Elektronika.lt
 2025 m. kovo 25 d. Projektas | Reklama | Žinokite | Klausimai | Prisidėkite | Atsiliepimai | Kontaktai
Paieška portale
EN Facebook RSS

 Kas naujo  Katalogas  Parduotuvės  Forumas  Tinklaraščiai
 Pirmas puslapisSąrašas
 NaujienosSąrašas
 StraipsniaiSąrašas
 Vaizdo siužetaiSąrašas
 Nuolaidos, akcijosSąrašas
 Produktų apžvalgosSąrašas
 - Elektronika namams
 - Buitinė technika
 - Elektronika, technika
 - Biuro technika
 - Fotoaparatai, kameros
 - Kompiuteriai, dalys
 - Kompiuterių periferija
 - Programinė įranga
 - Telefonai, priedai
 - Ryšių sprendimai
 - Navigacijos sprendimai
 Naudingi patarimaiSąrašas
 Vykdomi projektaiSąrašas
 Schemų archyvasSąrašas
 Teorija, žinynaiSąrašas
 Nuorodų katalogai
 Įvairūs siuntiniai
 Bendravimas
 Skelbimai ir pasiūlymai
 Elektronikos remontas
 Robotų kūrėjų klubas
 RTN žurnalo archyvas






 Verta paskaityti
Kovo 25 d. 20:23
„Oppo“ oficialiai pristatė naujuosius „A5“ ir „A5 Energy Edition“ išmaniuosius telefonus
Kovo 25 d. 17:27
Modernūs apšvietimo sprendimai namuose: apšvietimo specialistas atskleidžia, kokiam apšvietimui lietuviai negaili pinigų
Kovo 25 d. 14:33
Technologijų ironija: vaikai nuo ekranų galimai atsitrauks greičiau už tėvus
Kovo 25 d. 11:44
Ties Lietuvos pasieniu „Via Lietuva“ sieks užtikrinti nepertraukiamą 5G interneto ryšį
Kovo 25 d. 08:13
„Scania“ ir DHL išbandys elektrinį sunkvežimį su degalais varomu įkrovikliu
Kovo 24 d. 20:25
Kaip „macOS“ panaikinti failo atsisiuntimo šaltinio informaciją
Kovo 24 d. 17:27
KTU mokslininkai kuria pažangias miškų stebėsenos sistemas: ar ateityje miškai stebės patys save?
Kovo 24 d. 14:20
Logistikos ir sandėliavimo įmonių elektrifikacija: kiek leidžia sutaupyti?
Kovo 24 d. 11:11
Kibernetinis saugumas: kur dažniausiai suklysta organizacijos?
Kovo 24 d. 08:52
Pristatytos naujos belaidės ausinės „Huawei FreeArc“
FS25 Tractors
Farming Simulator 25 Mods, FS25 Maps, FS25 Trucks
ETS2 Mods
ETS2 Trucks, ETS2 Bus, Euro Truck Simulator 2 Mods
FS22 Tractors
Farming Simulator 22 Mods, FS22 Maps, FS25 Mods
VAT calculator
VAT number check, What is VAT, How much is VAT
LEGO
Mänguköök, mudelautod, nukuvanker
KCD2 Mods
Installing KCD 2 Mods, KCD 2 Guides, KCD 2 Cheats
FS25 Mods
FS25 Harvesters, FS25 Tractors Mods, FS25 Maps Mods
Dantų protezavimas
All on 4 implantai,
Endodontija mikroskopu,
Dantų implantacija
FS25 Mods
FS25 Maps, FS25 Cheats, FS25 Install Mods
GTA 6 Wiki
GTA 6 Map, GTA 6 Characters, GTA 6 News
FS25 Mods
Farming Simulator 25 Mods,
FS25 Maps
ATS Trailers
American Truck Simulator Mods, ATS Trucks, ATS Maps
Reklama
 Produktų apžvalgos » Elektronika, technika Dalintis | Spausdinti

„Scania“ ir DHL išbandys elektrinį sunkvežimį su degalais varomu įkrovikliu

Publikuota: 2025-03-25 08:13
Tematika: Elektronika, technika
Inf. šaltinis: Pranešimas žiniasklaidai

„Scania“ ir „DHL Group“ drauge sukūrė elektrinį sunkvežimį su degalais varomu generatoriumi. Šis modelis leidžia pereiti prie baterijose kaupiama elektros energija varomo sunkiojo kelių transporto, nelaukiant, kol bus išvystytas tinkamas įkrovimo tinklas.

 Rodyti komentarus (0)
Įvertinimas:  1 2 3 4 5 

„Scania“ ir „DHL Group“ drauge sukūrė elektrinį sunkvežimį su degalais varomu generatoriumi. Šis modelis leidžia pereiti prie baterijose kaupiama elektros energija varomo sunkiojo kelių transporto, nelaukiant, kol bus išvystytas tinkamas įkrovimo tinklas.

Visiškai elektrinės transporto priemonės yra geriausias tvaraus mobilumo pavyzdys, tad dabar reikia paspartinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto šiame kelyje vis dar yra įvairių kliūčių, kaip antai įkrovimo taškų trūkumas, dideli įkrovimo pajėgumų užtikrinimo kaštai per sezoninį piką transporto depuose, taip pat įtampa tinkle bei aukštos elektros biržos kainos (angl. spot price), pavyzdžiui, ramiomis žiemos dienomis.

„Scania“ ir DHL išbandys elektrinį sunkvežimį su degalais varomu įkrovikliu

Tokioms problemoms spręsti itin tinka „Scania“ ir DHL sukurta didesnį atstumą viena įkrova nuvažiuojanti elektrinė transporto priemonė (angl. Extended Range Electric Vehicle arba EREV). Tokia transporto priemonė ne tik padeda apeiti elektrinio mobilumo kliūtis, bet ir leidžia DHL 80–90 proc. atstumų įveikti naudojant iš atsinaujinančių šaltinių pagamintą elektros energiją.

Dyzelinį sunkvežimį pakeitus EREV modeliu, galima 80 proc. ar dar daugiau sumažinti CO2 emisiją. Konkretus sutaupyto CO2 kiekis priklauso nuo to, kaip dažnai naudojamas degalais varomas generatorius.

Degalais varomas generatorius pakeičia vieną baterijos bloką

Naujasis elektrinis sunkvežimis bus pristatytas DHL pašto ir siuntinių tarnybai Vokietijoje ir nuo vasario bus naudojamas siuntoms gabenti Berlyno apylinkėse. Kai bendrovė DHL išbandys naująją transporto priemonę kasdienėms operacijoms, nuspręs, kaip toliau pildyti parką.

Degalais varomas generatorius pakeičia vieną iš baterijos blokų vien elektra varomame sunkvežimyje. Šio bloko sunkvežimiui neprireiks daugelyje jo įveikiamų maršrutų, nors ir sumažės viena įkrova nuvažiuojamas atstumas. Tačiau taip bus užtikrintas būdas gauti papildomos energijos susiklosčius minėtoms aplinkybėms.

Tokios transporto priemonės be sustojimo įveikiamas atstumas siekia nuo 650 iki 800 km (atsižvelgiant į Berlyne atlikto bandymo rezultatus), o prireikus degalų rezervą galima papildyti bet kurioje įprastoje degalinėje. Šiuos rezultatus galima lyginti su 550 kilometrų atstumu, kurį gali įveikti moderniausi ir pramonėje pirmaujantys „Scania“ visiškai elektriniai sunkvežimiai su lygiaverčiu didžiausiu svoriu.

Pragmatiškas tvaresnės logistikos sprendimas

„Prireiks šiek tiek laiko, kol elektros energijos iš atsinaujinančių šaltinių tiekimas, perdavimo tinklas ir įkrovimo infrastruktūra taps pakankamai solidūs, kad būtų galima visiškai pasikliauti baterijose kaupiama elektros energija varomais sunkvežimiais. Tai ypač taikytina tokio didelio masto sistemoms, kaip Vokietijos DHL siuntų tinklas. Užuot laukę, kol ateis ši diena, DHL ir „Scania“ bendradarbiauja ieškodami pragmatiško sprendimo, leidžiančio siekti tvaresnės logistikos.

Ši transporto priemonė yra protingas, praktiškas sprendimas, nes ji gali iš karto padėti sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisiją krovininio transporto srityje trumpuoju laikotarpiu. Toks sumažinimas turėtų proporcingai atsispindėti kelių rinkliavų kainodaroje ir ES transporto parko išmetamųjų teršalų schemoje. Šį bendradarbiavimą vertiname kaip sėkmingą dviejų įmonių, pasiryžusių kovoti su klimato kaita, inovacijų projektą“, – sako DHL grupės vadovas Tobias Meyeris.

EREV sunkvežimį sukūrė naujas technologijas ir sprendimus tyrinėjanti „Scania Pilot Partner“, šiuo atveju kartu su strateginiu partneriu DHL. Didesnio nuvažiuojamo atstumo elektrinės transporto priemonės yra perspektyvus tarpinis variantas siekiant žymiai sumažinti CO2, ypač ten, kur trūksta infrastruktūros ir kitų sąlygų visiškai elektriniam transportui.

Pagrindinis skirtumas, palyginti su įprastu hibridiniu sunkiasvoriu automobiliu, yra tas, kad ši transporto priemonė daugiausia skirta naudoti kaip įprastas elektrinis sunkvežimis, varomas iš elektros tinklo įkraunama energija. Tik retais atvejais baterija būtų įkraunama naudojant generatorių.

ES ir pavienių valstybių reglamentų kūrėjai turėtų pripažinti ir skatinti šią koncepciją, t. y. tinkamai įvertinti realų išmetamųjų teršalų kiekį ir proporcingai mažinti kelių rinkliavą.

Turėtų būti priimtinas sprendimas, kol kuriama infrastruktūra

„Ateitis yra elektrinė, tačiau pakeliui į ją nereikėtų supriešinti „tobulo“ su „geru“. Transporto priemonė, kurią sukūrėme kartu su DHL, yra laikinų sprendimų pavyzdys, rodantis, kaip galima padidinti dekarbonizuoto sunkiojo transporto apimtis, kol pasieksime šimtaprocentinį visos sistemos elektrifikacijos lygį. Tam, kad įvyktų veiksmingi pokyčiai, bendrosios strategijos formuotojai turėtų priimti šiuos sprendimus ir padidinti savo investicijas į viešąją infrastruktūrą ir naudojimą skatinančias sąlygas“, – sako „Scania“ generalinis direktorius Christianas Levinas.

EREV yra 10,5 metro ilgio sunkvežimis, kurio didžiausias svoris yra 40 metrinių tonų. Jis varomas 230 kW galios elektriniu varikliu (295 kW pikinė galia). Energiją tiekia 416 kWh talpos baterija ir 120 kW benzinu varomas generatorius. Naudojant įmontuotą generatorių, kuris dabar varomas benzinu (vėliau atsiras ir dyzeliną bei HVO degalus naudojanti versija), sunkvežimio nuvažiuojamas atstumas siekia iki 800 kilometrų.

EREV sunkvežimiai gali turėti programinę įrangą, ribojančią degalais varomo generatoriaus naudojimą. Ji padeda sumažinti CO2 emisiją iki nustatyto lygio. Maksimalus sunkvežimio greitis siekia 89 km/val., o krovinių talpa – apytiksliai 1000 siuntinių (keičiamos krovinių kabinos tūris). Sunkvežimis taip pat gali tempti priekabą su papildoma keičiama krovinių kabina.

Sunkvežimis bus naudojamas kaip pagrindinė siuntų gabenimo priemonė iš paskirstymo centro Liudvigsfeldėje (šalia Berlyno) į kitus regiono siuntų centrus.




Draudžiama platinti, skelbti, kopijuoti
informaciją su nurodyta autoriaus teisių žyma be redakcijos sutikimo.

Global electronic components distributor – Allicdata Electronics

Electronic component supply – „Eurodis Electronics“

LOKMITA – įvairi matavimo, testavimo, analizės ir litavimo produkcija

Full feature custom PCB prototype service

Sveiki ir ekologiški maisto produktai

Mokslo festivalis „Erdvėlaivis Žemė

LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina

„Konstanta 42“

„Mokslo sriuba“

www.matuok.lt - Interneto spartos matavimo sistema

www.esaugumas.lt – apsaugok savo kompiuterį!

PriedaiMobiliems.lt – telefonų priedai ir aksesuarai

Draugiškas internetas


Reklama
‡ 1999–2025 © Elektronika.lt | Autoriaus teisės | Privatumo politika | Atsakomybės ribojimas | Reklama | Turinys | Kontaktai LTV.LT - lietuviškų tinklalapių vitrina Valid XHTML 1.0!
Script hook v, Openiv, Menyoo
gta5mod.net
FS25 Mods, FS25 Tractors, FS25 Maps
fs25mods.lt
Optical filters, UV optics, electro optical crystals
www.eksmaoptics.com
LTV.LT – lietuviškų tinklalapių vitrina
www.ltv.lt/technologijos/
Elektroninių parduotuvių optimizavimas „Google“ paieškos sistemai
www.seospiders.lt
FS22 mods, Farming simulator 22 mods,
FS22 maps

fs22.com
Reklama


Reklama