Gana ilgai „Microsoft 365“ paketas verslui rinkoje neturėjo rimtų konkurentų. Pasaulinės pandemijos metu, biurams persikėlus į namus, efektyvus dokumentų valdymas ir komandų bendradarbiavimas per nuotolį tapo kritiškai svarbus. Todėl imta ieškoti „debesyse“ veikiančių, iš bet kurios vietos lengvai pasiekiamų, alternatyvų. Šią nišą sėkmingai užpildė technologijų milžinė „Google“, pristačiusi sprendimą verslui – „Workspace“.
Jūsų dėmesiui – Arnoldas Lukošius, „Tele2 Inovacijų biuro“ ekspertas, palygino „Google Workspace“ ir „Microsoft 365“ programų paketus bei išskyrė svarbiausius jų privalumus.
Kas yra „Google Workspace“?
Iš pradžių sukūrusi populiariausią el. pašto įrankį pasaulyje, kompanija „Google“ vėliau pristatė ir debesijoje veikiančius „Docs“, „Sheets“, „Slides“ įrankius. Šie įrankiai tapo tiesioginiais konkurentais „Microsoft 365“ paketo programoms – „Word“, „Excel“, „PowerPoint“.
Minėtosios „Google“ programėlės iki šiol buvo žinomos „G Suite“ vardu, bet spalį paskelbta apie jų virtimą „Google Workspace“.
Prekės ženklo, ikonų bei vartotojo sąsajos dizaino pasikeitimai nėra tik kosmetiniai. Programėlių paketas, į kurį įtraukti įrankiai „Docs“, „Sheets“, „Meet“, „Gmail“ ir „Calendar“, geriau integruoti tarpusavyje. Tai reiškia, kad vartotojams reikės dar mažiau šokinėti nuo vienos programos prie kitos – daugybę darbinių veiksmų bus galima atlikti vienoje vietoje.
Pavyzdžiui, susirašinėdami per „Gmail“, galėsite tiesiog čia pat sukurti naują „Docs“ dokumentą. O jį kolektyviškai redaguodami, procesą gerokai paspartinsite įjungdami video pokalbio funkciją. „Google“ teigia, kad tokios galimybės iš esmės pakeis biuro darbą dar labiau pagreitindamos procesus bei palengvindamos tas užduotis, kurios reikalauja komandos darbo.
Kodėl „Google Workspace“ tokia patogi?
Problema su „G Suite“ buvo ta, kad šios paslaugos buvo gana išsibarsčiusios (kai „Microsoft 365“ programos pateikiamos pakete). Didesnė integracija visų pirma reiškia tai, kad kiekviename iš „Google Workspace“ produktų atsiranda kitų jo įrankių elementų.
Pavyzdžiui, kuriamame „Docs“ dokumente galėsite įklijuoti nedidelę „Google Slides“ versiją ir taip išvengti šokinėjimo nuo vieno naršyklės skirtuko prie kito.
Taigi, didžiausias pliusas, kurį siūlo „Google Workspace“ – integracijos galimybės.
„Google“ planų užkariauti verslo rinką rimtumą patvirtina ir tai, kad šiuo metu pirmiausia bus koncentruojamasi į sprendimus „Desktop“ versijoms.
„Gmail“ populiarumu pranoksta daugumą konkurentų. „Docs“ ir „Sheets“ rinkos dalis taip pat stabiliai auga, mat vartotojai vertina galimybę atsikratyti el. laiškų prisegtukų bei nesijaudinti dėl netikėtai pradingusių ar pasimetusių dokumentų.
„Google“ ir „Microsoft“ el. pašto įrankiai
Profesinis gyvenimas be el. pašto tiesiog neįsivaizduojamas.
Po „Google Workspace“ atnaujinimo platforma „Gmail“ dar geriau integruota su kitomis „Google“ paslaugomis. Joje veikia patogus intuityvus laiškų paieškos mechanizmas, todėl mėgstama vartotojų, kurie vertina „švarumą“ ir paprastumą.
„Microsoft Outlook“ irgi turi savų pranašumų. Tai galingesnis įrankis, siūlantis daugiau vidinės atminties, detaliau struktūruojantis pačią pašto dėžutę, leidžiantis geriau personalizuoti siunčiamus laiškus.
Pasirinkimą turėtų nulemti vienas esminis klausimas. Kas jums svarbiau: lankstumas ir greitis ar galia ir tikslumas? Pirmuoju atveju verta rinktis „Gmail“, antruoju – „Microsoft Outlook“.
„Google“ ir „Microsoft“ dokumentų tvarkymo įrankiai
COVID-19 pandemija buvo puiki proga įsitikinti, kokie svarbūs šiuolaikiniame versle yra išmanūs komunikacijos ir bendradarbiavimo sprendimai.
Vaizdo pokalbiai, debesija, susirašinėjimo ir dalinimosi informacija įrankiai – visus juos siūlo tiek „Google“, tiek „Microsoft“. Visų pirma, debesija „Google“ turi „Drive“, o „Microsoft“ – „OneDrive“. Abu sprendimai siūlo galimybę visus dokumentus talpinti debesijoje, bendradarbiauti, realiu laiku redaguoti dokumentus ir nesijaudinti, kad jie kažkur pasimes.
Bendravimui su komandos nariais „Google“ turi „Meet“, o „Microsoft“ – „Teams“ programas. Abi sistemos veikia labai panašiai – leidžia bendrauti vaizdu, susirašinėti, dalintis ekranais.
Iš šių produktų daugiau išpešite, jeigu juos naudosite su kitais, esančiais komplekte.
Kurį pasirinkti?
„Google Workspace“ tikriausiai būtų lankstesnis pasirinkimas mokėjimo ir galimybės bendradarbiauti atžvilgiu. Be to, jo nereikia diegti, o programos pasižymi ypač intuityviu valdymu.
Kita vertus, „Microsoft 365“, nepaisant to, kad tai yra kiek mažiau intuityvi ir lanksti programa, vartotojams suteikia visišką programų ekosistemą. Tai reiškia, kad jums nereikės jokių papildomų trečiųjų šalių įrankių.