Baigiamajame ES tyrimų projekto HAVEit („Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport“; liet. „Itin automatizuoti automobiliai sumaniajam transportui“) renginyje „Volkswagen“ grupės tyrimų vykdomasis direktorius, prof. dr. Jürgenas Leoholdas pristatė „Volkswagen“ sukurtą „Temporary Auto Pilot“ (liet. „Laikinas autopilotas“) sistemą.
Pagal ją greitkeliuose vairuotojo stebimas automobilis gali važiuoti pusiau automatiškai iki 130 km/val. greičiu. Sistema atspindi sąsają tarp šiandieninių pagalbos sistemų ir visiškai automatizuoto vairavimo vizijos.
„Tai, ką pasiekėme šiandien, yra svarbus įvykis siekiant automatizuoto ir avarijų išvengiančio vairavimo, – pabrėžė J. Leoholdas.
„Temporary Auto Pilot“ (TAP) apjungia įvairias pusiau automatines funkcijas ir vairuotojo kontroliuojamas pagalbos sistemas, tokias kaip prisitaikanti pastovaus greičio kontrolė (ACC) ir važiuojamosios juostos laikymosi „Lane Assist“ sistema, į vieną bendrai veikiantį junginį.
„Tačiau vairuotojui visuomet tenka visa atsakomybė ir jis visuomet kontroliuoja“, – tęsė J. Leoholdas. - Vairuotojas gali perimti valdymą arba išjungti sistemą bet kuriuo metu ir privalo nuolatos ją stebėti“.
TAP visada siūlo vairuotojui optimalų automatizavimo laipsnį pagal esamą važiavimo situaciją, atsižvelgiant į aplinką, vairuotoją ir sistemos būklę. Ji yra sukurta siekiant išvengti avarijų dėl vairuotojo padaromų klaidų, kurias lemia nepastabumas ir išsiblaškymas.
Pusiau automatiniu režimu – trumpai vadinamu Pilot Mode – TAP išlaiko saugų atstumą iki priekyje esančio automobilio, leidžia važiuoti vairuotojo pasirinktu greičiu, sumažina šį greitį, jei tai reikalinga, prieš posūkį ir pan. bei išlaiko automobilio centrinę poziciją atsižvelgiant į kelio juostos žymėjimus. Sistema taip pat stebi lenkimo taisykles ir greičio apribojimus. Eismo spūstyse sustojimo ir pradėjimo važiuoti manevrai taip pat yra automatizuoti. Su TAP įmanoma važiuoti iki 130 km/val. greičiu greitkeliuose ir kituose panašiuose keliuose. Vis dėlto vairuotojas privalo nuolatos sutelkti dėmesį į kelią, kad bet kuriuo metu galėtų įsiterpti iškilus situacijoms, keliančioms grėsmę saugumui.
Lyginant su ankstesniais tyrimų automobiliais tokiais, kaip „Junior“ ir „Stanley“, TAP yra sukurta ant gamybai artimos jutiklinės platformos, susidedančios iš gamybinio lygio radaro, kameros ir ultragarso pagrindu veikiančių jutiklių, kuriuos papildo lazerinis skaitytuvas ir „elektroninis akiratis“.
„Vienas iš šios sistemos galimų panaudojimo būdų – monotoniškos vairavimo situacijos, pavyzdžiui, eismo spūstys arba kelio atkarpos, kur judėjimas yra griežtai apribotas“, – komentavo J. Leoholdas.