„Cyberpunk 2077“ – ilgai lauktas vaizdo žaidimas, sukurtas lenkų kompanijos „CD Projekt RED“, kuri taip pat sukūrė ir gerai žinomą „The Witcher“ žaidimą. Apie „Cyberpunk 2077“ kūrimą buvo pranešta dar 2012-aisiais, tačiau žaidėjams teko sueikvoti daug nervinių ląstelių, kol pagaliau sulaukė žaidimo. Savo ruožtu „CD Projekt Red“ laukiančius gerbėjus pamaitino neįtikėtinai ambicinga vizija – pažadėjo didžiulį virtualų miestą su sudėtinga pasakojimo ir vaidmenų žaidimo sistema.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr.
Penkios minutės nuo dabarties
„Nuo kibernetinių programų iki greito ryšio ir didžiulės bendros kontrolės – mes viską turime. Vienintelis dalykas, kurio neturime, yra skraidantys automobiliai, kurių aš tikrai tikėjausi. Tačiau realiame pasaulyje vyksta nepaprastai daug kiberpankiškų dalykų, todėl manau, kad šiandien šis žanras vėl populiarus“, – BBC teigė žaidimo kūrėjas Mike`as Pondsmith`as.
M. Pondsmith`as yra tas žmogus, dėl kurio šis žaidimas tapo toks laukiamas. Būtent jis sukūrė žaidimo pirmą versiją 1988-aisiais. Kaip kūrėjas teigė BBC, jis nuo pat projekto pradžios buvo „gana įsitraukęs“ į jo kūrimą, svarbiausia jo užduotis buvo išlaikyti pirminės vizijos realizavimą.
„Tokiame pasaulyje labai lengva pasinerti į grynąją mokslinę fantastiką, o jūs nenorite, kad taip atsitiktų. „Cyberpunk“ yra distopinė ateitis – maždaug 5 minutės nuo dabarties. Technologijos yra pora laiptelių aukščiau ir t. t., tačiau šioje konkrečioje visatoje jos nėra naudingos žmonėms. Tarša ir nusikalstamumas yra nesuvaldomi, o socialinė ir ekonominė nelygybė – priimtina“, – BBC sakė M. Pondsmith`as.
Pagrindinį veikėją įkūnija Keanu Reevesas
Kaip jau galima suprasti iš pavadinimo, „Cyberpunk 2077“ nukelia į 2077-uosius metus, Naktinį Miestą (angl. Night City) – Kalifornijos megapolį, kur dangoraižiai ir gatvių turgūs siejasi tarpusavyje sujungtais greitkeliais. Kaip rašo „The Verge“, dėl de facto įvykusio Amerikos skilimo šis miestas tapo autonomine zona, kurioje dominuoja gaujos ir tarptautinės korporacijos.
Šiame mieste kone kiekvienas paviršius užklotas seksualizuotomis reklamomis ir nihilistiniais grafičiais, o patys turtingiausi žmonės persikėlė į ištaigingus viešbučius, kuriuose juos aptarnauja paauksuota tarnų klasė – tiesiogine prasme. Kaip rašo „The Verge“, žaidime dauguma gyventojų yra vienkartiniai, jų kūnai lankstūs, paruošti dramatiškam kibernetiniam modifikavimui, kuris sujungia kūną su chromu.
Kaip teigiama „Cyberpunk 2077“ aprašyme, žaidėjas žaidžia kaip V – nelegalus samdinys, ieškantis vienintelio implanto, kuris yra raktas į nemirtingumą. Žaidėjas gali pats susidėlioti savo veikėjo programinę įrangą, įgūdžius, žaidimo stilių bei tyrinėti miestą, kuriame atitinkami pasirinkimai formuoja istoriją ir veikėją supantį pasaulį. Beje, daugumai gerbėjų laukimą pakurstė ir tai, kad pagrindinį veikėją – V – įkūnija ne kas kitas, o Keanu Reevesas.
Po didžiulio pripažinimo gali laukti nuopuolis
Kaip LRT.lt teigė kompiuterinių žaidimų kritikas Artūras Rumiancevas, „Cyberpunk 2077“ yra vienas iš tų žaidimų, kurie yra ypač laukiami ne dėl savo savybių, bet dėl kažkokių įvykių, kurie sukuria savotišką kokybės kultą.
„Žaidimų industrijoje tai nedažnas, bet gan įprastas reiškinys, kai vienas žaidimas išaukština ne tik save ar to paties pavadinimo seriją, bet ir jį sukūrusią studiją. Žinia, „Cyberpunk“ kuriamas „CD Projekt RED“ studijoje, Lenkijoje, o šią studiją išgarsino Andrejaus Sapkowskio knygų motyvais sukurti „The Witcher“ serijos žaidimai. Kurdama šiuos žaidimus „CD Projekt“ ne tik pademonstravo savo beprotišką atsidavimą kūrybos procesui ir dėmesį detalėms, bet ir išgarsino Lenkiją kaip Europos žaidimų kūrėjų lyderę, kaip ekssocialistinio blogio valstybę, sugebėjusią reformuotis ir kurti aukščiausios kokybės technologinius bei meninius sprendimus. Galiausiai „The Witcher“ žaidimų serija išpopuliarino iki tol Vakaruose menkai žinomą lenkų rašytoją, pernai pasirodė ir jo knygomis paremtas „Netflix“ serialas. Natūralu, kad po tokios visapusiškos šlovės iš studijos tikimasi, kad kiekvienas jų žaidimas bus tobulas“, – aiškino A. Rumiancevas.
Visgi, anot jo, istoriniai faktai rodo, kad kiekviena studija, pasiekusi tokias populiarumo ir pripažinimo aukštumas, anksčiau ar vėliau patiria nesėkmę.
„Stebint pirmus atsiliepimus apie „Cyberpunk 2077“ panašu, kad būtent šis žaidimas tą nuopuolį ir įprasmins. „CD Projekt“ nepavyko užtikrinti, kad žaidimas veiktų visiems vienodai sklandžiai, nepavyko suvaldyti kūrimo proceso grafikų, nepavyko išvengti skandalų ir kaltinimų dėl darbuotojų išnaudojimo bei alinančių viršvalandžių. Tiesa, tai nėra verdiktas pačiam žaidimui, o greičiau jau jo gimimo aplinkybėms bei startui. „CD Projekt“ taip pat garsėja ilgu palaikymu savo kūriniams, tad bent kol kas nėra pagrindo dvejoti, kad klaidos bus operatyviai taisomos. Vis dėlto tai taip pat reiškia, kad nėra ir labai didelio pagrindo skubėti pirkti šį žaidimą, pirmiau įsitikinkite, kad jis optimaliai veiks su namuose turima žaidimų įranga“, – LRT.lt pasakojo A. Rumiancevas.
Žaidėjų lūkesčiai – labai dideli
Kaip pasakojo LRT.lt kalbintas žaidimų entuziastas Dovydas, „Cyberpunk 2077“ laukimą sužadino dėl jo kilęs ažiotažas.
„Seniai nebuvo tokio žaidimo, susilaukusio tiek gerbėjų dėmesio. „CD Projekt RED“ turi puikių kūrinių, pavyzdžiui, „Witcher 3“, dėl to, manau, ir su „Cyberpunk“ nenuvils. Taip pat man asmeniškai labai patinka „Cyberpunk“ žanras. O juk ir K. Reevesas prisidėjo prie žaidimo kūrimo ir yra vienas iš personažų jame. Jau nuo „Matricos“ laikų esu jo fanas, tad, manau, sutikti tokį personažą žaidime tikrai puiku“, – teigė Dovydas.
Anot jo, žaidimas atrodo išskirtinis dėl stulbinamai sukurtų personažų ir galimybės juos modifikuoti. Tikimasi, kad „Cyberpunk 2077“ garantuos unikalią patirtį žaidėjui.
„Pažiūrėjus jau išleistus žaidimo vaizdo įrašus, tikrai stebina, kiek kūrėjai bando išspausti iš žaidimo. Žinant žaidimo kūrėjų ankstesnius kūrinius, „Cyberpunk“ pasaulyje bus daug veiklos, daug užduočių, kurios įtrauks kiekvieną žaidėją. „CD Projekt RED“ turi stulbinančią rėmėjų paramą. Dėl pasitikėjimo kompanija išauga ir žaidimo paklausa. Esu girdėjęs ne vieną atsiliepiant, jog „CD Projekt RED“ nenuvils su šiuo kūriniu. Taip ir pats manau“, – LRT.lt sakė Dovydas.
Savo ruožtu žaidėja Eglė teigė šiuo žaidimu susidomėjusi po jo pristatymo su K. Reevesu. „Turiu net marškinėlius iš to pristatymo su jo fraze „You are breathtaking“ (liet. Tu esi kvapą gniaužiantis)“, – teigė mergina.
Ji įvardijo, kad būtent po pristatymo daugiau pasidomėjo ir pačiu žaidimu, kas jame žadama, kokia jo istorija.
„Kadangi nemėgstu tiesiog šaudyklių, o esu labiau istorijos mėgėja, tai žaidimas pasirodė patrauklus istorijos prasme, kuriamais veikėjais. Dar šiaip domiuosi Lenkijoje kuriamais žaidimais ir esu žaidusi paskutinį „Witcher`į“. Tai kažkaip įpūtė daugiau pasitikėjimo ir laukimo“, – tikino Eglė.
Anot jos, žaidimų bendruomenėje aistras kurstė įvairūs memai, vaizdo įrašai, be to, ir pats K. Reevesas daug dirbo reklamuodamas žaidimą ir taip kėlė dar didesnį laukimą.
„Aišku, tie žaidimo paleidimo atidėjimai šiek tiek numušė ūpą ir dar labiau neramu pasidarė, kai žaidėjai, kurie gavo iš anksto žaidimą, pradėjo sakyti, kad yra daug trūkumų visokių... Tai dabar tiesiog laukiu savaitgalio, kai galėsiu prisėsti ir pati įvertinti, kaip kas. Tačiau, žiūrint į kompanijos vaizdo įrašus, atrodo, kad jie labai daug darbo įdėjo kurdami istorijas ir realią nerealybę“, – LRT.lt tikino mergina.
Kitas LRT.lt kalbintas žaidimų mėgėjas Edvardas teigė žinantis, kad žaidimas bus tikrai geras.
„Pasitikiu lenkų kompanija „CD Projekt“ ir jų darbu. Vakar pasižiūrėjau kitų žaidėjų žaidimo įrašus, likau nustebęs dėl kokybės. Didelis pasaulis, daug veiksmo ir alternatyvų. Pats greičiausiai išbandysiu žaidimą tik nusipirkęs „Play Station 5“, nes noriu išbandyti žaidimą visu pajėgumu“, – teigė jis.