IBM pristatė penktąją tapatybės ir prieigos valdymo programos „IBM Tivoli Identity Manager“ versiją, apimančią tiek naujas žymiai tobulesnes funkcijas, tiek išplėstas ankstesnės įrangos galimybes.
Specialistų teigimu, tai pats didžiausias ir svarbiausias atnaujinimas per visą IBM tapatybės ir prieigos valdymo programinės įrangos istoriją.
„Tivoli Identity Manager“ programinė įranga yra skirta centralizuotai ir efektyviai tvarkyti naudotojų registrus – jų tapatybės informaciją, slaptažodžius. Programa leidžia dirbti su šiuolaikinėmis informacijos sistemomis, turinčiomis šimtus ar net tūkstančius naudotojų, daugybę duomenų bazių bei taikomųjų programų.
Tarptautinė analitinė bendrovė IDC pažymi, kad IBM pirmauja pagal panašių programų pardavimus, taigi naujos kartos versija gali dar labiau padidinti kompanijos atotrūkį nuo konkurentų.
„IBM Tivoli Identity Manager 5.0“ naudojami vaizdūs ir suprantami vedliai, šablonai, sistema vartotojams gali duoti naudingus patarimus, kurie buvo parinkti atsižvelgiant į ankstesnių versijų praktiką.
Ekspertai pastebi, kad kuriant naujas sistemas daug laiko gaištama naudotojų autentifikavimo ir įgaliojimų kontrolės daliai parengti bei diegti kitų gamintojų sukurtą įrangą. Be to, netgi veikiančios sistemos iš IT specialistų atima daug laiko – kiekvieną kartą reikia kurti naujų naudotojų jungimosi kodus, realizuoti suteiktus įgaliojimus, įvesti vartotojo tapatybės informaciją.
Patikėjus didžiąją dalį šios naštos „IBM Tivoli Identity Manager 5.0“, visus darbus specialistas galės atlikti vienoje administratoriaus darbo vietoje, o vartotojo tapatybės informacijos nebereikės įvedinėti kiekvienoje sistemoje, su kuria vartotojui suteikta teisė dirbti. Tokiu būdu, ženkliai sumažės laiko sąnaudos.
Kūrėjai taip pat suteikė daugiau savarankiškumo būsimiems vartotojams – pasikeisti slaptažodį ar administruoti savo paskyrą vartotojas gali ir pats. Tokiu būdu IT specialistams nereikės dirbti didelės dalies mechaninio darbo, o laikas per kurį atkuriamas ar pakeičiamas slaptažodis sutrumpės iki 60 proc.
IBM atstovai atkreipia dėmesį į aukštą „IBM Tivoli Identity Manager 5.0“ saugumo lygį – įmonės informacija bus saugoma nuo sunaikinimo, sugadinimo ar nutekėjimo. Atlikus apklausą paaiškėjo, kad 64 proc. aukščiausio lygio įmonių vadovų duomenų saugumą laiko prioritetine savo IT sistemos dalimi.
Kiekviena įmonė turi savo vertybių apsaugos sistemą – žino, kas naudojasi tarnybiniais kompiuteriais, telefonais, automobiliais. Tačiau šiandien informacija dažnai turi žymiai didesnę vertę.
„Jei lieka nesunaikinti nebedirbančių įmonėje darbuotojų jungimosi kodai, jei keičiantis darbuotojų įgaliojimams jie nepakeičiami visose sistemose, jei nėra galimybės susekti, kad atsirado nauji nežinomi jungimosi kodai sistemose – tai jau galimybės nelegaliai pasinaudoti įmonės informacija. Tuo tarpu „IBM Tivoli Identity Manager 5.0“ visas šias spragas naikina automatiškai“, - sako „IBM Lietuva“ atstovas Mindaugas Milašiūnas.
Pasak jo, žinoti, kokie darbuotojai kokiais informaciniais ištekliais naudojasi, ir ar informacija apskritai pasiekia darbuotojus, moderniai įmonei yra gyvybiškai svarbu.