„Google“ naršyklė „Chrome“, kurios bandomąją versiją jau gali parsisiųsti 100 pasaulio šalių vartotojai, gali „apkarpyti“ „Microsoft“ langą į internetą.
Pradėtą „Chrome“ „beta“ versijos platinimą daugelis IT leidinių vertina kaip „Google“ ataką prieš „Microsoft“ dėl įtakos internete. Nemokama „Chrome“ naršyklė dar labiau sustiprins su komercinėmis „Microsoft“ programomis konkuruojančių „Google“ programų pozicijas ir veikiausiai dar labiau priartins „Google“ kaip „interneto operacinės sistemos“ viziją.
Pasak dienraščio „Times“, nors „Google“ savo interneto naršyklės projektą vykdė ne vienerius metus, bendrovė nusprendė daugiau nebedelsti ir mesti tiesioginį iššūkį „Internet Explorer“, užimančiam daugiau nei tris ketvirtadalius interneto naršyklių rinkos. „Chrome“ bandomosios versijos debiutas beveik sutapo su praėjusią savaitę „Microsoft“ „Internet Explorer 8“ „beta“ versijos pasirodymu.
„Microsoft“ atstovai neigia „Google“ naršyklės keliamą pavojų: pasak „Internet Explorer“ programos vadovo Deano Hachamovitchiaus, naršyklių rinka yra labai konkurencinga, tačiau vartotojai esą rinksis „Internet Explorer“, nes ji suteikia galimybę patogiausiai naudotis interneto paslaugomis ir labiau nei kitos interneto naršymo programos leidžia kontroliuoti savo asmeninius duomenis dirbant internete.
„Google“ savo naršyklę pozicionuoja kaip šiuolaikinį interneto naudojimo įrankį, kuris dar labiau pravers ateityje, kai vis daugiau programinės įrangos bus perkeliama į WWW („cloud computing“). Pasak apžvalgininkų, „Chrome“ turėtų tapti šios „Google“ strategijos dalimi ir paspartinti šį procesą, kuris ilgainiui „Microsoft“ programinę įrangą padarys mažiau naudingą.
Nors „Google“ priklauso beveik du trečdaliai interneto paieškos rinkos, ji stengiasi išsikovoti tvirtesnes pozicijas ir biuro programų srityje, kuriame tradiciškai dominuoja „Microsoft“. Internete veikiančių nemokamų „Google Docs“ programų paketas tiesiogiai konkuruoja su didžiausią pelną „Microsoft“ kraunančiu „Microsoft Office“.
Savo ruožtu „Microsoft“ investavo milijardus į nuosavos interneto paieškos sistemos, kuri galėtų pakirsti „Google“ pozicijas, kūrimą. Siekis perimti „Yahoo!” taip pat liudija apie stiprėjantį dviejų milžinų karą.
Lig šiol „Google“ su „Internet Explorer“ kariavo „partizaninį“ karą, remdama „Mozilla Foundation“ plėtojamą „Firefox“ naršyklę. Bendrovės „Net Applications“ tyrimų duomenimis, „Internet Explorer“ šiuo metu užima 74, o „Firefox“ – 18 proc. pasaulinės naršyklių rinkos. Pasak „Times“, „Google“ neseniai iki 2011 m. pratęsė savo bendradarbiavimą su „Firefox“ plėtotojais reklamos srityje.
Nors ne visi „Google“ projektai būna sėkmingi, kai kurių analitikų teigimu „Chrome“ gali tapti rimtu „Internet Explorer“ konkurentu. „Silicon Alley Insider“ apžvalgininko Henry Blodgeto teigimu, tie, kuriems „Chrome“ atrodo tik kaip dar interneto naršyklės alternatyva, neįžvelgia svarbesnių dalykų.
„Po poros metų jums nebereikės siųstis į savo kompiuterį „Google“ naršyklės. Jūs siųsitės „Google“ programinę įrangą – arba, tiksliau sakant, spaudysite ant visos serijos „Google“ įrankių, jau instaliuotų kompiuteryje, piktogramų. Tai reiškia, kad praktiškai dirbsite „Google“ aplinkoje – taip, kaip dabar dirbate su „Windows“, - sakė jis.