Elektronika.lt
 2024 m. gruodžio 26 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Gruodžio 25 d. 11:23
Tyrimas atskleidė, kad dėl DI autoriai gali netekti beveik ketvirtadalio pajamų
Gruodžio 24 d. 11:13
Kaip šventiniu laikotarpiu apsipirkti saugiau?
Gruodžio 23 d. 17:33
Mobilieji ir kompiuteriniai žaidimai: būdas kovoti su šventiniu stresu?
Gruodžio 23 d. 11:31
Dirbtinio intelekto sprendimai kibernetiniam saugumui užtikrinti VU Kauno fakultete
Gruodžio 22 d. 11:24
Energetikos sektoriaus laukia pokyčiai – alternatyvų yra, bet ar užteko laiko pasiruošti?
Gruodžio 21 d. 11:33
Kokį elektronikos įrenginį dovanoti, kad jis vėliau neišaugintų elektros sąskaitos?
Gruodžio 20 d. 17:12
KTU mokslininkai sukūrė nanolazerį – sidabro nanokubus panaudojo šviesos generavimui
Gruodžio 20 d. 14:28
Lietuvių kalba ir technologijos: VU mokslininkų projektas LIEPA-3 atvers naujas galimybes
Gruodžio 20 d. 11:49
Stacionarūs kompiuteriai: koks jų vaidmuo nešiojamųjų kompiuterių eroje?
Gruodžio 20 d. 08:14
„DS Automobiles“ pristato naujausią savo elektrinį flagmaną – „DS N°8“ kupė
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Navigacijos sprendimai Dalintis | Spausdinti

Artėja pokyčiai ir Lietuvos keliuose: kaip skaičiuosime rinkliavas?

Publikuota: 2022-02-04 16:49
Tematika: Navigacijos sprendimai
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

Šiuolaikinėmis palydovinio padėties nustatymo technologijomis paremtos kelių mokesčių apskaičiavimo sistemos vis plačiau diegiamos Europos Sąjungos šalyse ir jau greitai apims didžiumą žemyno valstybių. Pokytį pereinant nuo naudojimosi keliais laiką matuojančių vinječių prie nuvažiuotą atstumą tiksliai skaičiuojančių įrenginių yra įtvirtinęs ir Europos Parlamentas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

Šiuolaikinėmis palydovinio padėties nustatymo technologijomis paremtos kelių mokesčių apskaičiavimo sistemos vis plačiau diegiamos Europos Sąjungos šalyse ir jau greitai apims didžiumą žemyno valstybių. Pokytį pereinant nuo naudojimosi keliais laiką matuojančių vinječių prie nuvažiuotą atstumą tiksliai skaičiuojančių įrenginių yra įtvirtinęs ir Europos Parlamentas. Jis numato, kad iki dešimtmečio pabaigos palaipsniui visos ES šalys turės pasukti šiuo keliu ir komercinį transportą pradėti apmokestinti tiksliau.

Artėja pokyčiai ir Lietuvos keliuose: kaip skaičiuosime rinkliavas?

Taip Senojo žemyno keliuose dar labiau integruojamas Europos Komisijos numatyta Žaliojo kurso strategija, stengiantis apmokestinti realiąją taršą tiksliai ten, kur ji sukelta, ir tiksliai tokia apimtimi, kiek jos sukelta.

Kitąmet – ir Lietuvoje

2023-aisiais aktyvuoti būtent palydovinio padėties nustatymo principu veikiančią kelių rinkliavos sistemą komerciniam transportui numačiusi ir Lietuva. Šiuo metu dėl šios tvarkos įgyvendinimo priimtame įstatyme teigiama, kad rinkliavos dydis priklausys nuo transporto priemonės tipo ir išmetamų teršalų kiekio pagal „Euro“ standartus.

Norint naudotis tokios mokesčių apskaitos paslaugomis, dažniausiai reikia atsisiųsti į telefoną mobiliąją programėlę, o automobilyje įrengti specialų kelių mokesčio aparatą, susietą su konkrečios šalies rinkliavos sistema. Vienas didesnių iš to kylančių nepatogumų atsiranda keliaujantiems per keletą Europos valstybių vežėjams – jų transporto priemonių priekinės panelės netrukus tampa nusėtos gausybe įvairiausių kelių mokesčių aparatų.

Dar daugiau nepatogumų kyla, kai valstybės nusprendžia keisti sistemų tiekėjus ar visą jų veikimo principą – tuomet, dažniausiai per gana trumpą laiką, į pokyčius sureaguoti turi ir transporto parkų valdytojai. Jiems tenka grąžinti anksčiau naudotus aparatus, vietoje jų ieškoti, kur įsigyti naujų, ir visą tai daryti laviruojant tarp kasdienių darbų, kur bet kokia transporto gaišatis yra neleistina.

Mažiausiai rūpesčių kyla vežėjams, naudojantiems bendrus EETS (European Electronic Toll Service – angl.) kelių rinkliavų aparatus, viename įrenginyje palaikančius skirtingų šalių apmokestinimo būdus ir leidžiančius supaprastinti administracinę naštą bei apskaitą. Tokie įrenginiai nuskaito reikiamą informaciją didelėje dalyje mokamų kelių ir vežėjai gauna tik vieną sąskaitą.

„Būtent tai yra didžiausias EETS aparatų privalumas“, – sako vienos pirmaujančių mobilumo paslaugų teikėjų logistikos ir krovinių gabenimo sektoriuje – įmonės „DKV Euro Service Baltikum“ – direktorius Artūras Michejenko. Jo teigimu, kuo didesnį transporto parką įmonė valdo, tuo labiau auga poreikis sumažinti darbuotojų apkrovimą tvarkant įvairiausius formalumus ir nukreipti jų jėgas produktyvesne linkme.

Tuo neseniai galėjo įsitikinti ir ne vienas Lietuvos vežėjas, kai praėjusį rudenį kaimyninė Lenkija perėjo prie naujos kelių rinkliavos apskaitos sistemos. Vežėjai, laiku nesuspėję registruotis naujojoje sistemoje ir pasikeisti Lenkijoje naudojamų kelių mokesčių aparatų, buvo priversti imtis kitų, paprastai brangesnių sprendimų.

„Tokie pokyčiai visuomet sukelia didesnių ar mažesnių turbulencijų vežėjams. Sumaištis kyla, kai pereinamieji laikotarpiai būna trumpi, o pokyčių iniciatoriai ne viską laiku sustyguoja iš savo pusės. Todėl bet kokie kelių mokesčių sistemos pasikeitimai vežėjams paprastai virsta papildoma administracine našta, o lenkiška istorija ypač aktuali būtent Baltijos šalyse, nes mūsų regiono vilkikų maršrutai Vakarų kryptimi driekiasi per Lenkiją“, – pažymi A. Michejenko.

Atriša rankas

Mobilumo paslaugų įmonių siūlomi EETS aparatai veikia daugumoje Europos valstybių ir apima svarbiausius Lietuvos vežėjams maršrutus. Be to, jais galima fiksuoti rinkliavas per atskirai apmokestintus specifinius taškus – įveikiant tam tikrus tiltus ar tunelius.

Pavyzdžiui, „DKV Box Europe“ aparatas veikia Lenkijoje, Vokietijoje, Austrijoje, Belgijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, Bulgarijoje, Vengrijoje, Italijoje, Šveicarijoje, Portugalijoje, taip pat apima trijų svarbių vežėjams Warnowo, Herreno bei Liefkenshoeko apmokestintų tunelių apskaitą, o artimiausiais metais toliau plėsis ir į kitas Europos valstybes. Pasikeitus apskaitos sistemoms numatytose šalyse, aparato turėtojai iš karto gali naudotis naujomis paslaugomis nuo pat jų aktyvavimo dienos.

A. Michejenko teigimu, įsirengus atskiroms valstybėms skirtus aparatus, dažniausiai jie yra nuomojami ir pasibaigus jų naudojimui – pavyzdžiui, pardavus sunkvežimį – reikia krūvą jame buvusių įrenginių grąžinti kiekvienam operatoriui kiekvienoje iš Europos valstybių, kuriose būdavo važinėjama. To nepadarius, galima susilaukti baudų.

„Todėl bendras įrenginys dėl savo universalumo gerokai atriša rankas transporto parko valdytojams ir keičiant transportą, nes nereikia nieko grąžinti ar ieškoti, kas kokioje valstybėje ką pasiūlys. EETS aparatus nesudėtinga perkelti iš vienos transporto priemonės į kitą ir greitai parengti darbui. Žinant, kada naujas sunkvežimis atvyksta į parką, tereikia informuoti paslaugos tiekėją ir vilkikas bus parengtas pilnaverčiam darbui nuo pirmos dienos“, – pabrėžia A. Michejenko.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama