„Sony Corporation“ pristatė jos plėtojamą įtraukiančio erdvinio turinio kūrimo sistemą, kuri susideda iš ant galvos dėvimo išplėstinės realybės (XR) monitoriaus su aukštos kokybės 4K OLED mikroekranais ir permatomo vaizdo funkcija bei dviejų valdiklių, užtikrinančių intuityvią sąveiką su trimačiais objektais ir precizišką kontrolę virtualioje erdvėje. Sistema turėtų suteikti naujų galimybių 3D turinio kūrėjams. Ateityje „Sony“ planuoja užmegzti partnerystes su įvairios 3D programinės įrangos pramogų ir pramoninio dizaino srityse kūrėjais. Pristatymo metu „Sony“ paskelbė apie išskirtinę partnerystę su pramonės technologijų lydere „Siemens“ siekiant sukurti naują įtraukiojo dizaino ir komandinio produktų vystymo sprendimą tam pasitelkiant „Siemens Xcelerator“ atvirąją skaitmeninio verslo platformą.
Ši sistema taps prieinama vėliau 2024 m. „Sony“ ir partneriai vėliau paskelbs daugiau detalių, pristatymo datą, kainodarą, pardavimų kanalus ir programinės įrangos suderinamumą.
Erdvinio turinio kūrimo sistema, turinti XR ant galvos dėvimą monitorių su 4K OLED mikroekranais ir „Sony“ patentuota vaizdo generavimo technologija, leidžia realiuoju laiku sukurti didelės raiškos realistiškai atrodančius 3D objektų ir žmonių figūrų su veido išraiškomis vaizdinius. Be permatomo vaizdo funkcijos ir erdvės atpažinimo pasitelkiant iš viso 6 kameras ir jutiklius, ši sistema turi žiedo formos valdiklį, kuris suteikia naudotojui intuityvios kontrolės virtualioje erdvėje funkcijas, ir tikslų žymeklio valdiklį, o kūrėjai į virtualią erdvę gali integruoti kitas valdymo funkcijas ar klaviatūras. Kūrėjams ši sistema ne tik leis apžiūrėti realaus dydžio 3D modelius didele raiška išplėstinės realybės aplinkoje, bet tuo pačiu metu juos kurti ir modifikuoti. Pasitelkus integracijas su trečiųjų šalių 3D modeliavimo aplikacijomis galima peržiūrėti vaizdą realiuoju laiku skirtingose lokacijose taip užtikrinant intuityvų ir įtraukų erdvinio turinio kūrimo procesą.
Dėvimas monitorius paremtas „Qualcomm Technologies“ naujausios kartos išplėstinės realybės platforma „Snapdragon XR2+ Gen 2“. Jos procesorius leidžia išnaudoti visą 4K OLED mikroekranų potencialą perteikiant nepriekaištingą vaizdo kokybę ir tuo pačiu metu užtikrinant vartotojo ir erdvės sekimą sklandžiai išplėstinės realybės patirčiai.
„Sony“ yra pristačiusi technologijas, palaikančias darbo procesus ir erdvinio turinio kūrimą bei sudaro galimybę panaudoti 3D kompiuterinės grafikos efektus įvairiuose kūrybiniuose projektuose. Mobili judesio fiksavimo sistema „monocopi“ su mažais jutikliais ir specialia išmaniojo telefono programėle suteikia galimybę fiksuoti viso kūno judėjimą panaudojant patentuotas „Sony“ technologijas. „Spatial Reality Display“ ekranas gali perteikti itin realistišką trimatės erdvės turinį nenaudojant specialių akinių ar virtualios realybės akinių taip supaprastinant erdvinio turinio kūrimo ir peržiūrėjimo procesą. Pristatydama šią sistemą ir bendradarbiaudama su 3D programinės įrangos kūrėjais, „Sony“ kryptingai siekia suteikti galimybę erdvinio turinio kūrėjams pranokti ribas tarp fizinės ir virtualios erdvės pasiūlant dar įtraukesnį patyrimą.
„Daugeliui metavisata yra ta vieta, į kurią jie eina pabėgti nuo realaus pasaulio, bet „Siemens“ ir mūsų klientai į industrinę metavisatą ateina kurti realaus pasaulio. Čia mes spendžiame klimato kaitos, globalizacijos, skaitmenizavimo iššūkius. Čia mes ateiname transformuoti pramonės šakų, kurios yra ekonomikos pagrindas, – sako „Siemens AG“ valdybos narys ir „Siemens Digital Industries“ vadovas Cedrik Neike. – Dirbdami išvien su „Sony“ pristatome naujausią industrinės metavisatos dėlionės dalį – įtraukiąją inžineriją. Tai leidžia sukurti aplinką, kurioje galima išbandyti fizikos dėsnių poveikį be laiko apribojimo. Industrinė metavisata, kurią papildo įtraukioji inžinerija, sujungia realų ir virtualų pasaulius kaip niekada anksčiau, o tai turės esminį poveikį mūsų klientų kasdieniam darbui“.
„Mūsų sukurta platforma „Snapdragon XR2+ Gen 2“ užtikria 4K raišką, pažangiausią grafiką ir neprilygstamą veikseną. Tai įgalina kūrėjus plėtoti novatorišką erdvinį turinį, kuris padėtų vystytis įvairioms verslo sritims, – sako „Qualcomm Technologies“ produktų valdymo vyresnysis direktorius Said Bakadir. – Džiaugiamės matydami, kaip „Sony“ žengia į verslo sritį pristatydama savo XR įrenginį ir pasitelkdama „Snapdragon XR“ technologijas, kad suteiktų realistiškesnį, detalesnį ir tikslesnį hibridinės realybės patyrimą, kuris programinės įrangos plėtotojams ir kūrėjams leis pasiekti dar labiau įtraukiančią ateitį“.
Pagrindinės ypatybės
Aukštos kokybės XR patyrimas kūrybiniam pritaikymui
Ant galvos dėvimas monitorius turi didelio formato aukštos raiškos 1.3 tipo OLED mikroekranus, palaikančius 4K raišką ir plataus spektro spalvų atkūrimą, perteikiantį 96 proc. DCI-P3 standarto spalvų. Detalus ir realistiškas 3D objektų tekstūrų atvaizdavimas ir žmonių figūrų veido išraiškų perteikimas leidžia kūrėjams pereiti per visą modeliavimo procesą nuolat dėvint šį monitorių.
Sistema palaiko padalintąją generaciją, kuomet vaizdo duomenų apdorojimo užduotis paskirstoma tarp kompiuterių ir monitoriaus. Taip užtikrinamas stabilus aukštos kokybės didelių 3D modelių vaizdo pateikimas.
„Sony“, bendradarbiaudama su „Qualcomm Technologies“, viena pirmųjų rinkoje įdiegė naujausios kartos platformą „Snapdragon XR25+ Gen 2“. Šios platformos procesorius leidžia išnaudoti 4K OLED mikroekranų vaizdo kokybės galimybes, o luste integruotas dirbtinio intelekto algoritmas užtikrina geresnį vartotojo ir erdvės stebėjimą hibridinės realybės patirtims. Tokiu būdu sujungus fizinę ir skaitmeninę erdves užtikrinama sklandesnė ir intuityvesnė navigacija išplėstinės realybės aplinkoje.
Valdikliai, kurie suteikia intuityvų erdvinio turinio kūrimo patyrimą
Sistema susideda iš žiedinio valdiklio, kuris vartotojams leidžia intuityviai valdyti virtualios erdvės objektus. Ji taip pat turi žymeklinį valdiklį su optimalios formos ir patogiai išdėstytais mygtukais, kuriuo naudojantis galima tiksliai pažymėti dalykus virtualioje aplinkoje. Laikydami žymeklinį valdiklį dominuojančioje rankoje, o žiedinį valdiklį – kitoje rankoje, kūrėjai gali tuo pačiu metu naudotis klaviatūra ir, dėvėdami monitorių, dirbti su 3D objektais.
Sukurta komfortiškam dėvėjimui su vientisu XR aplinkos patyrimu
Sukurtas atsižvelgiant į optimalų svorio centrą ir tiesioginį sąlyti su oda turinčiomis medžiagomis, galvos monitorius yra komfortiškas ir stabilus, todėl su juo galima dirbti ir prie ilgai trunkančių kūrybinių užduočių. Be to, monitoriaus atlenkimo mechanizmas leidžia lengvai pakeisti buvimą tarp realios ir virtualios erdvių, tam nereikia nusiimti prietaiso ir jį užsidėjus vėl iš naujo sukalibruoti.
Įtraukianti kūrybinė patirtis per integracijas su 3D programų kūrėjais
„Sony“ siekia užmegzti partnerystes su 3D turiniui skirtos įrangos kūrėjais pramogų ir pramoninio dizaino srityse. Pradžioje „Sony“ bendradarbiaus išskirtinai su „Siemens“ siekdama pristatyti naujoviškas įtraukiosios inžinerijos galimybes gamybos srityje per integraciją su nauja „NX Immersive Designer“ programine įranga. Tai produktų kūrimo sprendimas iš „Siemens Xcelerator“ paketo. Pajėgios techninės ir programinės įrangos integracija suteiks naujų galimybių industrinio dizaino ir produktų inžinerijos srityse dirbantiems kūrėjams, kurie galės naudotis įtraukiojo dizaino funkcijomis, peržiūros ir bendradarbiavimo įrankiais.