Ant „Premium Platform Combustion“ (PPC) platformos sukurtas naujasis „Audi A5“ pasitinka naujus šeimos narius. Greta modelių su vidaus degimo varikliais, „Audi“ pirmą kartą A5 serijoje siūlo du iš tinklo įkraunamus hibridinius modelius, kuriuos galima rinktis iš dviejų kėbulo tipų ir dviejų galios lygių.
Su naująja A5 šeima „Audi“ verčia kitą savo sėkmingos vidutinio dydžio automobilių istorijos skyrių, kuriame – ryškesnė dizaino kalba, moderniausios vidaus degimo variklių technologijos ir nauja valdymo koncepcija. Naujieji A5 serijos iš tinklo įkraunami hibridiniai modeliai pasižymi dar didesniu lankstumu ir efektyvumu. Nuo šiol šiuos modelius geriau atpažinti padės naujasis technologinis žymėjimas „e-hybrid“.

Galima rinktis 220 arba 270 kW galią išvystančias „Audi A5 Avant e-hybrid quattro“ ir „Audi A5 Sedan e-hybrid quattro“ versijas. Automobilius varo 2,0 TFSI variklis, pasiekiantis 185 kW (252 AG) galią, ir elektros variklis, kurio galia siekia 105 kW. Visos versijos gali važiuoti maksimaliu 250 km/val. greičiu.
Naujųjų A5 iš tinklo įkraunamų hibridinių modelių širdis – nauja aukštos įtampos (HV) baterija, montuojama automobilio gale. Šios baterijos talpa siekia 25,9 kWh (20,7 kWh neto), o tai yra 45 proc. daugiau, palyginti su pirmtaku „A6 TFSI e“. Tačiau nors baterijos talpa gerokai išaugo, jai reikalingas įrengimo plotas padidėjo labai nežymiai.
Ilgvars Lubka, „Audi“ prekės ženklo vadovas Lietuvoje ir Latvijoje, pažymi, kad metų pradžioje Lietuvoje pristatytas naujasis A5 iškart tapo vienu paklausiausių modelių „Audi“ partnerių salonuose. Tai rodo, kad nepaisant didelio visureigių populiarumo, klasikinio kėbulo modeliai išlieka itin geidžiami.
„Dabar, pridėjus įkraunamą hibridinę versiją, kuri siūlo iki 110 km elektros režimu nuvažiuojamą atstumą, A5 leidžia daugumą kasdienių kelionių į darbą ir atgal atlikti be išmetamųjų teršalų. Todėl šis modelis yra puikus pasirinkimas pakeliui į visišką elektrinį mobilumą“, – sako I. Lubka.
Didesnė energijos rekuperacija važiuojant ir stabdant
Palyginti su įkraunamų hibridų pirmtakų kartos A6 modeliu, naujasis „A5 e-hybrid“ pasižymi gerokai didesniu rekuperacinio stabdymo efektyvumu. Šis modelis prioritetą teikia važiavimui elektra, maksimaliai išnaudodamas baterijos įkrovą kelionės metu.
Lėtėjimo metu nuspaudus stabdžių pedalą, „A5 Avant e-hybrid quattro“ ir „A5 Sedan e-hybrid quattro“ gali energiją rekuperuoti iki 88 kW galia ir perduoti ją į HV bateriją. Kai elektros variklis veikia kaip generatorius, daugiau kaip 90 proc. visų lėtėjimo procesų tenka elektros varikliui.
Hidrauliniai ratų stabdžiai naudojami tik atliekant intensyvesnio stabdymo manevrus. Vairuotojas stabdymo skirtumo nejaučia – stabdžių pojūtis išlieka natūralus. Važiuojant elektros režimu rekuperacijos laipsnį, kaip ir visiškai elektriniuose modeliuose, galima reguliuoti ant vairo esančiomis mentelėmis, pasirenkant vieną iš trijų lygių.
Išmani strategija užtikrina didžiausią efektyvumą
Naujuosiuose A5 įkraunamuose hibriduose galimi du veikimo režimai: EV ir „Hybrid“. EV režimu automobilis važiuoja naudodamas tik elektros energiją, o vidaus degimo variklis įjungiamas tik važiuojant S ir „Audi drive select“ dinaminio valdymo sistemos režimais arba važiuojant navigacijos nustatytu maršrutu su įjungtu „Hybrid“ asistentu. Šis asistentas važiavimo režimą parenka automatiškai, atsižvelgdamas į maršruto duomenis.

EV režimu automobilio greitis ribojamas iki 140 km/val. Įkraunamus hibridinius modelius galima užvesti tiek EV, tiek hibridiniu režimu, o paskutinį kartą naudotas režimas bus nustatytas kaip numatytasis, kai transporto priemonė bus užvedama kitą kartą.
Važiuojant hibridiniu režimu, hibridinė valdymo sistema palaiko reikiamą akumuliatoriaus įkrovos lygį, kad būtų sukaupta pakankamai elektros energijos vėlesniam naudojimui, pavyzdžiui, važiuojant mieste. „A5 Sedan e-hybrid quattro“, WLTP duomenimis, mieste vien elektros režimu gali nuvažiuoti iki 116 kilometrų.
Hibridinis režimas užtikrina efektyvumą tiek trumpose, tiek ilgose kelionėse. Atsižvelgiant į važiavimo sąlygas ir vairuotojo pasirinkimus, sistema automatiškai parenka elektrinį arba hibridinį režimą – taip užtikrinamas maksimalus efektyvumas. Važiuojant mieste naujasis modelis dažniausiai naudoja elektros energiją, o didesniu greičiu – pereina prie hibridinio režimo.
Kad būtų pasiektas didžiausias efektyvumas, automobilis analizuoja maršrutą ir automatiškai nustato, kuriose kelionės atkarpose verta važiuoti elektra – pavyzdžiui, mieste ar spūstyse, kur greitis dažnai būna mažesnis. Įjungus hibridinį asistentą ir maršruto navigaciją, sistema perskaičiuoja nustatymus, įskaitant norimą įkrovos lygį, ir optimizuoja energijos paskirstymą visai kelionei.
Gausi standartinė įranga
Kaip ir visa A5 šeima, iš tinklo įkraunami modeliai komplektuojami su aukšto lygio standartine įranga, įskaitant progresyvų vairo mechanizmą, navigaciją, panoraminį MMI ekraną ir indukcinį telefono įkrovimo kilimėlį.
Be to, įkraunami hibridiniai modeliai standartiškai komplektuojami su 3 zonų automatiniu oro kondicionieriumi, pagalbiniu oro kondicionieriumi ir 18 colių ratais. „Avant“ bagažinės tūris yra 361 litras, o nulenkus galines sėdynes jis padidėja iki 1306 litrų. Sedano bagažinės talpa siekia nuo 331 iki 1175 litrų. A5 leidžiama vilkti iki 1900 kilogramų stabdomas ir iki 750 kilogramų nestabdomas priekabas. Didžiausia leistina stogo apkrova – 90 kilogramų, o didžiausia priekinės ašies apkrova – 80 kilogramų.
Standartinė oro kondicionavimo sistema su elektriniu kompresoriumi veikia ne tik važiuojant EV ar hibridiniu režimu – ją galima įjungti ir prieš pradedant kelionę. Jei pageidaujate, papildomas oro kondicionierius užtikrins komfortišką temperatūrą salone dar prieš įsėdant į automobilį. Jį galima užprogramuoti automobilyje arba nuotoliniu būdu per „myAudi“ programėlę.

Sportiško dizaino 270 kW galios „A5 e-hybrid quattro“ standartinėje įrangoje taip pat yra „S line“ išorės paketas, juodas stiliaus paketas ir pritemdomi stiklai, užtikrinantys ypač dinamišką išvaizdą. 270 kW galios versija, kaip ir „Audi S5“, turi priekinius LED „plus“ ir galinius LED „pro“ žibintus.
Be to, gausią standartinę šios versijos įrangą papildo parkavimo sistema „plus“ su atstumo ekranu ir atbulinės eigos kamera, natūralios ir dirbtinės odos derinio sportinės sėdynės, sportinė pakaba, 19 colių ratai ir raudoni stabdžių suportai.
Visi A5 modeliai taip pat aprūpinti Europos rinkai skirtomis šildomomis priekinėmis sėdynėmis. Automobilio MMI ekrane „Audi Application Store“ suteikia prieigą prie nuolat augančio populiarių programų pasirinkimo. Išmaniojo telefono sąsaja sujungia išmanųjį telefoną su transporto priemone ir rodo telefono turinį tiesiai MMI jutikliniame ekrane.