„Alcatel-Lucent“, bendra Prancūzijos ir Jungtinių Amerikos Valstijų bendrovė, siūlo problemas energetikoje spręsti pasitelkiant telekomunikacinių paslaugų valdymo technologiją. Bendrovė pristatė naują „Pažangaus matavimo“ (Smart Metering) sprendimą, skirtą matuoti ir padedantį kontroliuoti energetinių išteklių suvartojimą.
Pasaulio pramonės ekspertai „Smart metering“ laiko pagrindine technologija, kuri gali padėti išspręsti tokias energetikos problemas kaip pajėgumų valdymas, efektyvaus energijos naudojimo skatinimas ir geresnių tarifų modelių sukūrimas.
„Smart metering“ padės komunalinių paslaugų sektoriuje išspręsti kelis iš kasdien sutinkamų sunkiausių uždavinių, pavyzdžiui, kaip geriau panaudoti esamą infrastruktūrą ir kaip padėti vartotojams gauti kuo daugiau naudos iš jų suvartojamos energijos“, – kalbėjo Antanas Urbas, „Alcatel-Lucent“ atstovybės Lietuvoje vadovas. Pasak jo, „Smart metering“ gali atsidurti energetikos įmonių, kurioms vis didėja spaudimas geriau reguliuoti energijos poreikį, dėmesio centre. Ji padėtų ne tik energetikos įmonėms, bet ir kitoms komunalinių paslaugų bendrovėms teikti klientams ne tik geresnes paslaugas, bet ir didesnes galimybes kontroliuoti savo išlaidas.
Anot A. Urbo, „Smart metering“ Lietuvoje gali tapti ypač svarbi, uždarius Ignalinos atominę elektrinę, jei sistema būtų pritaikyta kaip viso elektros tinklo sprendimas - bendra terpė, suderinanti įvairių tiekėjų matavimo bei valdymo sistemas. „Vartotojams „Smart metering“ suteiktų galimybę rinktis, pavyzdžiui, skirtingus elektros energijos tiekėjus, kurių pagamintą energiją jie norėtų naudoti tam tikromis valandomis, taip pat gali būti pritaikyta lanksčiau nustatyti elektros tarifus“, - sakė A. Urbas.
Komunalines paslaugas teikiančių įmonių vartotojams „Smart metering“ padėtų pateikti išsamią, beveik realaus laiko informaciją apie jų asmeninį energijos vartojimą. Tai jiems suteiktų galimybę geriau kontroliuoti savo energetinių išteklių suvartojimą, vartoti efektyviau ir mažinti savo poveikį aplinkai – asmeninę CO2 emisiją (anglies pėdsaką).
Kurdama „Smart metering“ sistemą komunalinių paslaugų rinkai, „Alcatel-Lucent“ rėmėsi savo partirtimi teikiant realaus laiko tarifų platformas telekomunikacijų bendrovėms. Pritaikymas komunalinėms paslaugoms tapo aktualus po to, kai 2006 metais Europos Sąjunga (ES) priėmė direktyvą, kurioje reikalaujama, kad, jei įmanoma, namų ūkiuose esančiuose energijos skaitikliuose būtų prieinamas energijos suvartojimo savireguliavimas.
„Smart metering“ yra pagrįsta ‚Alcatel-Lucent“ Atvira Paslaugos Platforma (APP), kuri leidžia stebėti matavimo procesą, jį valdyti, tvarkyti infrastruktūrą ir duomenis. „Alcatel-Lucent“ APP yra naudojama šimtų telekomunikacijų operatorių visame pasaulyje. APP įdiegimas „Pažangiame matavime“ pritaiko sistemą prie komunalinių paslaugų tiekėjų reikalavimų, vietoj skambučių minučių skaičiuojant kilovatvalandes ar kitus matavimo vienetus per minutę.
Be duomenų rinkimo ir proceso pajėgumų stebėjimo, sistema suteikia daugybę kitų funkcijų ir sąsajų. Šios sąsajos leidžia stebėti milijonus matavimų, siunčiant duomenis kas valandą. Duomenys gali būti naudojami analizėms, prognozavimui ir įvairių rodiklių stebėjimui. Operatorius per sistemą gali iš dalies valdyti tinklą – stebėti, konfigūruoti ir tvarkyti signalą, taip pat laikyti vartotojų duomenis. Vartotojas, prisijungęs prie sistemos internetu, gali stebėti savo energijos sunaudojimą ir sąskaitos duomenis.
„Alcatel-Lucent“ tiekia techninę ir programinę įrangą ir aptarnauja telekomunikacijų įmones visame pasaulyje. Bendrovė pernai buvo 2-a pagal rinkos dalies dydį pasaulyje tarp komunikacijų sprendimų tiekėjų. „Alcatel-Lucent“ turi 76 tūkst. darbuotojų 130-yje šalių ir turi vieną iš didžiausių savo srityje tyrimų, technologijų ir inovacijų organizacijų – „Alcatel-Lucent Bell Labs“. Bendrovė į tyrimus ir plėtrą yra investavusi 2,4 mlrd. eurų (apie 8,3 mlrd. litų) ir yra užpatentavusi apie 25 tūkst. išradimų įvairiose technologijų srityse.
Lietuvoje „Alcatel-Lucent“ atstovybė veikia nuo 1994 metų. Korporacija čia yra įvykdžiusi „TEO LT“ duomenų tinklo perkūrimo bei įdiegimo, „Lietuvos geležinkelių“ duomenų perdavimo, kontaktų centrų projektus įvairiose bendrovėse.