„Heavy Rain“ pasaulį sudrebinęs žaidimas tapo labiausiai intriguojančia metų premjera, rašo Telegraph.co.uk.
Tamsus ir įdomus žaidimo „Heavy Rain“ scenarijus pasakoja apie keturis veikėjus, kurie medžioja vaikų žudiką. Jis labiau primena Holivudo trilerį nei įprastą vaizdo žaidimą. „Herojus neturi ginklo ir žaidimo esmė nėra šaudyti į žmones, mašinas ar šokinėti per platformas“, – sako „Heavy Rain“ kūrėjas Davidas Cage‘as.
Vietoje to žaidėjai patenka į emocijų ir jausmų kelionę. Šio žaidimo tikslas yra iškelti žaidėjui sudėtingus klausimus, o ne šaudyti į zombius. Nors scenarijuje susidursite su pažįstamomis detalėmis iš trilerių apie serijinius žudikus, taip pat turėsite galimybę patekti į veikėjų vidinius išgyvenimus, ko negalite padaryti jokiame filme. D. Cage‘as sako: „Heavy Rain“ stengiasi sulaužyti 20 metų kurtas vaizdo žaidimo taisykles. Tai ne paprastas vaizdo žaidimas, tai – „interaktyvi drama“.
Nors žaidime miršta vienas iš veikėjų, jis tęsiasi toliau, ir net jei miršta visi keturi, istorija taip pat turės pabaigą. Žinojimas, kad kiekvieną sekundę veikėjas, su kuriuo žaidi, gali mirti dėl vienos tavo klaidos, prideda emocinės įtampos ir priverčia rūpintis veikėju, kiekvieną akimirką.
D. Cage‘as sako, kad „Heavy Rain“ nėra paveiktas nė vieno iš šiuolaikinių žaidimų. Jis giria „Ico“ ir „Shadow of the Colossus“, kurie „kuria emocines keliones“, tačiau sako, kad jo žaidimo šaknys glūdi Davido Fincherio ir Stanley Kubricko filmuose bei Jameso Ellroy‘aus novelėse.
40 metų D. Cage‘as įkūrė savo žaidimų studiją „Quantic Dream“ 1997 metais. „Heavy Rain“ – tai trečias kompanijos žaidimas.
Tai, kad „Heavy Rain“ yra kitoks žaidimas, rodo jau pirmosios jo scenos. Architektas Ethanas Marsas prabunda savo miegamajame, keliasi, prausiasi, valosi dantis, apsirengia ir nusileidžia laiptais žemyn pusryčiauti. Šių scenų tempas neįtikėtinai lėtas kalbant apie žaidimų standartus. Kiekvienas mažas ir, rodos, nereikšmingas veikėjo judesys moko žaidėją jį kontroliuoti ir supažindina su jo pasauliu.
Ethano gyvenimo idilę sunaikina susidūrimas su žudiku. Žaidėjui pristatomi pagrindiniai veikėjai: žurnaliste Madison Paige, privačiu sekliu Scottu Shelby‘u ir FBI agentu Normanu Jaydenu. Tokiose scenose, kai mašina patenka į avariją, viską lemia žaidėjo reakcija. Suklydus veikėjas susižeidžia arba miršta.
Kai kurie žaidėjai, bandę demonstracinę versiją, teigė, kad žaidimas yra minimaliai interaktyvus, tačiau toks įspūdis yra apgaulingas, nes interaktyvumas slypi ne veikėjų judesiuose, o mąstyme. Žaidimo esmė yra daryti teisingus sprendimus, perprasti veikėjų jausmus ir baimes.
Viena sudėtingiausių „Heavy Rain“ akimirkų žaidėjui tampa, kai reikia nuspręsti, ar susidūrus su žudiku nuspausti ginklo gaiduką, ar ne. „Žaidžiau dvidešimt metų, per juos užmušiau milijonus ir man tai nerūpėjo. Tačiau „Heavy Rain“ priverčia susirūpinti. Ar tu paspausi gaiduką? Ar tu atimsi gyvybę? Jei žaidėjai šaus, tuomet mums nepavyko, tačiau jei jie suabejos, mums pavyko sukurti tokį žaidimą, kokio norėjome. Kaip parodė bandymai, 85 proc. žaidėjų nešovė.“ Cage‘as sako, kad jis norėjo priversti žaidėjus įsijausti į veikėjus ir pamiršti, kad jie tai tik krūva pikselių.
„Heavy Rain“ susilaukė pozityvių žaidėjų atsiliepimų. D. Cage‘as sako, kad žaidimo pirkimas yra beveik politinis veiksmas, rodantis, kad žaidėjai norėtų, jog industrija judėtų tokia kryptimi. „Jei jūs neatiduosite savo „balso“, tai reikš, kad ir toliau bus gaminami žaidimai su zombiais ir monstrais.“