Populiariausias pasaulyje prancūziškų automobilių gamintojas „Renault“, bendradarbiaudamas su „Alpine“, atgaivina legendinio „R5 Turbo“ įkvėptą modernią pastarojo modelio elektrinę interpretaciją „Renault 5 Turbo 3E“. „Varžyboms sukurtas žvėriškai greitas automobilis, dabar pritaikytas ir keliams.“ Šie žodžiai atspindi „Renault 5 Turbo 3E“ dizaino ir inžinerijos vizijos esmę.
Įkvėptas legendų
„Renault 5 Turbo 3E“ atgaivina legendinių 1980-ųjų „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“ – dviejų kultinių greičio ikonų, kurių drąsa ir novatoriškumas paliko ryškų pėdsaką ralio istorijoje, – paveldą. Tada tai buvo pirmieji benzininiais varikliais varomi prancūziški modeliai su turbokompresoriumi – technologija, kurią „Renault“ ką tik sėkmingai įdiegė „Formulėje-1“, o dabar – tai itin geidžiami kolekcininkų trofėjai.

Tačiau „Renault 5 Turbo 3E“ pranoksta savo pirmtakus. Jis nėra tik atnaujinta kultinio modelio kopija – tai modernizuotas, novatoriškas, elektrinis, veržlumu ir galia savo pirmtakus pranokstantis elektromobilis, kuris yra naujos kategorijos – mini superautomobilių – pradininkas.
„Sukūrusi naują elektrinių mini superautomobilių kategoriją su „Renault 5 Turbo 3E“, „Renault“ dar kartą pademonstravo savo aistrą, drąsą ir novatoriškumą, kurie visada ją vedė į priekį. Šis išpuoselėtas, daug įspūdžių paliekantis modelis žada geriausias eksploatacines savybes ir pojūčius vos 4 metrų ilgio automobilyje, kuris rinkoje neturi sau lygių. Šiuo automobiliu „Renault“ ir toliau siekia, kad elektromobiliai taptų dar geidžiamesni, taip išplėsdama savo pasiūlą, atitinkančią platesnio pirkėjų rato poreikius ir norus“, – sako „Renault“ generalinis direktorius Fabrice‘as Cambolive‘as.
Sportiškumo ir veržlumo dermė
„Renault 5 Turbo 3E“ dizainą įkvėpė originalūs „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“. Kai kurie dizaino elementai, pavyzdžiui, galiniai žibintai ir šoniniai veidrodėliai, atkartoja naujausią „Renault 5 E-Tech electric“, tačiau pagrindinis šio projekto tikslas – atgaivinti kultinį 1980-ųjų modelį, pasitelkiant šiuolaikines technologijas, kad būtų pademonstruoti jo privalumai ir optimizuotos eksploatacinės savybės. Ši retrofuturistinio dizaino koncepcija jau taikoma seniesiems „Renault 5“ ir „Renault 4“ modeliams, atgimusiems kaip „Renault 5 E-Tech electric“ ir „Renault 4 E-Tech electric“.
Siekiant pagerbti originaliuosius „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“, „Renault 5 Turbo 3E“ sukurtas ant naujos platformos su specialia galinių varančiųjų ratų architektūra. Palyginti su „Renault 5 E-Tech electric“, priekinis stiklas paslinktas į priekį, o ratų bazė pailginta, todėl išgauti išties stulbinantys matmenys (4,08 m ilgio, 2,03 m pločio, 1,38 m aukščio). Pavyzdžiui, priekinio stiklo statramstis tarsi susilieja su priekiniais ratais. Dėl šių matmenų „Renault 5 Turbo 3E“ turi miesto automobilio ilgį ir superautomobilio plotį. Jo išskirtinės eksploatacinės savybės davė pradžią naujai kategorijai – mini superautomobiliui.
Priekyje „Renault 5 Turbo 3E“ išlaikė pirmtakų išdėstymą: kvadratiniai priekiniai LED susilieja su variklio dangčio kraštu, siaura juosta su trimis centrinėmis sekcijomis ir dviem papildomais kvadratiniais žibintais, anksčiau buvusiais tolimųjų šviesų žibintais, dabar pakeistais LED dienos šviesos žibintais.
Priekinį buferį juosiantis aerodinaminis elementas ir ant variklio dangčio esanti didelė oro išleidimo anga padeda pagerinti prispaudžiamąją jėgą ir užtikrinti subalansuotą priekinės ir galinės dalies dinamiką. Siekiant optimizuoti oro srauto efektyvumą, šoninės buferio įsiurbimo angos nukreipia orą prieš ratus, o galinių sparnų gaubtai nukreipia srautą po žibintais, už automobilio.

Iš šono specialus apvadas apjuosia priekinio stiklo statramsčius ir salono stogo liniją, sklandžiai įsiliedamas į galinį aptaką, taip atiduodamas duoklę originaliems „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“ modeliams. Tarp galinių žibintų kėbulą kerta aerodinaminis aptakas. Po buferiu esantis difuzorius, kurio efektyvumą didina jo dizainas, išsikiša į išorę iš abiejų pusių.
Tik dviejų durų ir dvivietis „Renault 5 Turbo 3E“ po sparnų arkomis slepia 20 colių ratus. Visi galios agregatai yra tarp jų, o baterija – po grindimis. Tokia architektūra sužemina svorio centrą.
Prioritetas – našumas
„Renault 5 Turbo 3E“ sukurtas naudojant elektromobiliams skirtą platformą ir architektūrą bei siekiant kuo labiau sumažinti svorį. Atsakomybė už šį projektą buvo patikėta „Alpine“, kurios inžinieriai, sukūrę „A110 E-ternity“, A290 ir A390 modelius, įgijo specialios patirties elektrinių sportinių automobilių srityje. Galios pavarai jie pasirinko galiniuose ratuose sumontuotus variklius.
Baterija sumontuota po grindimis, taip sumažinant svorio centrą, todėl „Alpine“ inžinieriai gali tiksliai sureguliuoti pakabą ir valdymą. Dėl šios priežasties transporto priemonės antstatas pagamintas iš anglies pluošto – tvirtos, bet lengvos medžiagos.
Bendras „Renault 5 Turbo 3E“ svoris, įskaitant 70 kWh bateriją, yra apie 1 450 kilogramų. Su 540 AG (2 x 200 kW) galios pavara jis pasižymi išskirtiniu galios ir svorio santykiu – 2,7 kg/AG, panašiu į legendinių superautomobilių. Tikimasi, kad jo 0–100 km/val. Įsibėgės per 3,5 sekundės, o nuvažiuojamas atstumas bus didesnis nei 400 km (laukiama WLTP patvirtinimo).
800 voltų architektūra ir palaikoma 350 kW nuolatinės srovės įkrovimo galia leis įkrauti nuo 15 iki 80 proc. vos per 15 minučių.
Sportiškas salonas
„Renault 5 Turbo 3E“ interjero dizainas atspindi sportinį automobilio pobūdį, jame yra sportinės sėdynės su šešių taškų saugos diržais, komponentai iš anglies pluošto, kad būtų sumažintas automobilio svoris, ir aukščiausios kokybės medžiagos „Alcantara“ sėdynėms ir prietaisų skydeliui. Šią superautomobilio atmosferą vainikuoja ralio įkvėptas vertikalus rankinis stabdis.
Priešais vairuotoją esančiuose 10,1 ir 10,25 colių „OpenR“ ekranuose bus rodoma vairavimo, navigacijos ir multimedijos informacija, sukurta naudojant originalių „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“ įkvėptą sąsają, kartu užtikrinant modernią, susietą vairavimo patirtį. Šiuo atžvilgiu „OpenR Link“ sistema su integruotomis „Google“ paslaugomis, kurią jau galima pamatyti „Renault 5“ ir „Renault 4 E-Tech electric“, suteiks prieigą prie įvairių „Google“ paslaugų.
Pirkėjai galės pasirinkti „Renault 5 Turbo 3E“ eksterjero ir interjero spalvas, kai kurios iš jų primins istorines „Renault 5 Turbo“ ir „Turbo 2“ spalvų paletes, pavyzdžiui, serijiniuose modeliuose matytą „Rouge Grenade“ arba „Tour de Corse 1982“ ralio modelio geltoną, baltą ir juodą lenktynines spalvas. Taip pat bus siūlomi nauji „džentelmeno vairuotojo“ arba šiuolaikiniai spalvų variantai.
Klientai taip pat galės rinktis iš plataus pritaikymo galimybių pasirinkimo – nuo išorės spalvų iki interjero detalių (sėdynių, prietaisų skydelio, durų skydelių, centrinės konsolės ir t. t.). Bendradarbiaudami su „Renault“ dizaineriais, klientai galės derinti variantus ir susikurti išties unikalų automobilį.
Riboto leidimo
„Renault 5 Turbo 3E“ bus galima įsigyti tik 1 980 vienetų – taip pagerbiant originaliojo „Renault 5 Turbo“ debiuto metus – ir kiekvienas jų bus atskirai sunumeruotas.
Klientai, pateikdami užsakymą, galės pasirinkti norimą vieneto numerį. Rezervacijos bus pradėtos artimiausiomis savaitėmis, o pirmieji pristatymai planuojami 2027 m.