Kompiuterinės įrangos rinkoje – nešiojamųjų kompiuterių, skystųjų kristalų monitorių, daugiafunkcinių spausdinimo įrenginių bei MP3 grotuvų era. Tai rodo vienos didžiausių Lietuvoje kompiuterių gamybos ir prekybos bendrovių BMS antrojo 2005 metų ketvirčio pardavimų analizė.
CRT monitoriai traukiasi iš rinkos
Skystųjų kristalų (LCD) monitoriai kineskopinius (CRT) modelius visiškai įspraudė į kampą – pastarieji antrąjį ketvirtį teužėmė 27 proc. BMS parduotų monitorių rinkos. Palyginti su praėjusiais metais, CRT monitorių parduota 63 proc. mažiau, tuo tarpu LCD modelių pardavimai išaugo 2,1 karto. BMS direktoriaus Artūro Afanasenkos teigimu, tokias tendencijas nulėmė ne tik gerokai sumažėjusios LCD monitorių kainos, bet ir gerokai patobulėjusios jų vaizdo raiškos bei kitos techninės savybės. Iš LCD modelių balandžio-birželio mėnesiais populiariausi buvo „Samsung“ gaminiai (44 proc. parduotų LCD monitorių), CRT monitorių rinkoje karaliavo LG (51 proc.).
Daugiau nei trys ketvirtadaliai visų monitorių pirkėjų rinkosi 17 colių įstrižainės modelius, kurie užėmė 79 proc. LCD ir 89 proc. CRT monitorių rinkos. Panašios tendencijos vyrauja ir spausdintuvų rinkoje – tradicinius modelius čia keičia daugiafunkciniai spausdintuvai (spausdinimo, kopijavimo ir skenavimo įrenginiai). Tradicinių rašalinių spausdintuvų pardavimams smukus 58 proc., daugiafunkcinių analogų realizuota 84 proc. daugiau, o daugiafunkcinių lazerinių spausdintuvų pardavimai šoktelėjo net 5,7 karto.
Iš viso daugiafunkciniai įrenginiai antrąjį ketvirtį siekė 39 proc. visos BMS parduotų spausdintuvų rinkos. A.Afanasenkos manymu, dar šiais metais jų rinkos dalis turėtų perkopti 50 proc.: „Daugiafunkciniai spausdinimo modeliai tapo populiarūs tarp smulkių bei vidutinio dydžio įmonių, kurioms kur kas pigiau ir patogiau vietoj trijų reikalingų biuro įrenginių įsigyti vieną. Išpopuliarėjus skaitmeninei fotografijai, šiuos įrenginius noriai perka ir namų vartotojai“.
Kovą tarp spausdintuvų gamintojų antrąjį ketvirtį užtikrintai laimėjo HP (58 proc. spausdintuvų rinkos), gerokai aplenkę „Canon“ modelius (29 proc.).
MP3 grotuvų bumas
Viena šių metų kompiuterinės įrangos rinkos naujienų – neįtikėtinai spartus MP3 grotuvų populiarėjimas. Šių įrenginių BMS parduotuvėse antrąjį 2005 m. kevirtį parduota 6,5 karto daugiau nei tuo pačiu periodu pernai.
„MP3 grotuvai jau tapo ne tik muzikos klausymo įrenginiais – jie naudojami ir informacijos pernešimui, garso įrašymui, vaizdo klipų peržiūrai. Plečiantis grotuvų funkcijoms, jų paklausa ir toliau augs, juolab kad pastaruoju metu MP3 grotuvus vis dažniau renkasi nebe tik jaunimas, bet ir solidesnio amžiaus pirkėjų auditorija“, – teigia BMS vadovas A.Afanasenka.
Antrąjį ketvirtį perkamiausi buvo „iRiver“ gaminami MP3 grotuvai, kurių išskirtinės platinimo teisės Lietuvoje priklauso BMS bendrovei – jie sudarė 43 proc. visų parduotų grotuvų, toliau rikiavosi „Apacer“ (16 proc.) ir „UPSpeed“ (12 proc.). Populiariausi pasaulyje „Apple“ kompanijos „iPod“ MP3 grotuvai, kuriais BMS pradėjo prekiauti gegužės mėnesį, tesudarė 2 proc. visų parduotų grotuvų. BMS pirkėjai dažniausiai rinkosi 256 Mb talpos MP3 grotuvus (32 proc. šių įrenginių rinkos), kiek atsiliko 128 Mb (23 proc.) ir 512 Mb (16 proc.) talpos grotuvai.
Nešiojamieji kompiuteriai stumia stacionariuosius
Įspūdingais tempais didėja ir nešiojamųjų kompiuterių paklausa – 2005 m. balandžio-birželio mėnesiais BMS jų pardavė 2,5 karto daugiau nei pernai. „Stacionariųjų ir nešiojamųjų kompiuterių kainoms beveik susilyginus, vis daugiau verslo bei namų vartotojų renkasi nešiojamuosius, kurių paklausą didina ir mobiliojo interneto plėtra“, – tvirtino A.Afanasenka.
Antrąjį ketvirtį nešiojamųjų kompiuterių pirkėjai BMS parduotuvėse dažniausiai rinkosi „HP Compaq“ (31 proc.) ir „BMS Extranote“ (21 proc.) gaminius. Populiariausias nešiojamojo kompiuterio modelis buvo „HP Compaq nx 9105“ su „AMD Sempron 2800+“ procesoriumi, 512 Mb operatyviąja atmintimi, 40 Gb kietuoju disku, DVD-RW optiniu įrenginiu ir 15,4 colio įstrižainės ekranu. Šie modeliai sudarė net 21,3 proc. BMS realizuotų nešiojamųjų kompiuterių.
Tuo tarpu stacionariųjų kompiuterių rinkoje perkamiausias buvo modelis su „Intel Celeron D 330“ 2,6 GHz procesoriumi, 80Gb kietuoju disku, 256 Mb operatyviąja atmintimi bei DVD-RW optiniu įrenginiu.
Arši gamintojų konkurencija atkeliavo į vaizdo plokščių mikroschemų gamintojų rinką, kurioje „nVidia“ anksčiau beveik neturėjo konkurentų. Tuo tarpu antrąjį šių metų ketvirtį gerokai šoktelėjo ATI mikroschemomis „apginkluotų“ vaizdo plokščių pardavimai. Šias vaizdo plokštes pasirinko 36,5 proc. BMS pirkėjų, o „nVidia“ rinkos dalis sumažėjo iki 62,3 procento.