Kompiuterinės įrangos rinkoje fiksuojamos įdomios tendencijos – pinganti aukštos kokybės moderni technika sparčiai stumia iš rinkos visiškai neseniai buvusius visiems įprastus įrenginius. Monitorių rinkoje neseniai vyravę kineskopiniai įrenginiai užleido lyderio pozicijas skystųjų kristalų monitoriams, spausdintuvus keičia daugiafunkciniai spausdinimo, kopijavimo ir skenavimo įrenginiai, o kompiuterių pirkėjai vis dažniau renkasi ne stacionarius, o nešiojamus kompiuterius.
Tai parodė vienos didžiausių Lietuvoje kompiuterių gamybos ir prekybos bendrovių BMS pirmojo 2005 metų ketvirčio pardavimų analizė. BMS direktoriaus Artūro Afanasenkos teigimu, aukštos kokybės modernių technologijų populiarėjimą labiausiai skatina mažėjančios jų kainos.
Nešiojamieji kompiuteriai – „ant bangos“
Nešiojamųjų kompiuterių pardavimai pirmąjį šių metų ketvirtį BMS pardavė net 2,9 karto daugiau nei tuo pačiu metu pernai (palyginimui – stacionariųjų kompiuterių pardavimų augimas šiuo laikotarpiu siekė 16 procentų). Sausio-kovo mėnesiais nešiojamieji modeliai jau perkopė daugiau nei trečdalį visų BMS parduotų kompiuterių.
„Nešiojamųjų kompiuterių pardavimų augimas ir toliau turėtų būti itin spartus. Šių įrenginių paklausą dar labiau skatins ne tik nuolatinės jų pigimo tendencijos, bet ir mobiliojo interneto plėtra“, – pažymėjo BMS vadovas A.Afanasenka.
Didžiąją dalį nešiojamųjų kompiuterių rinkos dalijosi trys pagrindiniai prekių ženklai: „Fujitsu“ (27 proc. visų parduotų kompiuterių), „BMS Extranote“ (27 proc.) ir „HP Compaq“ (26 proc.), kiek labiau nuo jų atsiliko „Acer“ (12 proc.).
Populiarumu pirmąjį šių metų ketvirtį išsiskyrė ir delniniai kompiuteriai, kurių parduota 80 proc. daugiau nei pernai. Ryškūs lyderiai tarp „delninukų“ išliko „HP iPAQ“ (83 proc. rinkos).
Dar sparčiau už kompiuterių pardavimų augimą padidėjo prekyba operacinėmis sistemomis (OS). Pasak BMS vadovo A.Afanasenkos, tai byloja apie mažėjantį programinės įrangos piratavimo lygį Lietuvoje. „MS Windows XP Home Edition” sistemų pardavimai šiemet išaugo 2,1 karto, „MS Windows XP Professional“ – 45 procentais. Sausio-kovo mėnesiais 33 proc. visų BMS parduotų kompiuterių buvo su „MS Windows“ OS.
CRT monitoriai užleidžia lyderio vietą
Monitorių rinkoje skystųjų kristalų (LCD) modeliai, tik 2004 metų pabaigoje pagal pardavimus aplenkę kineskopinius (CRT), pirmąjį šių metų ketvirtį pastaruosius jau paliko toli už savęs. LCD monitorių BMS parduotuvėse parduota 2,1 karto daugiau nei pernai, tuo tarpu CRT monitorių pardavimai smuko 39 procentais. LCD modeliams teko net 62 proc. monitorių rinkos.
„LCD monitoriai, prieš kelerius metus daugeliui atrodę egzotine preke, šiuo metu jau ne tik patraukliu dizainu, bet ir techniniais parametrais daugeliu atžvilgių yra pranašesni už CRT modelius, o kainų skirtumas tarp jų tapo visiškai nežymus. Todėl CRT įrenginių dalis monitorių rinkoje ir toliau turėtų mažėti“, – sakė A.Afanasenka.
LCD modelių pirkėjai dažniausiai rinkosi „Samsung“ ir LG firmų gaminius (atitinkamai 31 ir 18 proc. rinkos), CRT monitorių rinkoje dominavo LG (59 proc.) ir MAG (26 proc.) modeliai.
Daugiafunkciniai modeliai – patogiau ir pigiau
Spausdintuvų rinkoje pirmąjį šių metų ketvirtį itin ryškiai atsiskleidė daugiafunkcinių modelių privalumai. Daugiafunkcinių lazerinių spausdintuvų BMS pardavė 5 kartus, rašalinių – 2,5 karto daugiau nei pernai. Pasak BMS parduotuvėse dirbančių konsultantų, daugiafunkcinius spausdintuvus pirkėjai pirmiausia renkasi dėl galimybės sutaupyti, vietoj trijų įrenginių įsigyjant vieną, bei dėl patogumo dirbti.
Tradicinių lazerinių spausdintuvų šiuo periodu parduota 93 proc. daugiau, o rašalinių modelių paklausa smuko 25 procentais.
Atitinkamai sumažėjo ir tradicinių rašalinių modelių dalis visoje spausdintuvų rinkoje – sausio-kovo mėnesiais ji siekė 43 procentus. Paprasti lazeriniai spausdinimo įrenginiai sudarė 21 proc., daugiafunkciniai rašaliniai – 31 proc., daugiafunkciniai lazeriniai – 5 proc. rinkos. Spausdintuvų gamintojų varžybas šįkart laimėjo HP, užėmusi 51 proc. rinkos, „Canon“ įrenginiams šįkart teko 37 proc. rinkos.
„Canon“ savo ruožtu pirmavo skenerių (59 proc. rinkos) ir skaitmeninių fotokamerų (51 proc.) segmentuose.
Virtualių žaidimų gerbėjai sausio-kovo mėnesiais pirmenybę atidavė „Sony Playstation 2“ žaidimų konsolėms (68 proc. konsolių rinkos), antra pagal populiarumą buvo „Nintendo GameBoy“ konsolė (17 proc.).