Įsivaizduokite, vaikštote miesto gatvėmis ir vos priėję senamiesčio pastatą iškart sužinote, kas slypi už jo sienų. Jums besidairant aplink, balsas ausinėse atskleidžia istorinę miesto paslaptį, nukreipia į vaizdingesnį maršrutą ar išduoda, ką tikrai verta užsisakyti restorane, pro kurį kaip tik einate. Kelionių startuolio „Near“ įkūrėjai Donatas Vainilaitis ir Karolina Rapalytė-Masilionė sako, kad būtent taip pažinsime miestus keliaudami po pasaulinės pandemijos, rašoma bendrovės pranešime žiniasklaidai.
Asociatyvi „Pixabay“ nuotr. |
---|
„Kurdami „Near“ galvojome apie tai, kad kiekvienas miestas yra kaip be galo įdomi, atvira knyga. Prieš COVID-19 ją skaityti padėdavo muziejai, grupinės ekskursijos ir dalyvavimas renginiuose. Programėlė miestą padeda pažinti laikantis saugaus atstumo ir judant gryname ore. Klausotės muzikos, einate gatve, o jūsų telefonas jums pasakoja apie tai, ko negalite pamatyti plika akimi“, – apie idėją pasakoja D. Vainilaitis.
Didžiausios turizmo sektoriaus kompanijos ieško pažangių sprendimų keleivių saugumui užtikrinti. Išmaniosios technologijos sparčiai keičia žmogiškąjį kontaktą laipinantis į lėktuvą, įsiregistruojant viešbutyje ar dezinfekuojant oro uosto patalpas.
Vis dėlto, keliautojai pasigenda sprendimų, atsakančių į karantino metu išaugusius kokybinius kelionės lūkesčius. Jei anksčiau keliautojai skaitydavo ilgus kelionių gidus ir rinkdavosi lankytinas vietas pagal atsiliepimus, dabar daugiau laiko norima skirti patirtims, o ne žiūrėjimui į ekraną.
Augantį poreikį daugiau patirti ir mažiau naršyti patvirtina ir sparčiai populiarėjančios garsinės technologijos: informacijos paieškas ekrane keičia pokalbiai su virtualiais asistentais „Siri“ ar „Alexa“. Virtualaus kelionių bičiulio principu veikianti programėlė „Near“ su vartotoju taip pat bendrauja balsu.
Vaikščiodami Vilniaus gatvėmis keliautojai išgirsta, kuriame Bokšto gatvės name rinkdavosi lietuviškoji Masonų ložė, kaip iš Pilies gatvės patekti į seniausią miesto botanikos sodą ar koks Vilniaus restoranas pasiūlys paragauti bebrienos troškinio. Visa girdima informacija yra ne tik kruopščiai atrinkta, bet ir papasakojama trumpu ir lengvai suprantamu formatu, kurio dažnai pasigendama klausant įprastų audiogidų.
Pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja vengti uždarų patalpų ir didelių žmonių grupių, todėl sprendimai leidžiantys pilnavertiškai pažinti miestą laikantis visų COVID-19 prevencijos nurodymų tampa ypač aktualūs. Tiesa Vilnius – tik pirmoji stotelė startuolių planuose. Sulaukę teigiamų atsiliepimų savo šalyje, komanda jau kuria turinį kitiems pasaulio miestams ir yra įsitikinę, kad tokie intuityvūs turizmo produktai netrukus taps neatsiejami nuo kelionių bet kuriame pasaulio krašte. Anot D. Vainilaičio, šias ambicijas patvirtina ir kryptingas žmonijos siekis atsisakyti perteklinio informacijos vartojimo ir pereiti prie išmanaus aplinkos pažinimo su technologijų pagalba.
„Noras keliauti niekur nedingo, tiesiog pasikeitė su kelionėmis susiję įpročiai. Pastebime, kad svečiai iš užsienio pamažu sugrįžta į Lietuvą ir tikime, kad ši tendencija ateityje tik ryškės. Šiuo metu dažnas turistas renkasi trumpesnį apsilankymą, užtat nori pamatyti kuo daugiau miesto. Vilnius tokioms kelionėms – idealus. Jį visą galima lengvai išvaikščioti pėsčiomis, ar apvažiuoti dviračiu ar paspirtuku, ausinėse girdint pačius įdomiausius miesto faktus“, – sako D. Vainilaitis.
Be užsienio svečių, programėle netikėtai susidomėjo ir patys lietuviai. Pasirodo, kad apie savo sostinę dar daug ko nežinome, o tiems, kuriems, keliones į užsienį šį sezoną teko atidėti, pažintinis pasivaikščiojimas po Vilnių yra puiki proga įsijausti į turisto vaidmenį savoje šalyje.