Šį karta apžvelgiama vaizdo plokštė – „MSI N460GTX Hawk“ – gamykliškai spartintas variantas su dvigubu „TwinFrozrII“ aušinimu. Bendrai 460 serijos privalumus aptarėme praeitoje apžvalgoje, tai šį karta daugiau kalbėsime apie konkrečių gamintojų dizaino, aušinimo sprendimus, bei dviejų plokščių SLI, dedikuoto „PhysX“ žaidimų fizikos spartintuvo ir šiek tiek apie CUDA programų greitinimo galimybes.
Plokštė atkeliauja paprastoje pakuotėje, kurioje be maitinimo adapterių ir DVI->VGA, mini HDMI->HDMI, tvarkyklių disko ir instrukcijos daugiau nieko ypatingo nerasite. MSI su konkurentų modeliais bando varžytis siūlydami iš kart šiek tiek gamykliškai spartintą GTX460 variantą.
Jei standartinė plokštė, kaip „Asus“, veikia 675 / 1800 MHz dažniais, tai MSI siūlo 780 / 1800 MHz iš kart. Dar tikina, kad su pridėta „MSI Afterburner“ programa pats vartotojas gali nesunkiai pasiekti 1000 / 1900 MHz ribą.
Žinoma, MSI ne tik siūlo didesnius dažnius, bet ir prideda atitinkamą aušintuvą tokiems spartinimo žaidimams.
Net 4 varinių vamzdelių (heatpipes) radiatorius ir pora ventiliatorių ant jo. Atrodo grėsmingai, bet reikia prisiminti, kad „Nvidia“ net standartinėms GTX460 parūpino tikrai puikų aušinimą. Tuo tarpu, mano teste naudojama „Asus“ gali pasigirti net pagerintu „directCU“ radiatoriumi su trim masyviais vamzdeliais (heatpipes) ir stambiu ventiliatoriumi viršuje. „Asus“ sprendimas atrodo tikrai žymiai solidesnis, radiatorius tvirtas, nesilanksto ir nekliba.
Plokštės yra vienodo ilgio, drąsiai tilps į daugumą „mid-tower“ korpusų. Man patiko MSI sprendimas, maitinimo jungtis paslėpti po radiatoriumi. Taip ne tik sutaupoma vietos, bet kartu paslėpti laidai sukuria tvarkingesnės sistemos įspūdį.
Vienintelė problema, kad po tokiu dviejų slotų aušintuvu reikia dar palikti mažiausiai dvi laisvas vietas, jei nori užtikrinti efektyvų „MSI GTX460 HAWK“ aušinimą. Kitaip net mažiausią PCI plokštelė užstos pirmąjį ventiliatorių ir padidins jo apsukas…
Šiame grafike pateikiau mažiausias FPS reikšmes sunkiausiose žaidimų vietose. Pvz.: Mafia 2 veikia aukščiausiais nustatymais kartu su PhysX. Įprastai GTX460 šiame žaidime stabiliai sukasi 60 kadrų kaita, per didžiausius susišaudymus su aukščiausiais PhysX efektais dirba sunkiau, bet vistiek ištempia ne mažiau 33 FPS.
Iš tikro, galime pastebėti, kad šiandien „Mafia 2“ vis dar turi pakankamai prastą optimizaciją, net neišnaudoja SLI ir dedikuotos „PhysX“ galimybių. Arba viena GTX460 su grafika ir fizika tvarkosi ne prasčiau, nei GTX460 su dar viena GTX460, dedikuota tik fizikos skaičiavimams. Vistiek net tokiame žaidime su MSI GTX460 nematysite jokio vargo, nes kadrų kaita niekada nenukrenta žemiau 33 FPS.
Toliau turime „Medal of Honor“, kuris naudoja tą patį „Bad Company 2 Frostbite“ grafikos / fizikos variklį. Pastarasis žaidžiant aukščiausiais nustatymais reikalauja tikrai neprasto kompo, bet „MSI GTX460 HAWK“ abiejuose parodė vienus geriausių rezultatų. Čia papildomas +100 MHz spartinimas pridėjo kelis kadrus viršaus lyginant su „Asus“ plokšte. Taip pat matome puikų SLI išnaudojimą.
Deja, abu žaidimai ne tik rodo puikius rezultatus, bet ir užkrauna daug darbo tai pačiai vaizdo plokštė. Čia MSI modelis pasirodė tik vidutiniškai. Pirmiausiai, jau po 15 min. „Bad Company 2 TwinFrozrII“ skleidžia girdimą, nelabai garsų, bet įkyrų triukšmą. Pati plokštė nebuvo ypatingai įkaitus, vos ~60 °C, bet aušintuvai jau sukosi beveik puse savo greičio ~45 %. Svarbiausiai, mes nieko negalime padaryti.
MSI tiesiog sugalvojo BIOS’e apriboti aušintuvų greičius nuo 40 %, taigi nesvarbu, ar mes kažką darome su kompiuteriu ar ne, jie vistiek sukasi savo 40 % pajėgumu. Kai kompiuteris nieko neveikia ar yra 2D režime, tai „MSI Hawkc“ dirba praktiškai negirdimai. Paleidus „Call of Duty“ ar „Kane and Lynch“, galime taip pakankamai sėkmingai žaisti. Štai „Bad Company 2“ su stabiliu 100 % GPU apkrovimu jau pradeda įkyrėti po pirmųjų dešimties minučių. Jei netyčia sugalvosite plokštę dar daugiau spartinti ar paleisti SLI režime, teks labai nusivilti, nes triukšmas gali viršyti net senųjų „AMD Radeon 5800“ riaumojimo sugebėjimus..
Kas tik patvirtina, kad „Asus“ aušinimo sprendimas yra ne tik atrodo solidžiau, bet ir yra žymiai tylesnis. Su „Asus GTX460“ praktiškai nėra skirtumo, ar kompiuteris nieko nedaro, ar tu kelias valandas iš eilės su juo kapojį tą patį „Bad Company“, ventiliatorius vistiek sukasi 20 % RPM, o temperatūros net su 800 MHz OC neviršija 65 °C…
„MSI GTX460 HAWK“ man leido pasiekti žadėtus 1000 / 1900 dažnius, bet jų aš nenaudojau ir todėl net nepridėjau į testą. Kaip ir aną kartą, „Nvidia GTX460“ galima ir lengva spartinti, bet ne daugiau 800 / 1800, kitaip rezultate gauname kartais daugiau triukšmo ir tik keliais procentais didesnės spartos.
Galiausiai, plokštę išbandžiau su „Adobe“ programomis. Konkrečiai šį kartą „Adobe Premiere“ ir 1080p video montavimas realiu laiku. Tikrai sudėtinga užduotis net mano naudojamam „Intel i7 4 GHz 8 threads“ procesoriui. Jau pora 1080p H.264 video takelių iš kameros ar vos vienas perėjimo efektas, galėdavo sekundei ar porai pakabinti peržiūrą realiu laiku. „Adobe“ pakete pasirinkus GTX460 1 GB kaip skaičiavimų akseleratorių, ne tik kartais sutrumpinau video spaudimo laikus, bet galėjau realiu laiku dirbti netgi su trimis „Full HD“ video takeliais visiškai be jokių pastebimų vėlavimų ar striginėjimų!
„MSI GTX 460 HAWK 1 GB“ kainuoja apie 700 Lt. Keliasdešimt litų brangiau už vidutinę 460 1 GB plokštę. Už papildomus litus gauname iš kart spartintą „Nvidia 460“ variantą, veikiantį 780 / 1800 Mhz dažniais. Jei daug dėmesio nekreipiate į garsą, be vargo, vos keliais pelės paspaudimais galite patys su „MSI Afterburner“ GPU dažnį pakelti iki įspūdingo 1 GHz. Dar gauname nestandartinį aušintuvą, kuris tikrai pastebimai tylesnis už pvz. senąją „MSI Radeon 5850 1 GB“. Deja, „Nvidia GTX460“ praktiškai visos plokštės naudoja neprastą aušinimą ir veikia tyliai, todėl šalia jų „MSI GTX460“ su „TwinFrozrII“ pasirodo tik vidutiniškai. „Asus“ vos už 625 Lt gali pasiūlyti netgi tylesnį „DirectCU“ aušinimo sprendimą, kartu jų plokštė taip pat puikiai veikia 800 / 1200, gali pasiekti tą patį gigahercą, jei triukšmas ir elektros sąnaudos jums nerūpi. Dar pastebėjau, kad „DirectCU“ aušimas pasirodė žymiai pranašesnis su SLI ir nereikalaujantis tiek daug laisvų slotų po pačia vaizdo plokšte.
Taip pat tik dar kartą įsitikinome, kad šiandien GTX460 su naujausiais žaidimai susidorojo nepriekaištingai. Kartu dirba gerokai tyliau už praeitų metų „Radeon 5800“ ar „Nvidia GTX470“ modelius, o sparta praktiškai neatsilieka ar (su nedideliu 800 MHz OC) dažnai jas net lenkia.