Daugiau nei 20 proc. visų su sunkvežimiais susijusių avarijų įvyksta transporto spūstyse arba panašiose situacijose. Todėl „Volvo Trucks“ sukūrė automatizuotą pagalbos spūstyse sistemą „AquA“ (Automated Queue Assistance), kuri patekus į lėtai judantį automobilių srautą iš vairuotojo perima transporto priemonės valdymą. Birželio mėn. 21–22 d. sistema buvo demonstruojama baigiamajame „HAVEit“ projekto renginyje Geteborge, Švedijoje.
Europos Sąjungos projekto „HAVEit“ (Highly Automated Vehicles for Intelligent Transport) rėmuose nuo 2008 m. buvo siekiama vystyti naujos kartos pažangiąsias transporto priemones. Šiuo metu jau yra parengti septyni pažangūs autonominiai sprendimai. Baigiamajame etape šie sprendimai buvo pademonstruoti, ir vienas iš jų buvo „AquA“ – automatizuota pagalbos spūstyse sistema, kurią „Volvo Trucks“ sukūrė bendradarbiaudami su „Volvo Technology“.
„Vairuoti eismo kamščiuose yra labai monotoniškas procesas. Dažnai automobilių virtinė ilgą laiką visiškai nejuda ir vairuotojui labai lengva prarasti budrumą, todėl gali kilti avarinių situacijų“, – sako „Volvo Trucks“ Eismo ir gaminių saugos direktorius Carl Johan Almqvist.
„AquA“ sistemai skirtos technologijos padeda sumažinti eismo spūstyse kylančius pavojus. Sunkvežimyje įdiegus keletą techninių sprendimų, kurie gali perimti sunkvežimio valdymą, vairuotojui tampa lengviau transporto priemonę vairuoti ir išlaikyti reikiamą dėmesio koncentraciją. Jei pradeda formuotis eismo spūstis, vairuotojas gali įjungti sistemą, kuri veikia važiuojant nedideliu greičiu. Sistemą bet kuriuo metu galima atjungti. Siekiant užtikrinti reikiamą vairuotojo dėmesį eismui, vaizdo kamera stebi bei vertina vairuotojo budrumą. Jei vairuotojo dėmesys susilpnėja, sistema siunčia įspėjimo signalą.
„AquA“ paskirtis – sumažinti vairuotojo darbo krūvį, padidinti saugumą ir sumažinti poveikį aplinkai užkertant kelią avarijoms, dėl kurių gali susidaryti naujos eismo spūstys. Tačiau praeis šiek tiek laiko, kol „AquA“ bus pristatyta rinkoje – šią technologiją dar būtina tobulinti. Be to, labai svarbu, kad jos įdiegimui pritartų galutinis vartotojas.
„Mūsų patirtis rodo, kad reikia laiko tam, kad žmonės įgytų pasitikėjimą naujomis sistemomis ir joms nebijotų patikėti transporto priemonės valdymo. Vis dėl to, pagal „AquA“ technologiją galime spręsti, kuria linkme dirbsime ateityje, – sako Carl Johan Almqvist. – „Volvo Trucks“ daug investuoja į tolesnį mūsų vairuotojams skirtų tokio tipo pagalbinių sistemų kūrimą. Ši technologijų plėtra yra svarbi mūsų darbo dalis, kuriuo siekiame maksimalaus saugumo keliuose. Šio darbo tikslas – užtikrinti, kad nei vienas „Volvo“ sunkvežimis nepatektų į avariją.“
Dalyvaudami „HAVEit“ projekte „Volvo“ taip pat sukūrė papildomą funkciją – tausojančią aplinką aktyviąją vairavimo sistemą AGD (Active Green Driving), kuri iki šiol jau buvo išbandyta „Volvo“ autobusuose. Be to, kompanija sukūrė elektromechaninę stabdymo sistemą „Brake-by-Wire“, kuri gali pagerinti transporto priemonės technines charakteristikas ir stabilumą stabdymo metu.