Nepradėsiu šio straipsnio nuo apibrėžimų, kurie ne tik kad nepaaiškina, bet tik dar labiau sujaukia mūsų protą. Pradėsiu nuo pavyzdžio. Leisiu jums „pajusti“ apie ką šis straipsnis.
Jau rašėme apie „Hadsono stebuklą“ ir tai, kaip greitai pasaulį apskriejo žinia apie šį įvykį. Taip kiekvieną dieną, dėka tokių paslaugų kaip „Twitter“ pagalba.
Kas yra „Twitter“?
Twitter.com - internetinė svetainė, platforma, kuria naudojantis galima išsiųsti trumpus, iki 140 simbolių pranešimus. Dažniausiai tai būna paprastos, informatyvios ir, svarbiausia, neformalios žinutės.
Nebūtų tikslinga išskirti tik Twitter’į, nes egzistuoja ir kitų mikrobloginino platformų, tarkim „Jaiku“, „Pownce“, „FriendFeed“, „Plurk“. Tačiau „Twitter“ buvo pirmieji ir tokiu būdu „pasmerkė“ save sėkmei.
Lyderis yra Twitteris, nors dar yra „Jaiku“, „Pownce“, „FriendFeed“, „Plurk“.
Pranešimas labiau apie mikrobloginimą, tačiau kadangi Twtteris atsiplėšęs (1-3 mln) ir vienvaldis lyderis Lietuvoje, tai vartosiu sąvoką Twitter.
Twitterininkai turintys daug daug followerių yra įtakingi. Žinutė apskrieja daugelį žmonių.
Verslas tą išnaudoja. Christofer Hoff parašė į Twitterį kad Southwest balandžio 28 d. atšaukė skrydį ir labai nuvylė Kristoferį. Kitą dieną jis gavo iš avia kompanijos tokią žinutę: „Atsiprašome, kad skrydis buvo atšauktas - oras buvo tikrai nekoks. Tikiuosi duosite mums antrą šansą įrodyti, kad Southwest yra „kieta“ oro bendrovė.
Tačiau gali būti ir blogiau. Twitteryje žmonės šneka paprasta suprantama kalba. Jeigu koks nors įmonės atstovas pradės šnekėti oficialiai, nuobodžiai ir nelabai naudingomis temomis, tuomet tai tik pakenks prekės ženklui.
Zappos vadovas Tony Hsieh seka 10 tūkst. žmonių ir tiek pat seka jį. Jis šneka apie viską - ką valgė pietums, ką matė Olimpiadoje ir pan. Jis skatina darbuotojus Twitinti - dabar turim 400 Twitterių.