingi išmaniųjų laikrodžių gamintojai naudojo ir savas operacines sistemas. Pavyzdžiui, minėtoji „Samsung“ turėjo savo „Tizen“, „Garmin“ naudoja „Garmin OS“, „Fitbit“ rastumėte „Fitbit OS“ ir t. t. Tai reiškia, kad kuriant programėlę vienu metu reikia dirbti net prie kelių jos versijų. Dažnas atvejis, kai, tarkime, vienoje ekosistemoje ji veikia geriau nei kitoje. Be abejo, tokioje situacijoje labiausiai nukenčia galutiniai vartotojai.
„Google“ siekia į išmaniųjų laikrodžių rinką pagaliau įnešti daugiau nuoseklumo. Kuo daugiau gamintojų pasirinks „Wear“ operacinę sistemą, tuo mažiau problemų patirs tiek kūrėjai, tiek vartotojai. Akivaizdu, kad partnerystė su „Samsung“ – tik pradžia. Google tikslas yra paversti „Wear“ universaliu pasirinkimu, sukuriant vientisą ekosistemą – savotišką „Android“ atitikmenį išmaniųjų laikrodžių rinkoje.
„Wear“ programėlių veikimas
„Google“ žada, kad jų pagalba programėlių kūrėjams toli gražu neapsiribos tik vientisos ekosistemos sukūrimu. Jiems kompanija suteiks brėžinius, eskizus, kaip maksimaliai išnaudoti „Wear“ potencialą. Šie patarimai turėtų padėti geriau išnaudoti tokias funkcijas kaip „Tiles“ (prietaiso paieškai), laikrodžio darbalaukiai ar aktyvumo jutikliai.
Be to, tam tikri dalykai, kuriais dabar gali naudotis „Samsung“ laikrodžių savininkai, persikels ir į „Wear“. Pavyzdžiui, su „Spotify“ galėsite parsisiųsti muzikos ir klausytis jos net ir nebūdami prisijungę prie interneto. Tokią pačią galimybę turės „YouTube Music“ naudotojai. Taip pat panašu, kad „Wear“ turės specialią „Google Maps“ žemėlapių versiją, veiksiančią, net jeigu su savimi neturėsite telefono. Kitaip tariant, „Samsung“ ir „Google“ žinių bei kompetencijų sujungimas pamažu turėtų suteikti vartotojams vis daugiau naujų galimybių.
„Fitbit“ vaidmuo „Wear“ kūrimo procese
„Google“ dar 2019 m. paskelbė perkanti „Fitbit“ už nei daug, nei mažai – 2,1 mlrd. dolerių. Sandoris šių metų pradžioje buvo pagaliau pabaigtas. „Google“ gali laisvai disponuoti visomis „Fitbit“ sukauptomis žiniomis ir technologijomis. Tiesą sakant, tik paskelbus apie sandorį, buvo nemažai spekuliuojama, ką „Google“ veiks su savo pirkiniu. Tokie pirkimai technologijų pasaulyje paprastai vykdomi ne tam, kad būtų įsigyjama pati kompanija. Tikrasis interesas paprastai būna komanda ir jos turimos kompetencijos.
Regis, pagaliau, turime šiokius tokius atsakymus. „Fitbit“ tokio pasisekimo sulaukė visų pirma dėl savo veiklos stebėsenos bei sveikatos duomenų rinkimo sugebėjimų. Šios žinios ir technologijos pamažu bus perkeltos į visą „Wear“ ekosistemą. Taigi, pavyzdžiui, šiemet pasirodysiantys „Samsung Galaxy Watch“, ko gero, turės sprendimų, kurie iš tikrųjų buvo ištobulinti „Fitbit“ inžinierių. Kita vertus, ateities „Fitbit“ modeliai taip pat pereis prie „Wear“ ir absorbuos funkcijas, kadaise sukurtas „Samsung“.
„Wear“ sistemos adaptacija
Taigi, akivaizdu, kad „Google“ ambicijų ir ryžto netrūksta. „Wear“ į išmaniųjų laikrodžių rinką neabejotinai įneš daug šviežių vėjų. Tačiau iššūkių dar laukia pakankamai daug. Pagrindinis iš jų – tai gamintojų įkalbėjimas prisijungti prie naujosios sistemos. Per savo pristatymą „Google“ netgi pabrėžė, kad „Wear“ jokiu būdu neketina būti skirta vien „Fitbit“ ir „Samsung“ laikrodžiams. Prisijungti bus kviečiami visi gamintojai. Galime net neabejoti, kad šiuo metu jau deramasi tiek su „Garmin“, tiek su „Withings“, tiek su kitomis kompanijomis.
Sunku prognozuoti, kaip baigsis derybos, tačiau, kaip matėme, „Google“ tikrai turi ką pasiūlyti. Be to, kompanijos atstovai pažadėjo ir gana daug demokratiškumo: skirtingi gamintojai turės galimybę „Wear“ operacinėje sistemoje įtraukti papildomų unikalių funkcijų ir taip išsaugoti išskirtinumą. Derybų rezultatų ilgai laukti tikriausiai nereikės. O ir pirmuosius „Samsung Galaxy Watch“ su „Wear“, pademonstruosiančius, ką ši partnerystė iš tiesų gali, greičiausiai pamatysime jau šiemet.