Pastaraisiais metais „Apple“ dėjo daug pastangų, kad pagerintų „Mac“ kaip žaidimų platformos našumą. Nors „Mac“ tradiciškai buvo vertinama kaip prastesnė žaidimų platforma, palyginti su „Windows“, pastarieji aparatinės ir programinės įrangos pakeitimai padarė ją perspektyvesniu pasirinkimu žaidėjams.
Vienas didžiausių pastarųjų metų pokyčių buvo „Apple Silicon“ lustų pristatymas. Tai žymiai padidina našumą, lyginant su ankstesniais „Mac“ kompiuteriais su „Intel“. Pavyzdžiui, įrodyta, kad naujasis M1 lustas testuose lenkia daugelį aukščiausios klasės „Windows“ nešiojamų kompiuterių. Tai paskatino iš naujo sutelkti dėmesį į žaidimus „Mac“, o „Apple“ pristatė keletą naujų funkcijų, kad ji taptų geresne platforma žaidėjams.
Viena iš šių naujų funkcijų yra žaidimo režimas, kuris pasiekiamas „macOS Sonoma“. Žaidimo režimas skirtas optimizuoti „Mac“ našumą specialiai žaidimams. Suaktyvintas, žaidimo režimas teikia pirmenybę žaidimui, o ne kitiems procesams, taip užtikrinant, kad „Mac“ ištekliai būtų sutelkti į geriausią įmanomą žaidimų patirtį.
Tai apima „AirPod“ įrenginių „Bluetooth“ delsos sumažinimą, „PlayStation“ ir „Xbox“ valdiklių „Bluetooth“ atrankos dažnio padvigubinimą. Taip pat teikiamas didesnis prioritetas „Mac“ GPU ir CPU, užtikrinant stabilesnį ir sklandesnį kadrų dažnį.
Kita svarbi žaidimų funkcija „Mac“ yra žaidimų perkėlimo įrankis. Šis įrankis sukurtas remiantis populiaria atvirojo kodo platforma „Wine“. Tai leidžia kūrėjams perkelti savo kompiuterinius žaidimus į „Mac“ su minimaliomis pastangomis. Žaidimų perkėlimo įrankis taip pat gali paversti „Windows DirectX 12“ API, naudojamą žaidimų grafikai ir garsui atkurti, į „Apple Metal 3“ grafikos technologiją. Tai leidžia žaidimams pradėti veikti „macOS“ sistemoje ir užtikrinti optimalų našumą.
„Apple“ skatina kūrėjus kurti savo žaidimų versijas, skirtas specialiai „MacOS“, o ne leisti išverstas „Windows“ žaidimų versijas. Nors kai kurie žaidimai gali veikti be kodo pakeitimų, „Apple“ teigia, kad pritaikytos versijos suteikia žymiai geresnį našumą, su beveik dvigubai didesniu kadrų dažniu, lyginant su panašia įranga.
Kūrėjai gali naudoti „macOS Sonoma SDK“ teikiamus įrankius, norėdami konvertuoti „DirectX“ grafiką į „Metal“ ir pasinaudoti kitomis sistemos funkcijomis, tokiomis kaip žaidimų valdiklių palaikymas, erdvinis garsas ir HDR vaizdo išvestis.
Visos šios funkcijos yra platesnių „Apple“ pastangų dalis, kad „Mac“ būtų patrauklesnė platforma kūrėjams ir žaidėjams. Išleisdama „macOS Sonoma“, „Apple“ tikisi parodyti, kad „Mac“ kompiuteriai yra pasirengę įveikti „Windows“ net žaidimų pasaulyje. Vis dėl to, dar yra tam tikrų iššūkių, kuriuos „Apple“ turi įveikti.
Vienas didžiausių iššūkių yra tai, kad daugelis žaidimų kūrėjų vis dar teikia pirmenybę „Windows“ kaip pagrindinei platformai. Tai reiškia, kad daugelis populiarių žaidimų nepasiekiami „Mac“ arba jie pasiekiami daug vėliau nei „Windows“. Tačiau „Apple“ žaidimų perkėlimo įrankis ir kitos funkcijos gali padėti kūrėjams lengviau perkelti savo žaidimus į „Mac“, o tai gali padėti užpildyti šią spragą.
Kitas iššūkis yra tai, kad daugelis žaidėjų nori patys susidėti savo žaidimų kompiuterius arba įsigyti aukščiausios klasės žaidimų nešiojamuosius kompiuterius. Nors pastaraisiais metais „Mac“ aparatinė įranga gerokai patobulėjo, ji vis tiek atsilieka nuo kai kurių geriausių žaidimų nešiojamų kompiuterių rinkoje. Tai reiškia, kad kai kurie žaidėjai vis tiek gali norėti žaidimams naudoti „Windows“ sistemas.
Nepaisant šių iššūkių, „Apple“ pastangos pagerinti „Mac“ žaidimų galimybes yra žingsnis teisinga kryptimi. Išleidus „macOS Sonoma“ ir įdiegus naują aparatinę įrangą, tokią kaip M1 lustas, „Mac“ tampa patrauklesne platforma žaidėjams. Galbūt ji dar negalės konkuruoti su „Windows“ šioje srityje, tačiau akivaizdu, kad „Apple“ daro pažangą.