Spalį vykusioje „Directions EMEA“ konferencijoje „Microsoft“ pristatė ateities viziją ir „Dynamics NAV“ bei „Dynamics 365“ produktų naujienas. „Microsoft“ patvirtino, kad viena populiariausių verslo valdymo sistemų „Dynamics NAV (Navision)“, kurią naudoja daugiau kaip 8 milijonai vartotojų visame pasaulyje, toliau stipriai vystoma ir gruodžio 1d. išleidžiama naujausia „Dynamics NAV 2018“ versija.
Artimiausiuose planuose – dar glaudesnė integracija su kitais „Microsoft“ produktais („Office 365“, CRM, „Power BI“) bei galimybė šią ERP sistemą naudoti „debesyse“ (Cloud), kas reiškia, kad net ir pačios mažiausios įmonės be didelių investicijų galės naudoti šią pasaulinio lygio sistemą.
„Microsoft Dynamics“ ateities vizija
Ilgą laiką vyravo nuomonė, kad „Microsoft“ sistemos tinka tik didelėms įmonėms, reikia ilgų ir brangiai kainuojančių projektų. Tačiau „Microsoft“ griauna šiuos mitus ir pasitelkiant debesų technologijas savo sistemas daro prieinamas visoms įmonėms, nepriklausomai nuo dydžio ar vykdomos veiklos.
„Dynamics NAV“ (Navision): š. m. gruodžio 1 d. pasirodysiančią naujausią „Dynamics NAV 2018“ versiją 2018 m. pavasarį pakeis dar labiau atnaujinta „Dynamics NAV 2018 R2“ versija, kurioje žadama glaudesnė integracija apjungiant kitas „Microsoft“ aplikacijas, tokias kaip „Office 365“, „Power BI“.
Ateityje „Dynamics NAV“ produktą planuojama pervadinti į „Dynamics 365“ (kodinis pavadinimas šiai dienai „Tenerife“) ir naudoti jį bus galima tiek „debesyse“, tiek tradiciniu įsigijimo bei įdiegimo kompiuteriuose principu (On Premises).
„Dynamics 365“ (Tenerife): tai smulkiam verslui skirtas „Dynamics NAV“ sprendimas debesyse, kurį šiuo metu naudoti gali tik JAV, Kanada ir dar kelios šalys. 2018 m. pavasarį „Microsoft“ ruošiasi pristatyti dar stipriau išvystytą „Dynamics 365“ sprendimą debesyse. Planuojama, kad šis sprendimas savo funkcionalumu bus identiškas „Dynamics NAV 2018“ produktui. Sprendimas pradžioje bus prieinamas tik 14 šalių (JAV, Kanada, Jungtinė Karalystė, Danija, Prancūzija, Vokietija, Ispanija, Italija, Nyderlandai, Austrija, Šveicarija, Belgija, Švedija, Suomija).
Lietuvos įmonės jau dabar naudoja „Dynamics NAV“ debesyse
Nors mūsų šalyje „Dynamics 365“ sprendimas nėra ir artimiausiu metu nebus pasiekiamas, JAU DABAR įmonės Lietuvoje gali nuomos principu (mokant fiksuotą mėnesio mokestį) naudoti standartinę „Dynamics NAV“ sistemą debesyse (NAV nuoma sprendimas mažam ir vidutiniam verslui). Net ir pačios mažiausios įmonės gali naudoti pasaulinio lygio verslo valdymo sistemą už fiksuotą mėnesio mokestį, be didelių investicijų ir ilgai trunkančių diegimo projektų nesirūpinant jokiais licencijų, metinių mokesčių, versijų naujinimo klausimais ar valstybinių institucijų reikalavimais (SEPA, i.SAF, i.VAZ, SAF-t ir pan.).
Kas naujo „Dynamics NAV 2018“ versijoje?
„Microsoft“ itin daug investicijų skiria produkto vystymui, naujausių technologijų panaudojimui ir siekia maksimaliai gerinti vartotojo patirtį. Gruodžio 1 d. pasirodysiančioje „Dynamics NAV 2018“ versijoje vartotojai ras daug naujų funkcijų, tokių kaip:
- Tiesioginis Pirkimo užsakymo kūrimas iš pardavimo užsakymo.
- CRM sinchronizavimas be vartotojo įsikišimo.
- Personalizavimas. Įrankis, sukurtas tiesiogiai „Dynamics NAV“ naršyklės kliente, per keletą paspaudimų leis matyti verslo duomenis skirtus konkrečiai rolei/verslui ir optimizuoti duomenų įvedimą į naršyklę.
- Ataskaitų peržiūra ir spausdinimas. Ataskaitų peržiūros funkcija leis peržiūrėti ir spausdinti visas ataskaitas esančias „Dynamics NAV“ naršyklės kliente, be atsisiuntimo, tiesiai iš naršyklės.
- „Excel“ finansinių ataskaitų analizė. Finansinių ataskaitų peržiūra ir filtravimas jų generavimui „Excel“.
- Darbuotojų knygos įrašai. Galimybė darbuotojui registruoti sumas per darbuotojo kortelę (nereikia kurti papildomų banko ar tiekėjo kortelių).
- Filtravimas pagal dimensijas. Galimybė filtruoti DK įrašus pagal visas dimensijas.
- Išplėstas dirbtinio intelekto naudojimas. Pagalba atpažįstant Prekes iš paveikslėlio ir prognozuojant pinigų srautus.
- Eksportavimas į „Excel“. Galimybė valdyti vartotojo teises, kas turi galimybę eksportuoti informaciją.
- Sinchronizavimas. Tiekėjų sinchronizavimas su „Lexmark ICS“ pagerins pardavėjų atpažinimo lygį ir leis rankiniu būdu pasirinkti tiekėjus, atliekant vizualinius naujų sąskaitų faktūrų išdėstymus.