JAV kapitalo rinkos tyrimų bendrovė „iSuppli“ neseniai paskelbė savo prognozes, kuriose analizuojama pasaulinė planšetinių kompiuterių rinka ir numatomos jos plėtros tendencijos keleriems metams į priekį. Pasak kompanijos analitikų, nors šiuo metu daugelis „Apple“ konkurentų nesnaudžia ir aktyviai planuoja su trenksmu įžengti į planšetinių kompiuterių rinką, perspektyvių ir dėmesio vertų konkurentų „iPad“ produktas nesulauks bent jau iki 2011-ųjų metų.
„iPad“ – rinkos karalius
„iSuppli“, remdamasi jau žinomomis, įvairiuose šaltiniuose pasirodžiusiomis mobiliųjų įrenginių rinkos tyrimų ataskaitomis, prognozuoja, kad iki šių metų pabaigos „Apple“ pagal parduotos produkcijos kiekį užims 74,1 % planšetinių kompiuterių rinkos. 2011-aisiais, nepaisant prasidėjusios rimtesnės konkurencinės kovos, „iSuppli“ prognozėmis „Apple“ rinkos dalis sumažės nežymiai ir nukris iki 70,4 % ribos. Netgi 2012 metais „iPad“ produkcija sugebės sudaryti daugiau negu du trečdalius (61,7 %) visų planšetinių kompiuterių pardavimų globaliu mastu, o žymesnis prekybos sumažėjimas bus lemtas to, kad rinkoje atsiras kitų gamintojų planšečių, kurios galės lygiuotis į „Apple“ ne tik dizaino, techninių parametrų, bet ir kokybiškos programinės įrangos bei kito skaitmeninio turinio pasiūlos sistemų išvystymu. „Apple“, kaip žinia, laikosi vartotojų priklausomybės principu grįstos produktų strategijos, susidedančios iš „iPad“ įrenginio, „iBooks“ internetinės el. knygų parduotuvės bei „App Store“ aplikacijų prekyvietės, o kokybiškos virtualios infrastruktūros išvystymas konkurentams atims daug laiko ir pastangų.
„iSuppli“ tokią produktyvią pardavimo statistiką pranašauja remdamasi ne tik esamais duomenimis bei loginėmis prielaidomis, tačiau ir kaip patys bendrovės tyrėjai teigia, „trumpa „iPhone“ istorija“. Kalbant tiksliau, „iPad“ šiuo metu yra lygiai tokioje padėtyje kaip ir 2007-ųjų birželį pasirodęs „Apple“ išmanusis telefonas.
Aktyviai nuo to laiko išmaniųjų rinkos naujienas sekusieji prisimins, kad pradedant kelių mėnesių laikotarpiu, o baigiant keleriais metais, po pirmojo „iPhone“ išleidimo, rinką pasiekė kitų gamintojų lietimui jautrią sąsają turėjusios alternatyvos, kaip antai „Samsung F700“, „UTStarcom XV6800“ mobilūs telefonai ar „Google G1“ bei „Palm Pre“ išmanieji. Tačiau prireikė beveik trijų metų, kol prekybos apimčių atžvilgiu rinkoje padorias pozicijas užėmė tokie lietimui jautrius ekranus turintys modeliai, kaip „Motorola Droid“ (išleistas praėjus 29 mėn. po „iPhone“ pasirodymo) ar „HTC Evo 4G“ (parduotuvėse pasirodęs po 36 mėnesių).
Pasak skaitmeninės technikos prekybos tinklo SKYTECH.LT atstovų, kad ir kokios būtų „iSuppli“ prognozės artėjantiems 2011 ir 2012 metams, reikia prisiminti, kad lyginti „iPad“ ir „iPhone“ yra sudėtinga. Pasirodžius „iPhone“ dar nebuvo sukurta dabar pasaulį užkariaujanti „Android“ operacinė sistema, o visi išmanieji telefonai naudojo mažiau stabilią „Windows Mobile“ operacinę sistemą. Nemokamas „Android“ vilioja vartotojus ir galimybėmis patiems prisidėti prie OS tobulinimo. Be to, tai žymiai sumažina pačių planšetinių kompiuterių kainą. „Neseniai anonsuotas planšetinis kompiuteris „Arachi“, turintis 10,1“ ekraną su „multitouch“, sveriantis 480 gr. („iPad“ – 650gr.), turintis HDMI jungtį („iPad“ – ne), jis kainuos viso labo apie 350 USD (16 GB versija), kai tuo tarpu identiškos talpos „iPad“ kainuoja gerokai daugiau. Įvertinus „Android“ perspektyvas, atrodo, kad „Apple“ era neužsitęs tiek ilgai“, – teigia SKYTECH.LT ekspertai. Žvelgiant į Lietuvos rinką, jau seniai akivaizdu, kad Lietuva – „Windows“ šalis, dauguma žmonių mielai rinktųsi „Apple“, bet didžiausią paklausą turi DELL, HP, „Lenovo“ ar „Asus“ su „Win7“ operacine sistema. Žinoma, tokį pasirinkimą lemia kainos skirtumai, todėl SKYTECH.LT orientuojasi į Lietuvos rinką ir siūlo žemiausias skaitmeninės technikos kainas ir geriausiai vartotojo poreikius atitinkančius produktus. |
---|
Esami konkurentai
Šiuo metu techniniu bei estetiniu atžvilgiu rinkoje tikrai esama „iPad“ alternatyvų. Į šių kompiuterių sąrašą patenka „Android“ bei „Windows 7“ operacines sistemas naudojantys „Hewlett-Packard (HP)“, „Dell“ ar „Lenovo“ produktai, tačiau nei vienas iš jų nėra tas sprendimas, kuris patrauktų pirkėjo akį taip, kaip patraukia visų lauktas, o šiuo metu daugelio perkamas „iPad“. Vienas iš „iSuppli“ prognoze rengusių analitikų – Aleksandras, yra tvirtai įsitikinęs, kad taip yra dėl pasirinkto produkto formato: „Kompanijos greitai kuria produktus, kurie prilygsta keletui paviršutinių „iPad“ aparatinės įrangos aspektų ar netgi viršija juos. Tačiau šiuo metu neatrodo, kad kažkuris gamintojas iš paminėtųjų tarpo, savo asortimente siūlo produktą, kuris gali prilygti bendrai „iPad“ spartaus naudojimosi patirčiai. „Apple“ pasirinktas visiškas aparatinės įrangos, operacinės sistemos bei programinės įrangos integravimas, yra esminis „iPad“ planšetės aspektas, kuris paverčia jį išskirtiniu rinkoje.“
Na taip, atmetus „obuolio logotipo maniją“ bei visuomeninės minties stereotipus, „Apple“ produkcijos atžvilgiu (itin plačiai išsikerojusius JAV), ši korporacija savo prekių asortimente, pradedant pirmaisiais „Macintosh“ kompiuteriais, baigiant „iPhone“ išmaniaisiais, sugebėjo sukurti aiškią produktų vystymo bei marketingo strategiją, kuri yra tarytum daugelio kitų gamintojų vaikomasi amžinos sėkmės formulė. Apie šią formulę yra išleistos bent kelios dešimtys knygų, o jose iki menkiausių smulkmenų yra analizuojama kaip ji veikia, tačiau šios produktų strategijos pamatas yra paprastumas bei išvaizda. Didžiajai daliai vartotojų nereikia neriboto funkcionalumo, vietoje to jie reikalauja esminių inovacijų bei lengvo ir suprantamo naudojimosi jomis. Daugeliui žmonių nėra būtini dideli skaičiai specifikacijų lentelėje ar skambūs pavadinimai, jiems svarbiausia reali sparta ir patogumas naudojantis tam tikru įrenginiu, jau nekalbant apie akiai mielą išvaizdą. Visus šiuos reikalavimus idealiai atitiko „iPhone“, o dabar atrodo istorija kartojasi planšetinių kompiuterių rinkoje.
Būsimi konkurentai
Konkurentų žinoma ne tik yra, bet jų ir bus ateityje. Ir bus nemažai. Vienas iš rimčiausių šiuo metu yra laikomas „Galaxy S Tab“ kompiuteris. Bendrovė „Samsung“ jau kuris laikas užsiima dėmesio vertų produktų gamyba išmaniųjų rinkoje, o štai „Galaxy S“ modelis netgi laimėjo EISA apdovanojimą „Europos metų išmaniojo telefono“ kategorijoje. Nors apdovanojimas ir liks tik apdovanojimu, tačiau įrenginio „Super AMOLED“ ekranas, pažangios jungiamumo technologijos bei puikus dizainas atrodo buvo tai, ko reikėjo sėkmingai konkurencijai su „iPhone 4“. Jei „Samsung“ pavyks visą šią kokybišką naudojimosi patirtį sėkmingai perkelti į didesnį formatą, Pietų Korėjos gamintojas bus pirmais „Apple“ konkurentas, kuriam pavyks sukurti kažką panašaus į „iPhone“ / „iPad“ derinį.
Atrodo konkurencingą planšetę planuoja ir antra pagal populiarumą išmaniųjų telefonų gamintoja, Kanados bendrovė „Research In Motion (RIM)“. Nors jokios oficialios informacijos apie būsimą produktą nėra, tačiau žinoma, kad jis turėtų vadintis „BlackPad“. Būtent tokį prekinį ženklą prieš kelias savaites įsigijo žymiųjų „BlackBerry“ išmaniųjų telefonų gamintoja.
Kaip ant mielių augančioje planšetinių kompiuterių rinkoje savo produkciją, be abejo, realizuos ir „HP“. Tačiau daugelio apžvalgininkų, tarp jų ir „iSuppli“ analitiko Aleksandro manymu – tai nebus vienas įrenginys, o verčiau kelioms nišoms orientuota produktų linija. Tokią prielaidą galima pagrįsti tuo, kad „HP“ nešiojamųjų rinkoje taip pat orientuojasi į kelias vartotojų grupes, o įvykęs delninių kompiuterių gamintojo „Palm“ (ir „webOS“ platformos) įsigijimas gali pasitarnauti kuriant planšetinius „žaisliukus“ masėms, tuo tarpu asortimentą papildant ir profesionalams skirtais įrenginiais.
Kuo tikėti, o svarbiausia – ką pirkti?
Tikriausiai skaitytojai sumanę nepagailėti poros tūkstančių „iPad“ kompiuteriui ėmė abejoti, ar iš tikro verta leisti tokius pinigus. Trumpai į pastraipos antraštėje iškeltą klausimą atsakyti galima taip: tikėk savimi, o pirk tai, kas geriausia. Tačiau iš kur žinoti tai, kas yra geriausia? Šis klausimas dar lengvesnis: neskubėk gyventi ir skirk laiko skaitymui. Neskubėdamas tiksliai nustatysi savo poreikius, o skaitydamas – nuspręsi, kas yra verta tavo pinigų.