Diskusijos apie verslą socialiniame tinkle „FaceBook“ įgijo kitą formą
Jau tris mėnesius socialiniame tinkle „FaceBook“ įkurtoje grupėje „Ar verta?“ jos nariai diskutavo įvairiais, su internetiniu verslu susijusiais klausimais. Per kelis mėnesius grupės pasekėjai išreiškė savo nuomonę daugiau nei 40-čia klausimų. Diskutavusiųjų nuomonės padėjo atsakyti į keletą labai svarbių klausimų. Pagrindinė diskusijų tema – ar tikrai verta savo verslą perkelti į internetą ir į ką reiktų atkreipti dėmesį, kad internetinis verslas būtų sėkmingas.
El. sistema padės drąsiai žengti pirmąjį žingsnį
Vien idėjos, noro ar finansinių pajėgumų neužtenka, kad verslas internete būtų sėkmingas. Prieš pradedat prekiauti internetu, visų pirma reikia sužinoti dabartinius poreikius tikslinėje interneto rinkoje, numatyti rinkos tendencijas, įvertinti konkurentus, surasti partnerius internete, parinkti tikslingą internetinio verslo vardą ir sudaryti įėjimo į rinką strategiją, bei vystymosi etapus. Tai nėra lengva ir pigu, kaip daugeliui gali atrodyti.
Tikslinių interneto rinkų potencialą įvertinti galima atlikus apklausas, tačiau tai pakankamai brangus tyrimas. „Pigiausias būdas vertinant tikslinių rinkų potencialą internete – pasinaudoti pasaulinės kompanijos „Google“ pateiktais duomenimis“ sako INTERNET IDEAS LTD įmonės vadovas Martynas Jokubauskas. Pagal statistikos departamento sausio mėn. duomenis, kasdien internetu naudojasi virš 1,5 mln. Lietuvos gyventojų, iš kurių 81% naudojasi paieškos sistemomis internete, o „Google“ paieška naudojasi net 98% šių vartotojų, kas sudaro daugiau nei 1,12 mln. Lietuvos interneto vartotojų kiekvieną dieną. Vartotojų poreikius internete atitinka jų vedamos paieškos frazės. „Google“ veda šių paieškos frazių – vartotojų poreikių – statistiką. Tai lyg apklausa, kurioje nėra nei vieno klausimo, o atsakymą diktuoja vartotojų poreikis gauti informaciją. Suskirsčius užklausas pagal savo esmę į rinkos segmentus – paieškos vertikales, galima susidaryti aiškų rinkos poreikių potencialą ir rinkos dydį internete.
„Jau pusantrų metų tiriame interneto rinkas pagal šį metodą. Atlikome daugiau nei 50 interneto rinkų tyrimus, kurių pagalba galima sužinoti pasirinktos rinkos verslo galimybes internete. Atradome įvairių rinkos nišų, kuriose yra dideli vartotojų poreikiai ir maža prekių ar paslaugų pasiūla. Tai verslo galimybės internete, kurioms didelio įdirbio nereikia, tiesiog reikia pasiūlyti gerą verslo modelį, atsižvelgiant į tyrimo rezultatus. Gauti tyrimų duomenys buvo išties naudingi, tačiau susidurėme su kita problema – duomenų kiekiu ir pagrindinės informacijos įsisavinimų per pakankamai trumpą laiką. Visą tyrimą sudarė daugiau nei 1560 lapų informacijos. Reikėjo programinio sprendimo, kuris padėtų šiuos duomenis įsisavinti ir pritaikyti elektroniniame versle per trumpą laiką. Taip gimė elektroninio verslo – interneto tyrimų sistema „E-rinka““ – teigė M. Jokubauskas.
„E-rinka“ suteikia galimybę geriau suprasti internetą, kaip verslo kūrimo terpę ir jos vartotojus, bei išmokti jų vartojamą „kalbą“, taip išvengiant laiko švaistymo spėliojant bei finansinių nuostolių.
Startas – birželio 3 d.
Interneto rinkų tyrimą „E-rinka“ galima bus įsigyti nuo birželio 3 d. tinklalapyje www.e-rinka.lt. Pirmiesiems 50 pirkėjų bus taikoma speciali kaina.
Atlikus keletą pavienių verslininkų užsakymų, susijusių su interneto rinkos tyrimais, jau matomi konkretūs rezultatai. www.isnuomota.lt specializuoto nuomos skelbimų portalo savininkas Darijus Strimaitis teigė: „Atlikti interneto rinkos tyrimai švelniai tariant šokiravo. Faktais buvo įrodyta, kad daugelis dalykų yra ne taip kaip maniau. Remiantis atliktais tyrimais buvo atrastos naujos galimybės ir stiprūs klientų poreikiai, kurių net nemaniau egzistuojant, o šiandien tai generuoja puikius apsilankymo srautus ir naujus klientus. Drąsiai galiu teigti – atlikti interneto rinkos tyrimai padėjo išvengti daug klaidų, sutaupyti laiko ir pinigų.“