Artėjant vienerių metų nuo „Wii“ pasirodymo prekyboje sukakčiai turime puikią proga pažvelgti, kaip gi ši konsolė tapo rinkos lydere bei kas lėmė tai, kad kritikų laidoti „Nintendo“ su trenksmu grįžo į žaidimų kompiuterių elitą.
„Wii“ sėkmė buvo tikrai netikėta - ankstesnės kartos konsolių karą su „GameCube“ sistema „Nintendo“ baigė paskutinėje vietoje. Niekas žaidimų kubo nemylėjo ir apie jį nesvajojo. Netrūko net prognozių, kad dar viena nesėkminga konsolė privers bendrovę kuriam laikui pasitraukti iš žaidimų kompiuterių rinkos.
Kaip visi žinome - nutiko priešingai. Ilgą laiką „Revolution“ vardu vadinta „Wii“ pasirodė prekyboje ir kol kas yra perkama ženkliai labiau nei „Xbox 360“ ar „Playstation 3“. „NPD Group“ duomenimis, JAV rinkoje per metus nuo 2006-ųjų iki šių metų rugsėjo „Wii“ parduota 3,44 mln., tuo tarpu „Xbox 360“ ir „Playstation 3“ - tik 2,22 mln. ir 1,17 mln. atitinkamai. Situacija Japonijos ir kitose rinkose panaši - „Wii“ ne tik lenkia, bet ir, galima sakyti, tiesiog negailestingai doroja konkurentes. Daug kur „Wii“ parduodama daugiau nei X360 ir PS3 drauge sudėjus. Vien Japonijoje, kur „Xbox“ tradiciškai neturi perspektyvų, „Wii“ parduodama tris kartus daugiau nei „Playstation 3“.
Nemaža dalis „Wii“ sėkmės veikiausiai buvo lemta naujoviško valdymo būdo, kuris pirkėjams pasirodė smagesnis ir patrauklesnis nei sėdėjimas ant sofos įsitvėrus pultą. Su „Wii“ judesiui jautriais pulteliais tiesiog savo svetainėje galima iki išsekimo pliekti tenisą, golfą arba tiesiog žvejoti. Žinoma, viskas virtualu, bet niekas kitas to tiesiog nepasiūlė.
Tradiciniai žaidimai
Taigi, „Wii“ tikrai įrodė, jog žaisti galima ir kitaip, na o tai priviliojo nemažai pirkėjų. Visgi „Playstation 3“ ir „Xbox 360“ nuošalyje tikrai nelieka. Tradicinis "su pulteliu ant sofos" žaidimo būdas taip pat nėra labai blogas, fanų ir gerų žaidimų nestinga. Tuo tarpu būtent tradicinių žaidimų fronte „Wii“ pozicijos ir atrodo kiek silpnokos.
Tas matosi pažvelgus į naujausius konsolių hitus. „Playstation 3“ turi „Ratchet & Clank Future“ bei „Folklore“, „Xbox 360“ turi „Half-Life 2“ ir „Halo 3“. Tuo tarpu „Wii“ turi tokius žaidimus kaip „Mario & Sonic“, „Olympic Games“ bei „EA Playground“, kurie nors ir smagūs, bet sunkiai pajėgia įdomumu konkuruoti su kitų konsolių naujienomis. Pažiūrėkim vien į „Halo 3“ - jis pritraukė daugiau pirkėjų nei bet koks „Wii“ žaidimas. Kažkuria prasme „Playstation 3“ ir „Xbox 360“ žaidimai primena milijonus kainavusius Holivudo hitus, tuo tarpu „Wii“ skirti žaidimai dažnai panašūs į entuziastų ranka pieštus
„Wii“ pozicijos tradicinio tipo žaidimų srityje palaikomos tik šiemetinio „Super Paper Mario“ perdirbinio (seniau buvo versija „GameCube“ konsolei) ir ankstesnio žaidimo „The Legend of Zelda: Twilight Princess“. Valdymas šiuose žaidimuose paprastas, be jokių lakstymų po kambarį ar pultelių mėtymo, sekėsi jiems neblogai. Bet tik tiek. Žaidimų kūrėjams, išskyrus, žinoma, pačius „Nintendo“ kol kas nelabai ir sekasi naujas konsolės galimybes pritaikyti, tad štampuojami tradiciniai „Wii“ veikiantys žaidimai, kurie iš esmės nėra kažkuo patrauklesni už „Xbox 360“ ar „Playstation 3“ skirtus analogus. Ir jei ši situacija nesikeis, „Wii“ gali suklupti tuomet, kai tenisas, golfas ir boksas jau bus visiems pabodę, o naujų hitų nesimatys.
Jei taip nutiks, senos kalbos gali virsti realybe ir „Wii“ taps tarsi antrine, papildoma konsole greta „Xbox 360“ arba „Playstation 3“. Smagi pramoga vakarojant, bet ne pagrindinis žaidimų kompiuteris.
Konkurentai nemiega
Klausimas ir tai, ar „Nintendo“ neužmigs ant laurų bei sugebės išsaugoti įdomiausios naujos kartos konsolės vardą, nes „Sony“ ir „Microsoft“ nemiega - kompanijos mato „Wii“ rezultatus, turi ir savo pačių patirties, jog interaktyvumas žaidėjams patinka.
Štai „Playstation Eye“ jau stebina, nes su nemokama „Eye Crate“ programa kortų žaidime „Eye of Judgment“ galima tiesiog žaisti prieš kompiuterį realaus pasaulio žaidimą - kamera fiksuoja veiksmą ir reaguoja į jį. Naujas interaktyvumo lygmuo? Juk smagu būtų supliekti prieš kompiuterį „Durnių“ naudojant tikras kortas?
O kur dar „RockBand“ žaidimas, kurio laukiama šių metų gale. Gal jis ir nėra labai mielas, kaip daug kas teigia, bet „Wii“ neturi kuo atsakyti į jo siūlomą galimybę prie „Playstation 3“ ar „Xbox 360“ prisijungti gitaras, būgnus ir mikrofoną. „Xbox 360“ turi naują paprastą žaidimuką „Scene It“, prie kurio pridedamas supaprastintas valdiklis dideliais mygtukais skirtas lengvoms užduotims, pavyzdžiui, atsakymų į klausimą pasirinkimui.
Tuo tarpu „Sony“ lenkia „Nintendo“ mobilių ir stacionarių konsolių sujungimo fronte. „Playstation 3“ ir „Playstation Portable“ bendrauja puikiai, tuo tarpu „Wii“ ir „DS“ susisiekia tik tiek, kiek to reikia žaidžiant Pokemonus.
„Wii“ premjera buvo gaivus vėjas rinkoje, bet dabar, kai konsolė jau nieko nestebina, konkurentai gali ramiai štampuoti panašius interaktyvius žaislus patys bei krautis pelną iš srities, kurią lyg ir atrado „Nintendo“.
Erdvė tobulėjimui
Žvelgiant iš kitos pusės - „Wii“ yra kur tobulėti ir kažin ar patys „Nintendo“ to nemato. Tad veiksmų galima laukti. Štai kitais metais pasirodys prie konsolės jungiama pusiausvyros lenta, kurią galėsime naudoti žaidimams su snieglentėmis, riedlentėmis ir banglentėmis. Yra ką veikti ir internete. Iš tiesų virtualios bendruomenės nebuvimas jau gerokai pakenkė „Wii“ įvaizdžiui. Prieš metus tai niekam nerūpėjo, na o dabar ima rūpėti, ypač kai „Sony“ ir „Microsoft“ saviškes virtualias bendruomenes nuolat tobulina.
Yra kur pasitempti ir RPG, veiksmo, rimtų strateginių žaidimų srityse. Čia „Wii“ atsilieka labiausiai ir būtent čia uždirbama tikrai nemaži pinigai iš žaidimų gyvenančioje konsolių rinkoje. „Nintendo“ ir toliau pozicionuoja „Wii“ kaip žaidimų kompiuterį visiems, bet čia atsiranda ir problema - tolstama nuo užkietėjusių žaidėjų, jie į „Wii“ ima net nežiūrėti. Yra manoma, jog tokia strategija nužudė „GameCube“ - kompiuteris turėjo daug smagių žaidimų su Mario, pramogų vakarėliams bet nepasiūlė nieko rimtiems žaidėjams. Ir nugrimzdo į duobę.
Bene didžiausia puikiai perkamos „Wii“ problema dabar yra „Nintendo“ negebėjimas pasiūlyti kažką, ko lauktume nekantriai, prie ko sėdėtume ištisas paras. Daug smagių pramogų, nauji pojūčiai - taip, bet reikia ne tik to.
Išvados
Iki šios kartos konsolių varžybų dėl pirkėjų dėmesio pabaigos liko kokie penki metai. Problema, kad „Wii“ techninės galimybės jau kaip ir išsemtos, tuo tarpu „Xbox 360“ ir „Playstation 3“ turi kur tobulėti. Visai gali būti, kad vieną dieną "Sony" pasistengs ir sugalvos kažką, kas privers „Wii“ modernumą atrodyti nykiai. O kai kažką sugalvoti stengiasi tokie gigantai kaip „Microsoft“ ir „Sony“, to tikrai galima laukti.
„Wii“ turi potencialo, bet dabar yra pats laikas jį vienaip ar kitaip įprasminti. Uždelsus gali būti per vėlu ir turėsime dar vieną smagaus bet nereikalingo „Gamecube“ kurį prakutę perka draugams vakarėliuose linksminti istoriją. O jei taip nutiktų - būtų tikrai gaila.