Praėjus šešiems mėnesiams po pasaulinio naujojo elektromobilio „Elroq“ debiuto, bendrovė „Škoda Auto“ pristato šio kompaktinio SUV modelio sportiškąją versiją RS. Naujausias elektromobilių gamos narys turi du bendrą 250 kW galią generuojančius motorus ir visų varančiųjų ratų pavarą.

Viena įkrova šis elektromobilis gali nuvažiuoti daugiau nei 550 kilometrų (matuojant pagal WLTP ciklą), taip pat pasižymi specialiais RS modelių aksesuarais ir gausia standartine įranga. „Elroq RS“ yra greičiausiai įsibėgėjantis automobilis dabartiniame „Škoda“ modelių portfelyje, nuo 0 iki 100 km/val. jis pagreitėja per 5,4 sek.
„Škoda RS“ modeliuose dinamiškas našumas ir sportiška išvaizda tradiciškai dera su gerai subalansuotomis važiavimo savybėmis bei praktiškumu. „Elroq RS“ – ne išimtis“, – pažymėjo „Škoda Auto“ valdybos narys, atsakingas už techninę plėtrą, Johannesas Neftas.
Debiutas Milane
„Elroq“ tapo pirmuoju „Škoda“ dizaino kalbą „Modern Solid“ įkūnijančiu modeliu. Sportiška ir geriausiai įrengta visiškai elektrinio kompaktinio visureigio versija bus pristatyta „Milano dizaino savaitėje 2025“. Po skaitmeninės pasaulinės premjeros jis debiutuos renginyje Italijoje balandžio 8–13 d.
„Škoda Elroq RS“ elektriniai motorai, montuojami ant priekinės ir galinės ašių, išvysto bendrą 250 kW galią, kuri perduodama į visus keturis ratus. Automobilis nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja per 5,4 sekundės, o jo didžiausias išvystomas greitis siekia 180 km/val.
Elektromobilyje montuojama 84 kWh talpos (79 kWh naudingosios talpos) aukštos įtampos baterija, o WLTP ciklo metu maksimalus nuvažiuojamas atstumas siekia per 550 kilometrų. Elektromobilį sparčiojo įkrovimo stotelėse galima įkrauti tiesiogine srove iki 185 kW galia.
Tai leidžia baterijos atsargas nuo 10 iki 80 proc. papildyti maždaug per 26 minutes. Prisijungus prie 11 kW galios kintamosios srovės įkroviklio baterija nuo 0 iki 100 proc. įkraunama per aštuonias valandas.
Būdingi akcentai
Kaip ir visos „Elroq“ versijos, RS variantas išsiskiria blizgia juoda „Tech-Deck Face“ kėbulo priekine dalimi, kurioje telpa keli jutikliai, įskaitant radarą. Standartiškai montuojama šviesos juosta, sudaryta iš vertikalių „blakstienų“, kaip ir matriciniai priekiniai LED žibintai bei tradiciniai galiniai LED žibintai su bėgančiosios posūkių šviesos efektu.
Dinamišką automobilio išorės dizainą papildo RS modeliams būdingi vizualiniai elementai, t. y. šoninių langų apdaila, stogo bėgeliai, priekinio dangčio ir bagažinės dangčio užrašai bei šoninių veidrodėlių gaubtai. Visi jie yra juodos spalvos.
Siūlomi iki 21 colio skersmens lengvojo lydinio ratlankiai su „Aero“ apdaila montuojami tik „Elroq RS“ versijoje.

Automobilį galima užsisakyti visų tradicinių „Elroq“ versijoms siūlomų spalvų, taip pat ir tik RS modeliams būdingos „Mamba Green“ žalios spalvos. Tonuoti galiniai ir šoniniai galiniai langai bei akustiniai šoniniai langai ne tik dailiai atrodo, bet ir užtikrina geresnį komfortą.
„Škoda Elroq RS“ salonas pasižymi išskirtine „Design Selection RS Lounge“ apdaila, kurioje dominuoja juodi tonai. Ji apima „Suedia“ mikropluošto sėdynių apmušalus su kontrastuojančiomis žaliosios citrinos spalvos siūlėmis ir anglies pluoštą primenančiu dekoru.
Trijų stipinų šildomas sportinis vairas aptrauktas perforuota oda. Akį traukia vairą puošiančios žaliosios citrinos atspalvio siūlės bei RS ženklelis.
Dinamiško salono patrauklumą didina šildomų priekinių sėdynių sportiška forma su integruotomis galvos atramomis ir nerūdijančiojo plieno plokštelėmis padengti pedalai. Vairuotojo sėdynė jau standartinėje įrangoje yra reguliuojama elektra, turi atminties ir masažo funkcijas bei reguliuojamą juosmens atramą. Pasirenkamas „Maxx“ paketas leidžia analogišką įrangą komplektuoti ir priekinėje keleivio sėdynėje.
Gausi standartinė įranga
Standartinėje įrangoje montuojamas 5 colių skaitmeninis prietaisų skydelis ir 13 colių centrinis informacijos ir pramogų ekranas. Papildomai pasirinkus „Advanced“ įrangos paketą, elektromobilyje vairuotojo akių lygyje gali būti įrengtas projekcinis ekranas su papildytosios realybės efektais. Visų ekranų grafika pasižymi RS modeliams būdingais elementais.
Visuose „Škoda Elroq RS“ įtaisyti keturi sparčiojo įkrovimo USB-C prievadai keliautojų įrenginiams įkrauti, prievadų galia standartiškai siekia iki 45 W. Be to, belaidžio įkrovimo įranga ne tik palaiko 15 W įkrovimo galią, bet ir vėsina įkraunamą telefoną.
12 garsiakalbių CANTON garso sistema, pasirinktinai prieinama kaip „Advanced“ paketo dalis, užtikrina bendrą 675 W galią.
Bazinė „Elroq RS“ įranga taip pat apima elektra valdomą bagažinės dangtį su „Virtual Pedal“ funkcija, kuri leidžia kojos mostu po galiniu buferiu atidaryti bagažinę ir patogiai prieiti prie 470–1580 litrų krovinių erdvės.
Sportiškas valdymas
„Škoda Elroq RS“ montuojama sportinė pakaba: priekyje ji yra 15 mm, o gale – 10 mm žemesnė nei standartinėje versijoje. Vairavimo sistemos parinktys suderintos su specifine RS važiuokle, kad pojūčiai būtų sportiškesni. Į važiavimo parinkčių sistemą buvo įtrauktas specialus didesnio sukibimo režimas, pritaikytas visų varančiųjų ratų pavarai.
Vairuotojai papildomai gali užsakyti adaptyviąją DCC važiuoklę. Dėl perkonfigūruotų nustatymų ji užtikrina didesnį komfortą. Specifinės įvairiuose gamintojo modeliuose naudojamos DCC važiuoklės parinktys „Elroq RS“ yra pritaikytos prie kompaktiškesnių kėbulo matmenų.
RS versija leidžia platų amortizatorių darbo parinkčių diapazoną su iki 15 reguliuojamų parametrų, pasirinkus individualų režimą. Dėl didesnės RS modelio galios jame naudojami našesni priekinės ašies ratų stabdžiai su dviejų stūmoklių apkabomis.
Daugybė saugos ir pagalbos sistemų

Dėl galingos ryšio įrangos „Škoda Elroq RS“ modelyje gali veikti daugybė išmaniųjų saugos ir pagalbos vairuotojui sistemų. Naujausia kelionių asistento „Travel Assist“ versija, kuri montuojama visuose automobiliuose, sujungia adaptyviąją eismo juostos laikymosi pagalbos, adaptyviąją išmaniąją pastovaus greičio palaikymo, kritiškos padėties pagalbos ir šoninio eismo pagalbos sistemas. Šio sistemų rinkinio kompiuteris naudoja internetinius spiečiaus duomenis.
Elektromobilio navigacijos sistema realiuoju laiku teikia įspėjimus apie avarijas, gedimus ir slidų kelią netoliese.
Dar vienas standartinės įrangos atributas – „KESSY Advanced“ užrakto sistema. Ši sistema atrakina duris ir bagažinės dangtį, kai raktelis atsiduria 1,5 metro atstumu nuo elektromobilio, ir automatiškai užrakina jį, kai raktas nutolsta daugiau nei 2,5 metro.