Dokumentų pasirašymas yra tai, ką, tikriausiai, kiekvienas iš mūsų mažiausiai norėtų atlikti virtualioje erdvėje. To priežastis – saugumo stoka. Tačiau dokumentų siuntimas ir pasirašymas faksu yra varginantis ir daug popieriaus reikalaujantis būdas, todėl tenka ieškoti naujų sprendimo būdų. Kokios išeitys?
Žinoma, nemaža dalis mūsų dažnai nesivargina ir tiesiog redaguoja dokumentus, kurie išsaugoti PDF formatu. Prideda reikiamus rekvizitus, pasirašo. Tačiau tokie dokumentai praranda teisinę galią – juk bet kas gali pasinaudoti neapsaugotu PDF dokumentu savo reikmėms ir taip netgi pakenkti.
Sparčiai populiarėjant debesų kompiuterijos paslaugoms, jų teikėjai visaip stengiasi kasdieninius mūsų įpročius perkelti į virtualią erdvę ir suteikti kuo daugiau saugumo. Beieškant būdų, kaip paprastai pasirašyti dokumentus internetu, pro akis nepraslydo „debesiu“ paremta paslauga „HelloSign“.
„Debesis“
Dokumentų pasirašymo internetu paslaugą teikianti „HelloSign“ kiekvienam naujam vartotojui siūlo net 25 GB failams talpinti (bendradarbiaujama su failų saugojimo ir sinchronizavimo tarnyba Box.com). Tai puikus pasiūlymas tiems, kurie planuoja migravimą į „debesis“.
Naudojimasis
Naudotis „HelloSign“ nėra sunku. Prisijungę prie valdymo skydo yra matomos dvi pagrindinės funkcijos: dokumento pasirašymas su išsiuntimu ir parašo prašymas.
Norint išsiųsti dokumentą pasirašymui, tereikia įkelti dokumento failą į sistemą ir pasirinkti redagavimo skirsnį. Tuomet tereiks nurodyti savo parašą ir redaguoti dokumentą pagal norus. Prisijungus pirmą kartą, sistemoje reikės sukurti savo parašą: įrašyti, nupiešti ar įkelti nufotografavus.
Dokumento išsiuntimas, o tiksliau – parašo prašymas iš kito asmens, labai paprastas. Įkėlus dokumentą į sistemą ir su specialiu valdikliu nurodžius, kurioje dokumento vietoje reikia pasirašyti gavėjui, įrašomas el. pašto adresas ir dokumentas išsiunčiamas.
Viena įdomesnių „HelloSign“ savybių yra iki 50 parašų palaikymas. Tai reiškia, kad paslauga gali naudotis ir didesnės įmonės, kurių darbuotojams tarpusavyje tenka ypač daug komunikuoti ir siųsti dokumentus.
Mobilumas
„HelloSign“ yra suderinama su išmaniuoju telefonu „iPhone“, planšetiniu kompiuteriu „iPad“ ir „Android“ operacinę sistemą turinčiais įrenginiais. Todėl paslauga galima naudotis bet kada ir bet kur.
Saugumas
Atradus „HelloSign“ ir sužinojus paslaugos veikimo principą, iškart iškilo klausimas dėl saugumo: kokias technologijas taiko paslaugos teikėjai, apsaugodami vartotojo dokumentus ir pasirašytų dokumentų perdavimo etapą? Atsakymas – 256 bitų SSL duomenų šifravimas, talpinimas sertifikuotoje „SAS70 Type II“ įrangoje ir vartotojo autentifikavimas el. pašto ir slaptažodžio įvedimu.
Kaina
„HelloSign“ yra nemokama, tačiau už tai gausite tik prieigą vienam vartotojui ir iki 3 dokumentų per mėnesį pasirašymą. Svarstantiems tokią paslaugą pritaikyti organizacijoms, yra sukurtas mokėjimo planas: už 15 JAV dolerių per mėnesį paslauga galės naudotis iki 10 žmonių be jokių dokumentų sinchronizavimo apribojimų. Norintiems praplėsti vartotojų daugiau nei 10 žmonių, siūloma susisiekti dėl individualaus pasiūlymo el. paštu.
Trumpai
Neabejoju, jog netolimoje ateityje taps patogu ir populiaru didelėms masėms žmonių dokumentus pasirašyti tiesiog išmaniajame telefone ar planšetėje. Nors tokią paslaugą siūlančių tarnybų dar nėra daug, „HelloSign“ yra geras pavyzdys, kaip tai turėtų atrodyti.