Kompanija „nVidia“ pagaliau nustojo šnekėti apie tai, kaip ji ketina panaudoti „Kepler“ grafiką debesyse – dabar kompanijos prezidentas Jen-Hsun Huang publikai pranešė, jog paskirstytieji grafiniai procesoriai užsiims vizualizacija ir srautiniu vaizdo žaidimų perdavimu internetu į kompiuterius, kurie neturi pakankamai grafikos posistemės galios.
„nVidia“ prezidentas Jen-Hsun Huang pristato „GeForce Grid“
Šiai užduočiai išspręsti kompanija „nVidia“ apsijungė su debesyse esančia žaidimų tarnyba „Gaikai“. „nVidia“ tvirtina, jog debesų klasteriai, pavadinti „GeForce Grid GPU“ leidžia sumažinti užlaikymus, perduodant per tinklą žaidimus, iki 10 milisekundžių, taip užtikrinant greitą vaizdo srauto kodavimą realiu laiku. Pranešama, jog patobulinta „Gaikai“ tarnyba bus prieinama su operacinėmis sistemomis „Android“ ir „iOS“ dirbantiems planšetiniams kompiuteriams, išmaniesiems telefonams ir televizoriams.
„GeForce Grid“ pristatymo metu scenoje pasirodęs „Gaikai“ vadovas David Perry pademonstravo naujos „nVidia“ technologijos darbą. Kompanija praneša, jog su „nVidia“ dirba kartu, norėdama sukurti „GeForce Grid“ skirtą turinį. D. Perry taip pat parodė kol kas rinkoje nepasirodžiusią pirmo asmens šaudyklę „Hawken“, kuri puikiai veikė planšetiniame kompiuteryje „ASUS Transformer Prime“. „Gaikai“ atstovas žaidė prieš savo oponentą, kuris žaidimui naudojo televizorių „LG Cinema TV“ (aišku, be jokių žaidimų konsolių, kadangi, kaip jau turėjote suprasti, GPU – debesyse). Tuo pat metu „nVidia“ vadovas parodė į tinklo kabelį, kuris prijungtas prie televizoriaus, kuris iš esmės ir atliko žaidimų konsolės vaidmenį.
„Ethernet“ kabelis – štai jūsų žaidimų konsolė“, – sako „nVidia“ vadovas
Vienas iš svarbių „GeForce Grid“ demonstracijos aspektų yra tai, jog visi sudėtingi skaičiavimai atliekami debesyse, o žaidėjai gali paleisti žaidimą skirtingos galios įrenginiuose. Demonstracijai buvo naudojamas debesų serveris, kuris nuo kliento sistemų buvo nutolęs 16 kilometrų, tačiau žaidimo procesas vyko, jei tikėti žurnalistų pasakojimais, be ypatingų stabdymų, tarsi viskas vyktų lokalioje sistemoje.
Iš karto po prezentacijos „nVidia“ prezidentas papasakoja detales apie „GeForce Grid“: „Paprastai vaizdas iš kadro tarpinės atminties kopijuojamas ir perduodamas procesoriui, kad šis jį suspaustų ir toliau perduotų „online“ režimu, tuo tarpu mūsų atveju suspausto vaizdo srauto perdavimas vyksta tiesiai iš GPU, viso to dėka sutaupomas kodavimo laikas, jau nekalbant apie kopijavimą. Suspaudimas ir „online“ perdavimas vyksta lygiagrečiai… Mes kartu sumažiname užlaikymus pora šimtų milisekundžių, taigi, galime pasiūlyti tą patį produktyvumą ir reakcijos laiką, kurį suteikia žaidimų konsolė“.
Kompanija „nVidia“ dar sudarė partnerystės sutartį su „Ubitus“ ir „Playcast“, kitais dviem dideliais „online“ žaidimų tiekėjais. Beje, nuo pat pradžių „nVidia“ iniciatyvą palaikė tokie žaidimų kūrėjai, kaip „Epic“, „Capcom“ ir THQ. Apie „GeForce Grid“ palaikymą pranešė ir tokie IT rinkos rykliai, kaip „Microsoft“, „Citrix“, „VMWare“ ir eilė kitų. Aparatinę įrangą jau gamina kompanijos CISCO, IBM, „Dell“, HP, „Supermicro“. Tačiau yra ir tam tikrų „bet“ aspektų.
„GeForce Grid“ nesvarbu, kokį įrenginį jūs naudojate
Nežiūrint į tai, jog „nVidia“ turi ir technologiją, ir partnerių, kol kas nėra jokios informacijos apie tai, kada „GeForce Grid“ debiutuos kaip masinė paslauga. Taip pat reikėtų pažymėti, jog nežiūrint į atsako laiko iš serverio pusės minimizaciją, kliento sistemą privalės turėti tikrai spartų ir stabiliai veikiantį Internetą. Kol kas tai pasiekiama tik dideliuose miestuose, nors yra ir išimčių. Galiausiai negalima atmesti ir to aspekto, kaip galimybės platinti žaidimo piratiniu būdu nebuvimas. Fiziškai programinė įranga yra nutolusiame serveryje, ir nelegaliai nukopijuoti jo paprastai tikrai nepavyks.
Taigi kaip besvarstytume, technologija „GeForce Grid“ – tai labiau ateities dalykas. Ir turbūt viską geriausiai apibūdino David Perry iš „Gaikai“: „Pasiekėme pakankamai, jog žmonės patikėtų, kad šis modelis gali veikti“.