Socialinio interneto tinklo „Facebook“ žaidimų kai kas nemėgsta, tačiau kas dieną juos žaidžia milijonai žmonių visame pasaulyje, rašo Cnn.com.
Kiekvieną rytą milijonai ūkininkų iš viso pasaulio triūsia savo laukuose, o vakarais gangsterių grupuotės ir pokerio žaidėjai įsivelia į rizikingus žaidimus. Žinoma, tai nėra realu. Paprasti socialiniai žaidimai įtraukia milijonus žmonių ir keičia vaizdo žaidimų realybę, sako ekspertai.
Populiarių žaidimų „FarmVille“ ir „Mafia Wars“ kūrėjai neįtikėtu greitumu atsidūrė panašaus pobūdžio žaidimų sąrašo viršūnėje. Kompanijos „Zynga“ įkūrėjo Marko Pincuso nuomone, jų žaidimai pasiekė tokios sėkmės, nes buvo paprasti ir žmonės lengvai gali juos atidėti į šalį. „Tai tokie žaidimai, kuriuos gali žaisti konferencijų salėje“, – sako Princusas.
Žinoma, žaidimų kompanijos sėkmė visiškai priklauso nuo įspūdingo „Facebook“ pasisekimo. Šiandien šis socialinis tinklas turi apie 400 milijonų naudotojų. Iš jų 65 milijonai kas diena žaidžia „Zynga“ žaidimus, tokius kaip „FishVille“, „Vampires“, „Café World“, „YoVille“ ir „Zynga Poker“.
Populiariausias kompanijos „Zynga“ žaidimas – „FarmVille“. Jį kiekvieną mėnesį žaidžia apie 75 milijonai žmonių. Šis skaičius lygus žmonėms, žaidusiems „Tetrio“ žaidimą per visą jo egzistavimo laiką. Tris populiariausius žaidimus „FarmVille“, „Café World“ ir „FishVille“ daugiausiai žaidžia moterys, vidutiniškai 18-34 metų amžiaus.
Visi žaidimai yra padaryti pagal tą patį principą: žaidėjai pirmiausiai pradeda su paprasta ferma, akvariumu ar restoranu ir stengiasi jį padaryti gražesnį, geresnį ir didesnį. Kiti „Zynga“ žaidimai padaryti pagal paprastus ankstyvuosius stalo ir kortų žaidimus, pavyzdžiui, „Mafia Wars“. Šio žaidimo gudrybė, kad vieno žaidėjo veiksmai prisideda prie komandos rezultato. Pavyzdžiui, „FarmVille“ žaidėjai sodina virtualius javus ir kviečia draugus tapti jų kaimynais, tada jie siunčia vienas kitam dovanas ir padeda ūkininkauti. Šio žaidimo negalima laimėti, žaidėjai tiesiog mėgaujasi malonumu, statydami dideles, įdomias fermas, kurias gali parodyti savo draugams. „Ferma yra toks dalykas, kuris yra suprantamas ir žinomas visose kultūrose, abejoms lytims, įvairaus amžiaus žmonėms visame pasaulyje“, - sako M. Pincusas.
„Zynga“ žaidimai taip pat sulaukė ir kritikos. Kai kurie ekspertai tvirtina, kad kompanija kraunasi turtus, naudodamasi jau egzistuojančiais kitų kompanijų žaidimais. „Psycho Monkey LLC“, žaidimo „Mob Wars“ kūrėjai, padavė „Zynga“ į teismą, teigdami, kad „Mafia Wars“ yra nukopijuotas nuo jų žaidimo.
„Zynga“ taip pat buvo kritikuojama, nes suteikdavo žaidėjams premijų už tai, kad jie užsisakydavo kreditinių kortelių ar susikurdavo sąskaitas rėmėjų internetiniuose puslapiuose. Kai kurie puslapiai įrašydavo į kompiuterius parazitines programas.
M. Pincusas prisipažino, kad kompanija nebuvo pakankamai akyla pačioje darbo pradžioje, todėl taip galėjo atsitikti. „Kiekvieną kartą kai gauname nusiskundimų, problemas iš karto sutvarkome. Supratome, kad turime būti labai griežti.“
Dar vienos kritikos bangos sulaukė tai, kad „Facebook“ naudotojai mato kiekvieną jų draugų atnaujinimą, susijusį su socialiniais žaidimais. „Facebook“ netgi yra grupė pavadinimu; „Nenoriu daugiau žinoti apie jūsų fermas, žuvis, parkus ir mafiją!!!“. Šiuo metu grupei priklauso 5,2 milijonai narių.