Prisipažinsiu, jos su žaidėjams skirtomis klaviatūromis iki šiol man tekdavo draugauti sunkiai. Nuo daugumos jų mane baidydavo aukšto profilio mygtukai, o aš save laikau žemųjų mėgėju. Dėl to daug patraukliau atrodė aukštesnės klasės solidžiosios klaviatūros, nei žaidėjams skirti produktai.
Aišku ne viskas yra taip liūdna, kaip aš dabar jums nupasakojau. Pasitaiko ir žaidimams optimizuotų klaviatūrų, turinčių žemo profilio klavišus. Viena tokių pasiekė Games.lt redakciją ir laukia, kol galės Jums pademonstruoti tai, ką moka.
Apie „SteelSeries“ daug aušinti liežuvio nėra būtina. Ji viena pagrindinių profesionalios žaidimų periferijos gamintojų, labiausiai garsėjanti savo pelėmis, klaviatūromis, bei ausinėmis. Taip pat ji yra svarbi e. sporto rėmėja.
Pirmą kartą APEX serijos klaviatūras „SteelSeries“ pristatė šių metų CES parodoje, o žaidėjams išbandyti jos buvo pateiktos visai nesenai. Galintiems mokėti 350 litų už kompiuterio klaviatūrą, „SteelSeries“ siūlo originaliąją „Apex“ klaviatūrą, o kam tai yra per brangu – paprastesnę „Apex [RAW]“, kuri pasižymi tokiu pat žaidimo komfortu, tiesiog turi mažiau funkcijų. Mes nusprendėme apsiriboti būtent ja.
Iš tokio liūdno aprašymo galime pagalvoti, kad ji plika kaip bazinės komplektacijos „Dacia Logan“, tačiau nerimauti nebūtina – ji vis dar turi visas žaidimams reikalingas papildomas funkcijas ir nuo pigiųjų „antižaidiminių“ klaviatūrų skiriasi kaip diena nuo nakties.
Kaip matote, pakuotė sukurta tinkamai, norint privilioti ją pamačiusį pirkėją. Turbūt „labai nustebsite“, kad priekyje yra pavaizduotas produktas, o gale ir šonuose atspausdinti savybių aprašymai. Įdomiai pasirodė nebent tai, jog apvyniojimą plėvele pakeitė solidžiai atrodantis maišelis.
Komplektaciją sudaro vartotojo vadovas, papildomi padeliai, mėgstantiems labiau pasvirusias klaviatūras ir „Steelseries“ lipdukas. Tvarkykles iš gamintojo tinklalapio teks atsisiųsti patiems.
Teorijos pakaks tiek, na o dabar judame link pačios klaviatūros. Juk to čia visi ir susirinkome, tiesa?
Detalus žvilgsnis
Pradėsiu nuo to, nuo ko pradėjo gamintojas pristatydamas šį produktą. Jis teigia, kad „Apex“ serijoje esančios klaviatūros yra pačios greičiausios žaidimams skirtos maigyklės. Nė viena iki šiol sukurtų klaviatūrų neturi tokio mažo reakcijos laiko. Gal praktiškai to nepajusime, bet žinoti yra vis tiek yra malonu.
„SteelSeries Apex [RAW]“ dizainas yra gražus, bet ne labai ergonomiškas. Man nepatiko šioje klaviatūroje esanti blizgi plastmasė aplink klavišus. Ji puikiai tiktų policijos komisariatui, kadangi labai gerai renka pirštų atspaudus. Šio ploto rekomenduojame neliesti, tačiau manau to vis tiek neišvengsime, dėl to norint išlaikyti gerą išvaizdą, teks reguliariai valyti klaviatūrą. Net ir akylai saugant klaviatūrą, reiks nuolat rūpintis, kadangi ji taip pat mėgsta rinkti dulkes. Atrama rankoms nėra gigantiška, taigi nėra ir jos nuėmimo galimybės.
Kaip ir minėjau, ši klaviatūra pasižymi žemo profilio klavišais. Jie spaudžiasi maloniai, jiems priekaištų jokių neturiu. Jeigu labiau patinka mechaninės klaviatūros rinkitės ją, tačiau visiems, kam labiau prie širdies standartinės, manau jog „SteelSeries Apex [Raw]“ paliks teigiamą įspūdį. Beje, gamintojas teigia, kad jie yra labai patvarūs ir išlaikys 5 milijonus paspaudimų. Galvokite kam ją reikės palikti testamente.
Viršuje, aukščiau funkcinių klavišų yra dvylika mygtukų, skirtų makrokomandoms atlikti. Jie yra iškelti aukščiau funkcinių klavišų, todėl sunku bus juos tarpusavyje supainioti. Suderinat abi šias klavių grupes galima greitai atlikti norimas kombinacijas, kadangi peršokti nuo makrokomandinių mygtukų į funkcinius - labai patogu. Kairėje pusėje randame dar penkis mygtukus komandoms įrašyti. Klaviatūroje operacijos gali būti valdomos dviem sluoksniais. Visa tai labai patiks MMO žaidėjams, kuriems įvairios klavišų kombinacijos yra kasdienybė
Su standartiniais padeliais klaviatūros mygtukai yra pasvirę 7 laipsnių kampu, o su aukštesniais padeliais – 10 laipsnių.
Po mygtukais nesislepia nieko ypatingo – viskas analogiška ir kitoms įprastojo tipo klaviatūroms. Na aišku galime pastebėti nebent tai, kad įjungus klaviatūrą iš ten sklinda šviesa.
Dauguma ne pačių pigiausių žaidimų klaviatūrų turi klavišų apšvietimą. Dažniausiai gamintojai apšviečia savo produktus firmine spalva – „Razer“ žaliai, „Roccat“ mėlynai ir t. t. „SteelSeries“ save reprezentuojančios spalvos kaip ir neturi, taigi nusprendė apšviesti klaviatūrą tiesiog baltai. Įdomu ir gal net pagal asmeninį skonį gražiau nei spalvotas apšvietimas. Klaviatūrai būnant šviesioje vietoje gali pasirodyti, kad tai paprasčiausi sniego baltumo klavišai.
Skundų kad klaviatūrą šviesdama vargina akis tikrai nesulauksime. Esant maksimaliam šviesumo lygiui ryškumo nei per daug nei per mažai – pats tas. Klaviatūros kūrėjai siūlo galimybę reguliuoti švietimo intensyvumą – iš viso yra 7 šviesumo lygiai + visiškai išjungtos švieselės. Kadangi minėjau, kad esant maksimaliai šviesai ryškumo per daug nebus, taigi būtų užtekę ne tokio detalaus nustatymų suskaidymo.
Kitas dalykas, po aukšto profilio klavišų, kuris man nepatinka žaidėjų klaviatūroje yra išryškinti WASD klavišai. Gal žaidžiant tai ir yra patogų, tačiau renkant tekstą atrodo keistai, o ir žiūrint iš šono kažkaip tokie dalykai neatrodo rimtai. Taigi pamatęs, kad šioje klaviatūroje WASD klavišai nėra paryškinti likau nudžiugęs.
„SteelSeries“ pasirūpino kitu, ne taip gerai iš pirmo žvilgsnio pastebimu dalyku, padedančiu greičiau grįžti prie standartinių žaidimams dedikuotų mygtukų. Ant W klavišo radome du iš pirmo žvilgsnio į akis nekrentančius taškiukus. Jų dėka WASD mygtukai randami kur kas greičiau, neatitraukiant akių nuo ekrane vykstančio veiksmo.
Mane labai nuvylė dedikuotų „Media“ mygtukų nebuvimas. Jie yra sujungti su funkciniais klavišais (kaip ir apšvietimo intensyvumo reguliavimas) ir veikia paspaudus nešiojamuosiuose sutinkamo FN mygtuko atitikmenį. Nešiojamuosiuose kompiuteriuose tai suprantama, bet tokį dalyką stacionariojo klaviatūroje matyti nelabai linksma. Mane taip „subiesino“ jų nebuvimas, kad net nusprendžiau garso reguliavimui susikurti kelias makrokomandas (haters gonna hate). Gerai, kad brangesnioji originalioji „Apex“ versija dešinėje pusėje turi pilnai veikiančius medijos klavišus.
Gerą įspūdį paliko didelis „Space“ klavišas. Jis ne tik patogiai pasiekiamas rašant tekstus, bet ir būna „po ranka“, žaidžiant žaidimus, kai pirštai būna uždėti ant WASD klavišų. Beje ESC mygtukas taip pat yra dvigubai auškesnis nei įprastai.
Labai įdomus dalykas yra įstrižiniai krypčių mygtukai. Kad ir kaip įspūdingai skamba naujų mygtukų sukūrimas, tai yra paprasti klavišai su iškart įrašytomis makro komandomis. Deja jų funkcionalumas yra abejotinas. Nuspręsti, kaip jie veikia įsijungiau „Dirt: Showdown“. Spaudžiant „gazą“ (↑) ir kartu kurį nors „įstrižą“ mygtuką su makrokomandomis, gauname tą patį lyg spaustumėme vien mygtuką į šoną, o automobilis iš katro ima lėtėti. Jeigu spaudžiu mygtuką į šoną, ir tos pačios krypties „įstrižą“ mygtuką automobilis važiuos tik tiesiai.
Taigi kalbant bendruoju atveju, norint spausti įstrižąjį klavišą, negalima būti paspaudus nė vieno iš tą kryptį sudarančių mygtukų, pavyzdžiui spaudžiant ↖, negalima būti paspaudus nei ←, nei ↑, kitaip sutampantys mygtukai išviso neveiks. Dar blogiau būna, kai suvoki susimovęs ir tiesiog atleidi nereikalingą mygtuką. Niekas nepasikeičia. Susimovus reikia atleisti visus mygtukus ir tada spausti tai ką nori. Taigi taisyklė tokia: prieš spausdamas įstrižąjį mygtuką atleisk visus kitus krypties klavišus.
Patikėkit, priprasti be klaidų tai daryti yra iš ties sudėtinga. Kadangi tai yra „geimerių“ klaviatūra, o įstriži mygtukai skirti tikrai ne greitesniam vaikščiojimui po „Excel“, o būtent žaidimams, lemiamu momentu padaryta klaida gali brangiai kainuoti. Tačiau į viską galima žvelgti ir iš kitos, gerosios pusės. Tokia makrokomanda tame pačiame „Dirt: Showdown“ leidžia išgauti unikalius judesius – aštroką posūkį be jokio slydimo ir atliekant tam tikras užduotis (pvz sukimąsi uždarame plote) vietoj sudėtingų kombinacijų užtenką laikyti vien tą mygtuką. Taip pat jei norėsite galėsite pakeisti esančias klavišų makrokomandas.
Pagrindinis programinės įrangos tikslas tiek žaidimams skirtose pelėse, tiek klaviatūrose yra kurti ir modifikuoti makrokomandas. Su šiuo reikalu „SteelSeries Engine“ programinė įranga susitvarko puikiai.
Ji taip pat turi papildomų funkcijų, tokių kaip apšvietimo ryškumo reguliavo, duomenų perdavimo intensyvumo. Taip pat yra ir viena kiek neįprasta galimybė – programa gali sekti kiek ir kokius klavišus paspaudėte per tam tikrą laiko intervalą.
Išvados
Svarbiausias dalykas kalbant apie bet kokios paskirties klaviatūrą yra naudojimo patogumas. Tuo „SteelSeries“ produktas tikrai nesiskundžia. Vieni nepripažįsta standartinių klaviatūrų, kiti baidosi mechaninių analogų. Jei labiau pirštams „limpa“ mechanika, tada „Apex“ skirta tikrai ne Jums. Tik nepamirškite, kad už tokią sumą tikrai neįsigysite pilnavertės mechaninės klaviatūros, tam reikės didesnių investicijų.
„Space“ ir „Esc“ mygtukai yra didesni, dėl to juos bus patogiau pasiekti. Funkciniai ir viršutiniai makrokomandų mygtukai yra išdėlioti labai patogiai, jų niekaip nepavyks supainioti, o dar ir naudingas kombinacijas bus galima sukurti. Džiugu, kad WASD klavišai nėra įžūliai išskirti, tačiau gamintojas pasirūpino pagalba juos surasti net nepatraukus akių nuo ekrano.
Apšvietimas kaip ir būtų geras, aš prieš jį tikrai nieko blogo neturiu – priešingai, baltos lemputės atrodo žavingiau negu spalvotos. Bet kai pamatai originaliąją „Apex“ su 16 milijonų spalvų ir penkiomis apšviečiamomis zonomis net pasidaro kažkaip liūdna ir toks supaprastintas apšvietimas ne taip glosto širdį žinant, kad turi tik apkarpytą įspūdingojo daikto versiją.
Prie trūkumų norėčiau paminėti klaidingą gamintojo nuomonę, kad žaidėjams nereikia atskirų medijos funkcijoms skirtų klavišų – mums tai yra tikrai reikalinga. Klaviatūros dizainas yra labai nepraktiškas, kad ir kaip ją saugosit, norint išlaikyti gerą išvaizdą teks dažnai paplušėti servetėle. Kitas užkliuvęs dalykas – įstrižieji mygtukai gal ir neveikia kaip norima, bet kitose klaviatūrose vietoj jų išvis tuščios vietos. Be to, juos kartais galima panaudoti naudingai, arba svarbioje vietoje susikurti naują makrokomandą.
Pagrindinis konkurentas šiai „SteelSeries“ klaviatūrai būtų pagrindinių varžovų „Razer“ ir „Roccat“ kūriniai „DeathStalker“ ir „Isku“. Skirtumų yra daug, panašumų taip pat, kiekvienas žaidėjas, kuris variantas arčiausiai širdies. Labiausiai iš šios trijulės išsiskiria „Razer DeathStalker“, kuri turi ypač žemo profilio klavišus. Prieš aukštindamas ar nurašydamas juos turėčiau išmėginti abu modelius, tačiau tuo, kad skirtumas bus akivaizdus galime net neabejoti.
Parduotuvėse „SteelSeries Apex [Raw]“ klaviatūra kainuoja 250 litų. Žaidimų klaviatūrų mastais tokia kaina yra pakankamai nedidelė. Jei manote, kad galite leisti sau daugiau, galite imti įprastą „Apex“ klaviatūros versiją, kuri kainuoja 350 litų. Tada gausite keturis programuojamų mygtukų sluoksnius, įspūdingą apšvietimą, daugiau programuojamų klavišų bei atskirus medijos mygtukus. Papildomi medijos klavišai prideda patogumo, o apšvietimo suasmeninimas sukuria įspūdingą išvaizdą, tačiau pats naudojimo malonumas nė kiek nesumažėja.