Logistikos srityje konkurencija didėja labai greitai, todėl kiekvienas paslaugų teikėjas Klientui nori pasiūlyti geriausius sprendimus. Siekdamos šio tikslo, logistikos įmonės diegia automatizuotas IT sistemas, kurios pagreitina paslaugų teikimo grandinės procesus. Klientai užsakymus norėtų pateikti vos vienu pelės spustelėjimu, nuolat stebėti savo siuntas ir gauti jas kuo skubiau. Be to, norima sumažinti riziką, tikimasi aukštos kokybės paslaugų ir mažiausių kainų.
„AsstrA“ įrankis „Track & Trace Visibility“ yra puikus tokios automatizuotos technologijos logistikos srityje pavyzdys. Naudodamiesi šiuo įrankiu, „AsstrA“ Klientai gali realiuoju laiku gauti duomenis tiesiogiai iš jų krovinį gabenančio vilkiko ir sužinoti apytikslį krovinio pristatymo laiką (ETA). Ši informacija leidžia Klientams optimizuoti vidinius procesus. Pagal atliktas analizes, 2019 metais siuntų stebėjimo sprendimų vertė siekė 2,2 mlrd. JAV dolerių, o numatytas šios vertės metinis augimas yra 18 %.
Tie tiekimo grandinės partneriai, kurie keičia pasenusius įrankius moderniais siuntų stebėjimo sprendimais, padeda Klientams išvengti nereikalingų išlaidų. Turėdami tikslių duomenų apie vilkiko buvimo vietą, ETA, pakrovimo ir iškrovimo procesus, Klientai gali tinkamai planuoti savo laiką. Sandėlių personalą laiku galima paskirti dirbti prie atitinkamų vartų, vilkikui vis dar esant kelyje, yra galimybė tinkamai parengti keltuvus ir kitą įrangą. Realiuoju laiku gaudami informaciją apie galimą vėlavimą, Klientai turi galimybę darbo procesus kurti taip, kad išvengtų nereikalingų išlaidų.
Situacijose, kai sandėliavimo vieta ribota arba krovinys privalo pasiekti konvejerį laiku, tikslios informacijos apie vilkiko buvimo vietą ar tvarkaraštį neturėjimas gali turėti rimtų pasekmių. Vienos valandos konvejerio užlaikymas kainuoja labai brangiai, sandėlyje nesant reikiamų pajėgumų mažmenininkai gali likti su nereikalingomis atsargomis. Be to, nežinant prekių ETA, Klientams gresia žymiai padidėjusios tiekimo grandinės išlaidos. Šios rizikos išvengti nesunku naudojantis siuntų stebėjimo sprendimu.
Siekdama atitikti rinkos poreikius ir Klientų reikalavimus, „AsstrA“ įmonių grupė bendradarbiavo su Europos tiekimo grandinės stebėjimo sprendimų tiekėju „Shippeo“. Buvo pasiektas rezultatas – „AsstrA“ Klientai šiuo metu gali pasinaudoti skaidresnėmis transportavimo paslaugomis ir sekti savo siuntas nuo paėmimo iki pristatymo momento. Pasinaudodami „AsstrA“ įrankiu „Track & Trace Visibility“, Klientai realiuoju laiku gali gauti duomenis apie vilkimo buvimo vietą, sulaukti automatinių pranešimų, informuojančių, kada vilkikai pasieks svarbius kontrolinius punktus, bei sužinoti ETA pristatymo vietose.
Šiuo metu „AsstrA“ įrankis „Track & Trace Visibility“ siūlomas tik siuntų gabenimui keliais. Geležinkeliais ir jūromis gabenamas siuntas bus galima stebėti artimiausiu metu. Sistema bus atnaujinama, todėl jau netrukus siuntas bus galima stebėti stotyse ir uostuose pakrovimo ir iškrovimo metu.
„Siekiame numatyti nenumatytus įvykius. Darbuotojams nereikia švaistyti laiko ir stebėti, ar viskas vyksta kaip buvo planuota. Dabar jie gali iš anksto sužinoti apie nenumatytas kliūtis ir imtis problemos sprendimo. Ateityje sistema automatiškai derins planus, jei bus toks poreikis. Pavyzdžiui, ras naują krovinio iškrovimo laiką, jei nustatytasis nebetinka. Ir, žinoma, „AsstrA“ specialistai galės sutaupyti laiko ir pinigų optimizuodami sandėlio operacijas ir planus“, – priduria „AsstrA“ krovinių gabenimo keliais generalinio administracijos direktoriaus pavaduotojas Vitaly Eremenco.