Bendrovė „Mercedes-Benz“ pristatė naujos kartos CLA modelį, kuris tiesiogine prasme yra visiškai naujas automobilis – su savo pirmtaku jis dalijasi tik pavadinimu. Jis sukurtas naudojant naująją įmonės modulinę MMA platformą, suteikiančią daugiau erdvės, daugiau komforto ir išmaniųjų sistemų nei ankstesnio modelio architektūra.
Naujo lygmens skaičiai
Naujasis CLA yra didesnis nei jo pirmtakas. Automobilio ilgis padidėjo iki 4 723 mm (+35 mm), plotis – iki 1 855 mm (+29), ratų bazė – iki 2 790 mm (+61), aukštis – iki 1 468 mm (+29). Dėl prailgintos ratų bazės išsiplėtė kojoms ir galvai skirta erdvė.
Bagažinė taip pat išaugo (iki 405 litrų) ir atsirado 101 litro tūrio priekinė bagažinė (angl. „frunk“). Ji grįžta į „Mercedes-Benz“ gamą po 90 metų – anksčiau tokia buvo įrengta 1934–1936 m. laidos „Mercedes-Benz 130“ (W23) modelyje su gale montuojamu varikliu.

Ypač mažomis energijos sąnaudomis ir įspūdingu be sustojimo nuvažiuojamu atstumu šiame segmente pasižymintis CLA perkelia elektrinį kasdienio gyvenimo mobilumą į naują lygį. Pirmieji į rinkas atkeliaujantys modeliai yra „CLA 250+“ (preliminariais WLTP metodikos duomenimis, bendros energijos sąnaudos: 14,0–12,2 kWh/100 km) ir „CLA 350 4MATIC“ (bendros energijos sąnaudos: 14,8–12,5 kWh/100 km).
200 kW galios „CLA 250+“ modelio viena įkrova nuvažiuojamas atstumas, preliminariais WLTP metodikos duomenimis, siekia iki 792 kilometrų. „CLA 350 4MATIC“ su 260 kW galios elektros motorais pozicionuojama kaip galingiausia ir aukščiausio lygio versija.
Mažas CLA sąnaudas ir rekordiškai didelį be sustojimo nuvažiuojamą atstumą padėjo pasiekti keli novatoriški sprendimai, įskaitant 800 voltų elektros sistemą ir dviejų greičių transmisiją. Abi naujovės pirmą kartą pristatytos „Mercedes-Benz“ elektromobilyje.
Užtikrinti didžiausią našumą padeda energijos rekuperaciją optimizuojanti MB.OS operacinė sistema, novatoriška šilumos siurblio pagrindu veikianti šildymo sistema, energiją taupantys elektros motorai ir mažas aerodinaminio pasipriešinimo koeficientas (Cd 0,21). Modeliuose su dviem elektros motorais ir visų varančiųjų ratų sistema dar didesnį našumą užtikrina patobulinta mechaninė priekinės pavaros atjungimo sistema.
Elektromobilyje bus montuojamos 85 kWh talpos baterijos, o vėliau pasirodys ir 58 kWh versija. Sparčiojo įkrovimo tiesioginės srovės stotelėse abi elektromobilio versijas bus galima įkrauti iki 320 kW galia. Tai leis CLA įkrauti 300 km atstumui nuvažiuoti vos per 10 minučių. Dėl kruopščiai sukurtos išankstinio baterijos temperatūros optimizavimo funkcijos didelė įkrovimo sparta bus palaikoma net ir žiemos sąlygomis.
Elektrinis CLA yra pirmasis „Mercedes-Benz“ modelis su oras-oras principu veikiančiu šilumos siurbliu. Skirtingai nei tradicinės sistemos, šioji šilumos neperduoda per cirkuliacinį skysčio kontūrą, bet vienu metu naudoja tris energijos šaltinius: surenka perteklinę šilumą iš elektrinės pavaros, iš akumuliatoriaus ir aplinkos oro. Išnaudodamas šią „nemokamą“ šilumą, siurblys žymiai pagerina CLA efektyvumą, nes sunaudoja tik apie trečdalį energijos, reikalingos lygiaverčiam pagalbiniam šildytuvui.
Minimalistinis salonas ir aukštųjų technologijų elementai

CLA salono centre žvilgsnį traukia papildomai pasirenkamas slankusis MBUX sistemos superekranas, apimantis visą prietaisų skydelio plotį. Po dideliu stikliniu skydeliu iš viso sumontuoti trys monitoriai: 10,25 colio įstrižainės vairuotojo ekranas, 14 colių centrinis jutiklinis ekranas ir 14 colių keleivio ekranas. Visuose trijuose ekranuose naudojama „Unity“ žaidimų variklio grafika užtikrina vaizdinę patirtį realiuoju laiku.
Kitas akį masinantis elementas yra plaukiojanti centrinė konsolė. Jos aukštai sumontuota konstrukcija pabrėžia sportišką atmosferą, o plati 3D apdailos detalė turi dvigubą puodelių laikiklį ir pasirenkamą belaidį išmaniojo telefono įkrovimo kilimėlį.
Visi CLA modeliai standartiškai komplektuojami su plačiu panoraminiu stogu. Šis vientisas fiksuotas stiklinis stogas neturi centrinės atramos ir sklandžiai tęsiasi nuo priekinio stiklo rėmo iki galo. Šilumą izoliuojantis laminuotas apsauginis stiklas, infraraudonųjų spindulių plėvelė ir trumpų bangų spindulių danga apsaugo nuo saulės ir karščio.
Patraukli ir universali spalvų ir medžiagų gama pabrėžia „Mercedes-Benz“ atsidavimą išskirtiniam dizainui ir unikalioms savybėms. Galima rinktis naujas dažų spalvas, kaip antai vandeninės mėtos ar metalizuotą skaidriai mėlyną, taip pat naujai sukurtus juodojo ar baltojo perlo spalvos sėdynių apmušalus.
Taip pat yra galimybė užsakyti apdailos elementų, pagamintų iš porėtos medienos, šlifuoto aliuminio, anoduotos dangos ar dekoratyvinio popieriaus: visi šie variantai yra nauji automobilių pramonėje.
Integruoti du DI
Populiari ir laiko patikrinta „Mercedes-Benz User Experience“ (MBUX) informacijos ir pramogų sistema dabar veikia MB.OS pagrindu ir pradeda naują suasmenintos vartotojo patirties ir intuityvios sąveikos su automobiliu erą.
Naujos kartos MBUX yra pirmoji pasaulyje automobilių informacijos ir pramogų sistema su integruotu tiek „Microsoft“, tiek „Google“ bendrovių dirbtiniu intelektu. Todėl tai pirmoji sistema, turinti kelis dirbtinio intelekto (DI) asistentus.
CLA turi didelio našumo vandeniu aušinamą centrinį kompiuterį, prijungtą prie „Mercedes-Benz“ išmaniojo debesies, kuris leidžia nuolat atnaujinti programinę įrangą belaidžiu būdu. Pirmą kartą šie atnaujinimai apima ir vairuotojo pagalbos sistemas. Dėl to CLA bus modernus ir patrauklus automobilis daugybę metų, panašiai kaip išmanusis telefonas, reguliariai gaunantis programinės įrangos naujinius.
MB.OS taip pat užtikrina programinės įrangos efektyvumą. Belaidžio atnaujinimo proceso energijos sąnaudos gerokai mažesnės nei ankstesnės sistemos, o energijos vartojimo efektyvumo standartą dar aukščiau pakelia pažangios technologijos, energijos taupymo režimai ir išmanus funkcijų valdymas. Visa tai leidžia didinti įveikiamą atstumą.
Saugumas pirmiausia
Naujasis CLA nuo pat pagrindų kurtas atsižvelgiant į naujausius saugos standartus. Tikslas aiškus: „Mercedes-Benz“ siekia pasiūlyti saugiausią automobilį savo klasėje.
Naujos standartinėje įrangoje įdiegtos pagalbos vairuotojui sistemos padeda išvengti daugelio nelaimingų atsitikimų. Susidūrimo atveju automobilio gniuždymo zonos, tvirtas keleivių salonas ir saugos sistemos sumažina rimtų sužalojimų riziką.
Pirmą kartą šiame segmente CLA turi centrinę saugos oro pagalvę – anksčiau ji buvo montuojama tik S klasės modeliuose. Įvykus stipriam šoniniam susidūrimui, atsižvelgiant į smūgio stiprumą ir priekinio keleivio padėtį, ši pagalvė išsiskleidžia tarp jo ir vairuotojo. Centrinė oro pagalvė yra integruota į vairuotojo sėdynės atlošą.
Bus ir hibridinė versija

Visiškai elektriniai modeliai vaidina pagrindinį vaidmenį „Mercedes-Benz“ tvaraus verslo strategijoje. Tačiau klientų norai ir mobilumo poreikiai skirtinguose pasaulio regionuose diktuoja šios transformacijos tempą.
Tad metų pabaigoje naująjį CLA bus galima įsigyti su hibride 48 voltų technologijos galios sistema ir į transmisiją integruotu elektros varikliu. Maksimalų pavaros koncepcijos ir gamybos lankstumą vokiečiams užtikrina CLA modelių šeimos modulinė architektūra.
Moderniausią hibridinio CLA jėgos sistemą bus galima rinktis iš trijų galios lygių. Automobiliai taip pat bus gaminami su priekinių ratų pavara arba visų varančiųjų ratų sistema 4MATIC.
Miesto tempu ir kai reikia mažiau nei 20 kW galios, hibridiniai modeliai galės važiuoti naudodami vien elektros energiją. Sistema taip pat pasižymės gebėjimu rekuperuoti energiją iki 25 kW galingumu esant įjungtai bet kuriai iš aštuonių greičių dėžės pavarų.
Lietuvoje naujos kartos CLA bus galima išvysti vasaros pabaigoje.