Prasidėjęs visiškos skaitmenizacijos amžius pamažu, visai to nejaučiant, keičia mūsų įpročius ir naudojimosi technologijomis poreikius. Jei dar visai neseniai nebuvo poreikio kompiuteryje palikti nuolat įjungtą interneto naršyklę, tai dabar ši programinė įranga – beveik pagrindinis operacinės sistemos komponentas. Ir tai, vyksta neatsitiktinai. Būtent tai rodo augantį visuomenės poreikį debesų kompiuterijos paslaugoms. Kaip į tokius procesus reaguoja didieji „debesų“ paslaugų teikėjai ir ką jie gali pasiūlyti verslui?
„Dropbox“ – prieinamas visiems ir tobulėja
Bene pagrindinis „Dropbox“ privalumas tiek namų, tiek verslo naudotojams yra tai, kad ši „debesų“ paslauga gali būti pasiekiama iš bet kur. Taip, taip... niekas kitas, išskyrus „Dropbox“, nesuteikia galimybės turėti prieigos prie „debesies“ tiek iš „Windows“, tiek iš „Linux“, tiek iš „Mac“ ir daugumos mobiliųjų platformų (išskyrus „Windows Phone“).
Žinoma, galima bandyti prieštarauti teigiant, kad „debesies“ paslaugos visuomet gali būti pasiekiamos per naršyklę. Tačiau pagalvokite – ar tikrai visuomet pats racionaliausias sprendimas turėti savo rinkmenų pasiekiamumą tik per interneto naršyklę?
Kalbant apie „Dropbox“, būtina paminėti ir visai neseniai pristatytus svarbius atnaujinimus, kurie skirti verslo įmonėms. Anksčiau, besinaudojantiems šio „debesų“ teikėjo paslaugomis, darbe ir namuose buvo sunku varijuoti tarp skirtingų paskyrų. Nuo šiol visas asmeninis „Dropbox“ turinys gali būti pasiektas iš karto, nepriklausomai kokiu įrenginiu yra naudojamasi.
Šiuo metu „Dropbox“ gali nuvilti tik tuos naudotojus, kurie didžiąją dalį dienos skiria dokumentų kūrimui ar redagavimui. Pavyzdžiui, naudojantis interneto naršykle „Dropbox“ galima tik informacijos peržiūra. Be to, tokia galimybė yra gana ribota ir suderinama tik su pačiais populiariausiais rinkmenų plėtiniais.
Panašu, kad „Dropbox“ komanda puikiai supranta šias problemas, todėl prieš kelias savaites pranešė apie naują ir labai svarbų paslaugos verslo segmentui patobulinimą „Project Harmony“. Kol kas nėra tiksliai žinoma kada „Project Harmony“ pasieks naudotojus. Patobulinimu siekiama suteikti galimybę tiesiai iš darbalaukio vykdyti kolektyvinį dokumentų redagavimą ir atnaujinimą ir tuo pačiu metu pasiūlyti darbuotojų bendravimo galimybę.
Svarbiausia yra tai, kad vystant „Project Harmony“, „Dropbox“ nesiruošia apsistoti tik ties „Microsoft Office“ palaikymu. Tad, bėgant laikui, „debesyje“ visas kolektyvas galės kurti, redaguoti vaizdo įrašus, nuotraukas ir pan.
„Google Drive“ – glaudžiai integruotas ir pigus
Nuo pat pradžių „Google“ verslo idėja buvo paremta debesų kompiuterija. Nepaisant to, visavertis korporacijos serveriuose saugomų asmeninių duomenų pasiekiamumas atsirado tik po „Google Drive“ pristatymo. Esminė šios „debesų“ paslaugos ypatybė – integracija su kitomis „Google“ paslaugomis. Pavyzdžiui, „Drive“ leidžia el. pašto sistemą „Gmail“ vadinti talpiausia visame pasaulyje. Pradinė „Gmail“ talpa (verslui 30 GB, privatiems naudotojams 15 GB) bet kuriuo metu gali būti praplėsta priklausomai nuo įmonės ar asmeninių poreikių.
Greta el. pašto, „Google Drive“ dar turi integruotus ne tik dokumentų peržiūros, bet ir kūrimo įrankius. Tad jau gana ilgą laiką „Google“ debesyje leidžia turėti tai, ką kol kas „Dropbox“ tik pradeda įgyvendinti (kolektyvinis dokumentų redagavimas, pokalbiai). Palyginus su „Dropbox“, skirtumas tik toks, kad „Google“ savo dokumentų redagavimo sprendimus vysto interneto naršyklėje, o ne darbalaukyje.
Tačiau nuo kovo mėnesio į „Google Docs“ galima įsidiegti papildomus įskiepius, kurie leidžia praplėsti „debesies“ dokumentų redagavimo įrankių galimybes.
Taip pat reikia paminėti ir tai, kad praėjusį mėnesį „Google“ kardinaliai atnaujino „Drive“ paslaugų kainodarą. Šiuo požiūriu rinkoje kompanija tapo absoliučia lydere.
Ar galite įsivaizduoti? „Google“ už 120 JAV dolerių per metus „debesyje“ gali išskirti 1 TB vietos. Nors tai, kainos privatiems naudotojams, tačiau ir verslo segmente „Google Drive“ siūlomos kainos yra 3 kartus mažesnės, nei „Dropbox“.
„Microsoft OneDrive“ – dokumentų kūrimo ir redagavimo lyderis
Ilgai trukę „Microsoft“ teisminiai procesai su Didžiosios Britanijos televizijos transliuotoju „Sky“, tikėtina, kad stabdė „SkyDrive“ progresą. Tačiau „SkyDrive“ tapus „OneDrive“ kompanija iš karto pažėrė visą eilę atnaujinimų ir tokiu būdu bando reabilituotis debesų kompiuterijos rinkoje.
„Microsoft“, vystydama „OneDrive“, akcentuoja dokumentų kūrimo ir redagavimo galimybes. Kompanijos platinamas ir visame pasaulyje vienas populiariausių „Office“ programinis paketas jau beveik visiškai migravo į „debesį“ bei turi visavertę integraciją su „OneDrive“. Be to, „Microsoft“ vienintelė verslui gali pasiūlyti tiesioginį „debesyje“ talpinamų dokumentų redagavimą tiesiai iš darbalaukio, o kolektyvinio redagavimo galimybės taip pat nėra naujiena.
Taip pat pabrėžti galima ir tai, kad „OneDrive“ integracija sparčiai plečiama ir naujausioje operacinėje sistemoje „Windows 8.1“, susiejant ne tik „Office“, bet ir pokalbių programą „Skype“. Atsižvelgus į tai, kad nutraukus „Windows XP“ palaikymą pereiti prie minėtos operacinės sistemos turės ir verslas, „OneDrive“ spartus populiarėjimas ir pačios „Microsoft“ platformos vis didesnis migravimas į „debesį“ skamba labai realiai.
Pabaigai, galima paminėti, kad atnaujinta „OneDrive“ kainodara verslo klientams, sudarant ilgalaikes sutartis, netgi yra geresnė nei „Google Drive“. Tačiau išskiriamos pradinės vietos kiekis – mažesnis. Paprastiems naudotojams „Microsoft“ šykšti vietos ir už 100 JAV dolerių per metus daugiausiai siūlo 200 papildomų gigabaitų. Pavyzdžiui, jei prie šios sumos pridėsime papildomus 20 JAV dolerių, „Google Drive“ mums bus išskirtas minėtasis 1 TB vietos.
Išvados
Apibendrinant, verta užduoti tik vieną klausimą – ar tikrai galime išskirti vieną „debesų“ paslaugų teikėją, kuris yra absoliutus rinkos lyderis? Atsakymas – vienareikšmiškai ne. Labiau tiktų pasakyti, kad didieji „debesų“ paslaugų teikėjai bando vienas kitam netrukdydami skatinti šios rinkos plėtrą.
Pavyzdžiui, „Dropbox“ nuo pat pradžių buvo kuriamas su jaunatviškumo idėja, o apie verslą pagalvojo kur kas vėliau. Be to, panašu, kad „Dropbox“ tikrai niekada nekurs savo įrankių, skirtų dokumentų redagavimui, o tiesiog bandys integruoti savo „debesį“ į trečiųjų šalių programinę įrangą.
Tikėtina, kad „Google Drive“ ir toliau savo „debesies“ sprendimus vystys tik interneto naršyklei bei niekada nemigruos į kompiuterių darbalaukius. Galima manyti, kad būtent tai gali nulemti bene mažiausią „Drive“ paslaugų kainodarą. Mat korporacijai nereikia papildomai spręsti skirtingų platformų adaptacijos klausimo. Tačiau verslo segmentui darbas tik interneto naršyklėje – ne visuomet gali būti patrauklus.
Vienareikšmiškai apibūdinti „OneDrive“ kryptį kol kas yra sunku. Panašu, kad tai ateities „debesų“ verslo segmento lyderis. Kaip minėta, „OneDrive“ jau dabar gali pasiūlyti prieigą prie „debesų“ tiek iš darbalaukio, tiek iš interneto naršyklės.
Be to, verslo segmente siekiant išvengti papildomų darbuotojų mokymų, ypatingai svarbiu faktoriumi tampa analogiškos naudotojo sąsajos klausimas. Būtent tą ir siūlo „OneDrive“ – pavyzdžiui, dokumentų kūrimo ir redagavimo standartu tapusio „Office“ naudotojo sąsaja tiek darbalaukyje, tiek interneto naršyklėje yra vienoda.