Elektronika.lt
 2024 m. lapkričio 14 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Lapkričio 13 d. 20:29
KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės vilkikų vairuotojams įvaldyti stresines situacijas
Lapkričio 13 d. 18:23
Kas yra kibernetiniai nusikaltėliai ir 4 būdai, kaip juos pačius apgauti
Lapkričio 13 d. 16:23
Ar „ChatGPT“ meta iššūkį „Google“? Nauja paieškos funkcija ir kaip ja naudotis
Lapkričio 13 d. 14:19
Labas, „Siri“, pasitark su „ChatGPT“: „Apple“ balso asistentui pribrendo laikas pokyčiams
Lapkričio 13 d. 12:29
Dauguma vartotojų nebepasitiki nuo sukčių nukentėjusiomis įmonėmis
Lapkričio 13 d. 10:49
Pasitikrinkite, ar jūsų telefone įjungti saugos pranešimai
Lapkričio 13 d. 08:50
Technologijos miegamajame – naujausios inovacijos gali padėti pagerinti miego kokybę
Lapkričio 12 d. 20:23
Jau 2025 m. vidutinio ir smulkiojo verslo laukia svarbūs pokyčiai – ar verta baimintis duomenų teikimo į i.EKA? (2)
Lapkričio 12 d. 18:14
Kaip „Mac“ kompiuterio garsą mažinti ar didinti mažesniais žingsneliais
Lapkričio 12 d. 16:42
KTU mokslininkų kūrinys: efektyvesnė reabilitacijos sistema po traumų, sumažinanti jų galimybę ateityje
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
Thermal monocular
Thermal vision camera,
Night vision ar scope,
Night vision spotting scope
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Weapons
GTA 6 Characters, GTA 6 Map, GTA 6 Vehicles
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods
Reklama
 Produktų apžvalgos » Navigacijos sprendimai Dalintis | Spausdinti

Per Lietuvą su GPS – ką pamatėme pamiršę popierinį žemėlapį namie

Publikuota: 2007-04-15 08:16
Tematika: Navigacijos sprendimai
Autorius: el. paštas Vygintas Kunigėnas
Aut. teisės: ©Games.lt
Inf. šaltinis: Games.lt

Kas yra GPS bei kaip tai veikia daugelis veikiausiai jau žinote - tai palydovinė navigacija, padedanti nepasiklysti tiek svečioje šalyje, tiek ir savame kieme. Tereikia nusipirkti GPS imtuvą ir štai - matome, kur tiksliai randamės. Patogu, bet GPS panaudojimą Lietuvoje ilgą laiką stabdė būtent normalių žemėlapių nebuvimas.

 Rodyti komentarus (6)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 
GPS palydovai

Kas yra GPS bei kaip tai veikia daugelis veikiausiai jau žinote - tai palydovinė navigacija, padedanti nepasiklysti tiek svečioje šalyje, tiek ir savame kieme. Jos pagrindą sudaro krūva aplink žemę skriejančių palydovų. Tereikia nusipirkti GPS imtuvą ir štai - matome, kur tiksliai randamės, na o jei turime modelį, palaikantį žemėlapius - ir gatvę ar miestą.

Patogu, bet GPS panaudojimą Lietuvoje ilgą laiką stabdė būtent normalių žemėlapių nebuvimas. Na taip, pagrindinius kelius siūlo daugelis gamintojų, bet kažin ar bus sunku iš Vilniaus nuvažiuoti į Panevėžį be GPS. Ne paslaptis, kad yra ir ne viena piratinė versija, rankomis daryta pieštinius žemėlapius pririšant prie koordinačių tinklo. Bet ir šiam variantui iki tobulumo toli.

Lietuvos TOPO žemėlapis

Spragą užpildyti turėjo neseniai pasirodęs „Lietuvos TOPO žemėlapis“. Tik „Garmin“ firmos GPS imtuvams tinkantis ir 450 litų kainuojantis dalykėlis sukurtas tos pačios duomenų bazės, kuri naudojama svetainėje www.maps.lt pagrindu, tad detalumas tikrai nemažas. Ekrano nuotraukos taip pat intriguoja, aprašymas vilioja daugiau nei 73 tūkstančiais kilometrų Lietuvos kelių, adresų paieška ir t.t. Ką jau kalbėti apie tai, kad skelbiama, jog pirmąsyk Lietuvos žemėlapiuose įdiegtas ir pilnavertis maršruto planavimas, be to, nesiūloma važiuoti prieš eismą vienpusio eismo gatvėse.

Pabandyti būtų tikrai įdomu, bet... žemėlapiu ir „Garmin“ GPS imtuvais prekiaujanti bendrovė „Fedingas“ nusprendė, jog Games.lt lankytojai nėra (ir niekada nebus...? na na) potencialūs navigacijos naudotojai, tad ir be TOPO žemėlapių bandymų gali apsieiti.

Kiek tokia pozicija toliaregiška galėtų būti atskiros diskusijos objektu, tuo tarpu mes nusprendėme su ja lengvai nesitaikyti. Tiesiog pasukome kiek kitu keliu - užuot skolinęsi GPS imtuvą su TOPO žemėlapiais testavimui, apsimetėme niekuo dėtais žmonėmis iš gatvės ir juos tiesiog išsinuomavome. Žiūrim ką turim.

Imtuvas

Garmin Street Pilot C310

Pats „Fedingo“ nuomojamas GPS imtuvas „Garmin Street Pilot C310“ nors ir neblogas savo laikmečiui, dabar jau nėra labai įspūdingas. Jo viduje nėra trukdžiams atsparesnio „SirfIII“ lusto, nors ekranas ir spalvotas, saulėtą dieną jame sunku ką nors įžiūrėti net ir pažaidus su šviesumo parametrais. Gerai bent tai, kad prie priekinio automobilio stiklo „Garmin Street Pilot C310“ prisisiurbia tvirtai, na o prireikus ir nuo laikiklio nesunkiai nusiima - palikti salone GPS imtuvą... hmmm, ne Lietuvoje.

Viskas valdoma pirštu baksnojant lietimui jautrų ekrano paviršių. Vos įjungtas imtuvas kviečia pasirinkti, ar norime keliauti į konkrečią vietą, ar tiesiog rodyti, kur dabar esame. Valdymo sąsaja kaip ir daugelio tokio tipų įrenginių paprasta, jos elementai dideli ir nesunkiai paspaudžiami. Kiek didesnis galėtų būti tik mygtukas, kuriuo nurodoma naujai suplanuoti kelionę po to, kai pravažiavome reikiamą posūkį ar kitaip pasiklydome.

GPS

Apie tai, kur ir kada reikės sukti įspėja pirmas 10 minučių įdomus, na o likusias šešias dienas užknisantis elektroninis moteriškas balsas, kalbantis ne viena ir ne dviem kalbomis, tarp kurių lietuvių, žinoma, nėra. Na ką gi, teko tenkintis angliškomis balso nuorodomis. Pats „Garmin Street Pilot C310“ kaip įrenginys paliko tokį pat įspūdį, kaip ir dėvėti batai, parduodami „Humana“ tinklo parduotuvėse – ne tai kad blogai, bet kažkaip senamadiška ir neskanu.

Pirmyn į Vilniaus gatvių labirintą...

Pirmasis išbandymas, kuris teko į imtuvą įrašytiems TOPO žemėlapiams - naršymas po Vilniaus gatves. Adresų paieška veikia tikrai neblogai ir jau po keliolikos sekundžių nuo tikslo pasirinkimo „Garmin Street Pilot C310“ siūlo imtis kelionės.

GPS

Detalumas tikrai puikus. Yra ne tik visos „istorinės“ gatvės, bet ir naujesnė atkarpos - naujoji Pilaitės prospekto dalis, Mindaugo tiltas. Gatvės suvestos tikrai gerai, tuo tarpu pasakyti to paties apie ženklus negalimą.

Nors imtuvas jokių būdu nesiūlo važiuoti prieš eismą Trakų gatve ar pasiekti traukinių stotį važiuojant Pylimo g., nesklandumų tikrai yra. Štai tarkime Vokiečių gatvė matoma ne kaip dvi lygiagrečios gatvelės, kaip iš tiesų yra, o kaip vientisas darinys. Be to, čia pat drąsiai pasiūloma važiuojant tikslo link sukti į Mėsinių gatvę. Gal variantas ir neblogas, jei nekreipsime dėmesio į tai, jog pravažiavimas iš Vokiečių į Mėsinių gatvę ties kavine „Savas kampas“ jau daug metų yra užtvertas masyviu betoniniu gazonu.

Žinoma, galima sukti vairą taip, kad kabarotis su automobiliu per kliūtis nereikėtų ir pasiekti tikslą iš kitos pusės, bet klaidelė visgi yra klaidelė.

GPS

TOPO žemėlapiai pasirodė anksčiau nei eismas Jogailos gatve nuo P. Cvirkos paminklo link Gedimino pr. buvo uždraustas, ir tai matyti - drąsiai siūloma nepaisyti šviežutėlio ženklo plyta ir lėkti progos prie naujo ženklo pasipinigauti nepraleidžiančiai policijai į letenas.

Pavažinėjus po kiek nuošalesnius centrinės miesto dalies užkampius, Antakalnį matyti, jog ženklų, kurie TOPO centro žemėlapiams nežinomi tikrai netrūksta. Ir kalba šįsyk ne apie kažką visiškai naujo, o apie jau ne vieną dešimtmetį egzistuojančias vienpusio eismo atkarpas. Jei visąlaik aklai klausyčiau „Garmin Street Pilot C310“, teisių gal būt jau būčiau netekęs.

GPS

Laimei, bent jau su viadukais daugiau mažiau tvarka - nesiūloma ant jų užvažiuoti per vėlai arba tuomet, kai to padaryti neįmanoma. Tarkime „Garmin Street Pilot C310“ važiuojant nuo VCUP parduotuvės Upės gatve Žvėryno link nesiūlė nežinomu būdu užvažiuoti ant Geležinio vilko g. tilto - vietoje to mikliai nubrėžtas maršrutas per senąjį Žvėryno tiltą.

Važinėjant Senamiestyje ima matytis tai, jog „SirfIII“ lustas imtuve tikrai pageidautinas. „Garmin Street Pilot C310“ jo neturi, tad ir kelią pamesdavo gana dažnai, nes siaurose Senamiesčio gatvelėse dangaus matomumas tikrai menkas. Apie Rotušės aikštės prieigose vykstančius remontus navigacija nežinojo nieko, bet, na, tai suprantama - juk nėra kaip atnaujinti duomenis pagal karščiausias aktualijas, Lietuvoje priešingai nei Vakarų Europoje dinamiška informacija apie kamščius ir kliūtis FM bangų ruožu netransliuojama.

Dar vienas gana įdomus, bet logiškas momentas - vadinamajame Pedagoginio transporto žiede TOPO žemėlapiai ir, atitinkamai, robobalsas žino tik du kelius - Konstitucijos prospektą bei Narbuto gatvę. Prireikus nusileisti į Geležinio Vilko gatvę ar iš jos pakilti padedą, bet kaip atskiro išvažiavimo/įvažiavimo iš žiedo jos nelaiko.

Trumpiau tariant, nors neišpildytų vietų ir daug, nepasiklysti nežinomam mieste su naujaisiais TOPO žemėlapiais galima. Svarbu tik aklai nepasikliauti elektroninio įkyraus balso komandomis ir įdėmiai žiūrėti į ženklus. Žinoma, tai kiek iškreipia pačios navigacijos naudą, bet pirmas blynas, o ypač mūsų krašte, retai būna neprisvilęs.

Per Aukštaitijos miškus

Ką naujieji žemėlapiai gali turėjau progą išbandyti Visagino žiemos ralio metu. Na, suprantu, kad dabar, kai sniego neliko nė žymės tai gali atrodyti keistokai, bet ką padarysi – taip jau nutinka su tais mūsų lūžinėjimais ;) Vykti į Ignalinos apylinkėse vykstančio pirmo Lietuvos ralio etapo stebėjimą pasiruošiau iš anksto - pagal internete pateikiamą informaciją susivedžiau greičio ruožų pradžias ir pabaigas, įdomesnes stebėjimui vietas.

Ankstų savaitgalio rytą GPS puikiai nurodė man kelią (che, lyg nežinočiau) iš Vilniaus į Uteną, na o nuo jos - Zarasų link. Šiek tiek neaišku, kodėl užuot apvažiavus Uteną apvažiavimu buvo pasiulyta važiuoti per patį miesto centrą, bet tiek to - argi galima pykti ant elektroninių smegenų.

Prireikus nuo Utenos-Zarasų plento nusukti Salako link tyčia GPS nepaklausiau ir važiavau kitu keliu. Suprantate, problema yra tame, kad žemėlapiai ir elektroninis protas puikiai gaudosi koordinatėse ir atstumuose, bet sunkiai vadovaujasi logika. GPS nežino, kad važiuoti trumpiausiu keliu gali būti pavojingą, jis duobėtas ar tiesiog pavojingas - navigacija tiesiog nurodo trumpiausią, bet ne visuomet greičiausią maršrutą. Ji nesupranta ir veikiausiai niekad nesupras, kad yra tokių kelių ir įkalnių, kur žiemą važiuoti drįsta tik bepročiai arba ten gyvenantys.

Stebint ralį TOPO žemėlapiai tikrai pravertė. Žinoma, kartais trumpindama kelią navigacija pasiūlydavo važiuoti tiesiai pačia ralio trasa, bet į ją nepasukus viskas buvo perplanuojama ir norimos stebėjimo vietos nesunkiai pasiektos. Net artėjant prie kokios geresnės vietelės GPS gelbėjo - matant, jog iki tikslo liko 200 metrų, o automobilių ir taip gausu, nebuvo dvejonių, ar palikti saviškį čia, ar bandyti privažiuoti arčiau. Stojam ir pirmyn pėsčiomis.

GPS

Tačiau visą gerą įspūdį sugadino kelionė atgal į Vilnių. Esant pietinėje Salako dalyje jis buvo nurodytas kaip kelionės tikslas. Pora sekundžių ir sistema suplanavo... gal ir trumpą, bet beprotišką maršrutą, einantį dar prieš porą valandų naudota ralio trasos atkarpa, vėl pačiu Salaku, miškais. 20 minučių gaišau laiką ralio mašinų išmaltuose miško keliuose užuot sukęs į kokybišką asfaltuotą kelią vien tam, kad vėl grįžčiau į Salaką ir į jį pasukčiau. Absurdas.

Išvados

Išvažiavęs į Utenos-Vilniaus plentą ir nenorėdamas daugiau girdėti įkyraus elektroninio balso imtuvą išjungiau ir susimąsčiau - ar naujieji TOPO žemėlapiai tikrai yra verti tų 450 litų, kuriuos kainuoja.

Nepaisant daugybės smuklių klaidų jie visgi gerokai pranašesni už kitus ligi šiol buvusius Lietuvos navigacijos žemėlapius. Nors maršruto planavimas ir mėgsta pasiūlyti važiuoti prieš eismą, bet kituose žemėlapiuose jo apskritai nėra. Detalumas taip pat OK - nors, kaip ir maps.lt, visi miško keliukai ir nesuvesti, esamų pakanka tiek važiuojant stebėti ralio, tiek šiaip keliaujant. Taigi, žemėlapiai noris ir netobuli, bet tikrai neblogi ir tinkami įduoti besisvečiuojančiam pusbroliui iš JAV su sąlyga, kad į ženklus jis nepamirš žiūrėti. Priešingu atveju pasekmės gali būti sunkiai įsivaizduojamos...


Games.lt



Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

GENERAL FINANCING BANKAS

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

Technologijos.lt

Buitinė technika ir elektronika internetu žemos kainos – Zuza.lt

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2024 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
Reklamos paslaugos
SEO sprendimai

www.addad.lt
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama