120 žmonių komanda ir 5 metai darbo. Tiek pastangų ir laiko prireikė sukurti „Spore“ – naują kompiuterinį žaidimą, kuriame susipina mažiausiai penki skirtingi žanrai.
Prieš 8 metus žaidimų rinkoje pasirodė asmeniniams kompiuteriams skirtas gyvenimo simuliacijos žaidimas „The Sims“, kurio kopijų ir tęsinių iki šiol yra parduota daugiausia pasaulyje (daugiau nei 100 mln.). Žaidimas taip skyrėsi nuo kitų, kad konkurentų jam taip ir neatsirado.
Dabar „The Sims“ žaidimo autorius Willas Wrightas pristato naują žaidimą, kuriam pranašaujama dar didesnė sėkmė.
„Spore“ – tai žaidimas, kuriame jūs valdote savo vaizduotėje gimusį fantastinį gyvūną, jam evoliucionuojant nuo ląstelės iki galingos civilizacijos, valdančios galaktiką. Todėl „Spore“ yra ne šiaip didelis, o tiesiog milžiniškas žaidimas, kuriame jums reikės reikės priimti tūkstančius sprendimų, kol iš taškelio baloje tapsite žvaigdžių užkariautoju.
Žaidimas padalintas į penkias dalis, kurių kiekviena atspindi atskirą evoliucijos atkarpą. Viskas prasideda po mikroskopu, praėjus kelioms sekundėms po to, kai į jūsų planetą smogia kometa su gyvybei atsirasti būtinais elementais.
Pradžia – mėgėjams
Baloje valdydamas mažytį vienaląstį organizmą – sporą (iš jos kilo ir žaidimo pavadinimas), žaidėjas turi priimti pirmąjį svarbų sprendimą: ar organizmas maitinsis augalais ar bus mėsėdis? Tai lems, kokiais metodais iš sporos išaugęs padaras kovos dėl vietos po saule.
Pirmasis žaidimo lygis yra labai paprastas: žaidėjas pele spaudo įvairias ekrano vietas ir į jas nukreipia sporą. Ši renka DNR dalis ir atėjus laikui evoliucionuoja į sudėtingesnį organizmą, kurio bruožus galima pasirinkti. Tokį sprendimą kūrėjai priėmė siekdami pritraukti nesudėtingų internetinių žaidimų mėgėjus.
„Spore“ siūlo milijardus galimų evoliucijos krypčių.
Užsiauginęs kojas, gyvūnas išlipa į sausumą, ir prasideda antrasis žaidimo lygis, kuriame vyksta kova dėl išlikimo su priešiškomis gentimis. Čia vienodai gerai veikia ir puikūs bendravimo įgūdžiai, ir primityvus kaimelių sudeginimas iki pamatų.
Žaidimo valdymas šiame etape yra pakankamai lengvas, kad naujokai nepastebėtų, jog iš tiesų žaidžia supaprastintą realaus laiko strateginį žaidimą.
Kosminės lenktynės
Padarams tapus stipriausia gentimi regione, prasideda civilizacijos etapas, kuriame žaidėjas mokosi prekybos ir statybos, kuria transporto priemones ir miestus. Čia svarbu išlaikyti pusiausvyrą tarp pramonės plėtros ir asmeninės laimės. Pavyzdžiui, naujas fabrikas padidina pajamas, tačiau darbe padarai pavargsta, ir jiems reikia atsipalaiduoti – kad ir teatre.
Šio etapo tikslas – išplėsti vietinę kultūrą po visą planetą. Su diplomatija čia galima nuveikti tikrai daug, tačiau šiurkštesnės priemonės kartais yra būtinos.
Galiausiai veiksmas persikelia į kosmosą. Plečiantis civilizacijos riboms, žaidėjas atranda tiek jau apgyvendintų pasaulių, tiek skurdžių planetų, kurias galima pritaikyti gyvybei.
Žaidėjai turi laisvę susikurti ne tik unikalius padarus, bet ir miestus bei transporto priemones, o vėliau idėjomis dalintis su kitais.
Ši žaidimo dalis yra didelė kaip pati galaktika. Ji daug sudėtingesnė nei visi ankstesnieji etapai kartu sudėjus, todėl užkietėję kompiuterinių žaidimų fanai čia turės ką veikti. Tuo tarpu tie, kuriems informacijos bus per daug, gali bet kada nusėsti pasirinktoje planetoje ir pradėti viską nuo pradžių, priimdami skirtingus sprendimus ir stebėdami, kas šįkart išropos iš vandenyno.
Daugiau nei žaidimas
Žaidimą sukūrusi kompanija „Maxis“ ypač daug laiko skyrė tobulinti kūrimo įrankiams, todėl žaidėjai gali ne tik patys grožėtis savo vaizduotės vaisiais, bet ir pasidalinti jais su pasauliu: „Spore“ veikia kaip gigantiškas tinklas, kaupiantis įvairų vartotojų sukurtą turinį – pradedant padarais ir baigiant transporto priemonėmis – ir leidžiantis dalintis juo dalintis su kitais žaidėjais.
Per žaidimą prisijungę prie interneto, galite užmegzti ryšį su kito žaidėjo sukurta civilizacija ir tiesiog spustelėti pele ant dalykų, kurie patraukė jūsų dėmesį. Jie iškart perkeliami į žaidimo katalogą, pavadintą „Sporepedia“, ir galite juos atkurti savo žaidime. „Spore“ turi keletą labai gerų idėjų, ir gali būti, kad išaugus žaidėjų bendruomenei, pamatysime kūrybingumo apraiškas, dėl kurių „YouTube“ tapo tokiu fenomenu.