MP3 grotuvai – „ant bangos“
Šiemetinė kompiuterinės įrangos rinkos „vinis“ – MP3 grotuvai, kurių populiarumas keleriopai viršija ankstesnes pardavėjų prognozes. Trečiąjį ketvirtį BMS parduotuvėse MP3 grotuvų parduota 8,1 karto daugiau nei tą patį 2004 metų laikotarpį. Dar didesnio MP3 grotuvų bumo BMS parduotuvėse laukiama gruodį, kai BMS pasiūlys ypatingų naujienų šių įrenginių mėgėjams.
„MP3 grotuvai, suteikiantys galimybę su savimi pasiimti dalį fonotekos, tampa neatskiriama „kompiuterizuotų“ muzikos gerbėjų laisvalaikio dalimi. Juolab kad šiuo metu MP3 grotuvai atlieka ir kitas naudingas funkcijas – juos galima panaudoti vaizdo failų ir nuotraukų peržiūrai, informacijos pernešimui, kitiems darbams atlikti. Pastebėjome, kad daugelis pirkėjų renkasi ne pigiausius, o didesnės talpos ir geresnės kokybės daugiafunkcinius grotuvus“, – teigė BMS direktorius Artūras Afanasenka.
Trečiąjį 2005 metų ketvirtį BMS parduotuvėse didžiausio populiarumo sulaukė „iRiver“ MP3 grotuvai, kuriuos rinkosi 50 proc. pirkėjų. 16 proc. rinkos atiteko „Apacer“ grotuvams. Pasaulyje itin vertinami „iPod“ MP3 grotuvai Lietuvoje dar nesulaukė didelio pripažinimo – juos rinkosi 3 proc. pirkėjų.
Lietuvos rinka jau subrendusi
Monitorių rinkoje trečią ketvirtį vėl labiausiai šoktelėjo skystųjų kristalų (LCD) modelių pardavimai – šie monitoriai jau baigia „palaidoti“ dar prieš pusantrų metų itin populiarius kineskopinius (CRT) gaminius. Liepos-rugsėjo mėnesiais LCD monitorių BMS pardavė 2 kartus daugiau nei tą patį 2004 metų laikotarpį. LCD modeliai užėmė net 76 proc. visos monitorių rinkos.
47 proc. LCD monitorių pirkėjų pirmenybę atidavė „Samsung“, 23 proc. – LG gaminiams. Populiariausi buvo 17 colių įstrižainės LCD monitoriai (81 proc.), o anksčiau pirmavę 15 colių monitoriai šiuo periodu tesudarė 5 proc. visų parduotų.
Panašūs persistumdymai pastebimi ne tik monitorių, bet ir kompiuterių pardavimų segmente – anksčiau rinkoje karaliavusių stacionariųjų kompiuterių pozicijas stipriai išklibino nešiojamieji, kurių pardavimai BMS parduotuvėse trečiąjį ketvirtį padidėjo net 2,6 karto. Nešiojamieji modeliai trečiąjį ketvirtį sudarė 40 proc. visų BMS parduotų kompiuterių (prieš metus jų rinkos dalis siekė 20 proc.).
„Spartus nešiojamųjų kompiuterių, LCD monitorių, MP3 grotuvų ir kitų modernių įrenginių pardavimų šuolis rodo viena – Lietuvos rinka jau yra subrendusi, kadangi joje pastebimos analogiškos tendencijos kaip ir Vakaruose. Lietuvos gyventojai ir įmonės vis labiau linkę investuoti į itin aukštos kokybės kompiuterinę įrangą“, – komentavo BMS direktorius A. Afanasenka.
Nešiojamųjų kompiuterių gamintojų rinkoje trečiąjį ketvirtį didžiausią dalį atsiriekė „HP Compaq“ (26 proc. BMS parduotų kompiuterių), „Acer“ (23 proc.) ir BMS (20 proc.). Populiariausias šio laikotarpio modelis (8,4 proc. visų parduotų nešiojamųjų kompiuterių) BMS parduotuvėse – „HP Compaq nx6125 PY419E“ su „Turion64 1.6“ procesoriumi, 15 colių monitoriumi, 60 GB kietuoju disku, 512MB operatyviąja atmintimi, DVD-/+RW optiniu įrenginiu ir „MS Windows XP Home“ operacine sistema.
Nuolatinę procesorių rinkos gigantų „Intel“ ir AMD dvikovą trečiąjį ketvirtį laimėjo pirmieji – „Intel“ sudarė 55 proc. BMS parduotų procesorių, AMD palikdamas 45 proc. rinkos. Perkamiausias procesorius buvo „Intel Pentium4 3.00GHz HT S478“.
„Playstation Portable“ veržiasi į Lietuvą
Iš kitų modernių įrenginių trečiąjį ketvirtį labiausiai ūgtelėjo delninių kompiuterių ir daugiafunkcinių spausdintuvų paklausa. Palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, delninių kompiuterių BMS pardavė 51 proc. daugiau. Pirkėjai labiausiai graibstė „Compaq“ (49 proc.) ir „QTek“ (40 proc.) „delninukus“.
Spausdintuvų gamintojų mūšį šįkart laimėjo HP – 52 proc. visų parduotų spausdintuvų, „Canon“ atiteko 40 proc. rinkos. Jau tris ketvirčius iš eilės labiausiai augo daugiafunkcinių spausdintuvų (spausdinimo, kopijavimo ir skenavimo funkcijas aprėpiančių įrenginių) paklausa: lazerinių daugiafunkcinių spausdintuvų pardavimai išaugo 3,7 karto, rašalinių analogų – 1,7 karto. „Tradicinių“ rašalinių spausdintuvų pardavimai sumenko 31 procentu.
Kompiuterinių pramogų gerbėjus sudomino nemažą ažiotažą pasaulyje sukėlusi žaidimų konsolė „Sony Playstation Portable“. Pristatyta vos prieš du mėnesius, ji užėmė 12 proc. konsolių rinkos. Tradiciškai perkamiausia išliko „didžioji“ „Sony“ žaidimų konsolės versija – „Sony Playstation 2“ (65 proc. visų konsolių).