„Toyota“ pristatė „C-HR+“ – visiškai naują vien elektros energija varomą modelį, kuriam numatytas drąsaus, stilingo ir labai galingo konkurento vaidmuo viename svarbiausių Europoje C-SUV elektromobilių segmentų.
Aptakios ir akį traukiančios kupė kėbulo linijos bei smagaus vairuoti automobilio charakteris bus tie pagrindiniai bruožai, kurie turėtų susieti naująjį modelį su jo vairuotojais emociniu lygmeniu. O praktiniame lygmenyje dėmesys skirtas šios klasės automobilių prioritetams: erdvumui, praktiškumui ir patogumui.

Naujasis elektromobilis buvo sukurtas 2022-aisiais pristatyto kompaktiško SUV koncepcijos pagrindu. Kartu jis perėmė esmines savybes, dėl kurių „Toyota C-HR“ tapo vienu svarbiausių įmonės automobilių Europoje, – per dvi kartas buvo parduota daugiau nei milijonas jo vienetų.
Pasirinktose Europos rinkose planuojama naująjį modelį pristatyti 2025 m. pabaigoje, o nuo 2026 m. elektromobilį bus galima įsigyti visose Senojo žemyno šalyse. Į Lietuvą naujasis elektromobilis atvyks 2026 m. pirmąjį ketvirtį. Jis prisijungs prie visiškai naujo „Urban Cruiser“, kad svariai papildytų bendrovės „Toyota“ produktų asortimentą B ir C-SUV elektromobilių segmentuose.
Laikantis „Toyota“ elektrinių visureigių strategijos, asortimentą sudarys versijos su dviem skirtingos talpos baterijomis ir su priekinių arba visų varančiųjų ratų pavara. „C-HR+“ debiutas yra daugiakryptės „Toyota“ strategijos tąsa, vykdant hibridinių, įkraunamųjų hibridinių, elektromobilių ir vandeniliu varomų automobilių plėtrą. Laikydamasi šios strategijos bendrovė tvariai mažins transporto priemonių išmetamų teršalų kiekį pakeliui į nulinę anglies emisiją Europoje nuo 2035 m.
Visiškai naujas modelis
Nors „C-HR+“ yra įkvėptas ir toliau labai sėkmingai klientus pritraukiančio „Toyota C-HR“ krosoverio, tai vienareikšmiškai yra visiškai naujas individualus modelis. Jis sukurtas naudojant specialią elektromobiliams skirtą „e-TNGA“ platformą, turi unikalų kėbulą bei saloną. „C-HR+“ pasižymi išgrynintu dizainu: jo išvaizda paprasta, tačiau spinduliuoja stipria energija, tad patraukli tiek širdžiai, tiek protui.
Švarus ir modernus automobilio priekinės dalies stilius aiškiai rodo, kad tai šiuolaikinis „Toyota“ elektromobilis, o plati stovėsena perteikia dinamiškumą, susijusį su „Toyota C-HR“. Priekinio buferio, grotelių ir priekinių žibintų dizainas yra išskirtinis šio modelio bruožas, o aptakus, kupė krosoverio siluetas daro jį ne tik pastebimą, bet ir aerodinamišką. Pažymėtina, kad inžinieriams pavyko išlaikyti kupė stogo liniją ir išsaugoti pakankamai erdvės gale sėdintiems keleiviams.
Automobilio stilių pabrėžia išskirtinės charakterio linijos: ryškiai apibrėžtos gale, sklandžiai įsiliejančios į priekinės dalies dizainą. Žvelgiantį galinę dalį į akis vėlgi krenta plati stovėsena ir sudėtingi kombinuoti LED žibintai. Status galinio lango kampas ir nuosekliai integruotas oro aptakas dar labiau paryškina dinamišką išvaizdą.
Aukštesnės klasės vidaus erdvė
Modernus ir tolygus salonas sukuria atvirumo ir svetingumo pojūtį, o aplinkos apšvietimas suteikia rafinuotumo. 4 520 mm ilgio automobilio ratų bazė siekia 2 750 mm. Tokie parametrai leido įrengti saloną su daugybe erdvės keleivių galvoms ir 900 mm atstumu tarp sėdynių eilių. Rezultatas – didesnė salono erdvė, nei paprastai tikimasi iš C segmento krosoverio.
Salone naudojamos puikios medžiagos: jas liečiant juntama paprastai aukštesnės klasės modeliams būdinga kokybė. Dėl erdvumo ir visapusiško matomumo „Toyota C-HR+“ turi kozirius komforto ir universalumo kategorijose, o praktiškumo ir patogumo kategorijose papildomų taškų pelno 416 litrų talpos bagažinė.
Įranga rodo, kad automobilis kurtas ne tik vairuotojui, bet ir keleiviams. Pavyzdžiui, jame įrengti du belaidžiai išmaniųjų telefonų įkrovikliai, o gale sėdintiems sumontuoti USB prievadai, kad kelionės metu visi galėtų patogiai įkrauti įrenginius. Gale taip pat sumontuoti salono oro kondicionavimo valdikliai, o pro panoraminį stogą sklindanti natūrali šviesa užlieja visą automobilį.
Galia ir našumas
Taikant į skirtingus vairuotojų poreikius, „Toyota C-HR+“ bus siūlomas su dviem skirtingomis baterijomis. 57,7 kWh bendrosios talpos baterija bus montuojama tik versijose su priekiniais varomaisiais ratais, o 77 kWh bateriją bus galima įsigyti tiek versijose su priekiniais, tiek ir su visais varomaisiais ratais. Taip bus pasiekiama plati klientų bazė C-SUV rinkoje.
Maksimalus viena įkrova įveikiamas atstumas pagal WLTP važiavimo ciklą yra iki 600 km (laukiama homologacijos), priklausomai nuo įrangos lygio ir galios sistemos.

Charakteringai sklandų, tylų ir rafinuotą „Toyota“ elektromobilio našumą sustiprins įspūdinga galia. Nevertinant „GR performance“ automobilių asortimento, tai bus galingiausias „Toyota“ modelis Europoje.
Versija su visų varomųjų ratų pavara išvystys 343 AG (252 kW), o 0–100 km/val. greitį pasieks vos per 5,2 sekundės. Priekiniais ratais varomas modelis su 57,7 kWh baterija pasieks 167 AG (123 kW) galią, o, pasirinkus 77 kWh bateriją, elektros motoras generuos iki 224 AG (165 kW).
Galimybė rinktis visų varančiųjų ratų pavarą patvirtina „Toyota C-HR+“ kaip autentiško visureigio statusą. Visų varomų ratų sistema pagerina sukibimą su danga ir padeda išnaudoti elektromobiliams būdingą papildomą sukimo momentą ir galią. Tai prisideda tiek prie saugumo, tiek prie didesnio vairavimo malonumo.
Energiją taupančias savybes pagerina optimizuota aerodinamika: tai – ir visas automobilio siluetas, ir oro aptakai ant stogo bei galinės dalies – viskas apskaičiuota taip, kad būtų užtikrintas sklandus oro srautas virš kėbulo ir aplink jį.
Vairuotojai įvertins naują baterijos temperatūros optimizavimo funkciją, nes ji pagerins įkrovimo našumą daugeliu sąlygų. Kad būtų patogiau, šią funkciją galima valdyti automatiškai arba rankiniu būdu. Dar daugiau naudos suteikia energiją taupantis šilumos siurblys, skirtas oro kondicionavimo sistemai, šildomoms sėdynėms, vairui ir priekiniam stiklui.
Standartiškai visuose modeliuose integruotas 11 kW įkroviklis, o 22 kW galios įrenginys montuojamas pasirinkus aukštesnės klasės įrangą. Elektromobilis palaiko iki 150 kW spartųjį įkrovimą tiesiogine srove.
Pagerinta vairavimo patirtis
Kūrėjų teigimu, viena pagrindinių „Toyota C-HR+“ patrauklumo priežasčių bus vairavimo smagumas ir automobilio dinamiškumas. Elektromobilių platforma suteikia šiam modeliui tvirtumo, standumo ir judrumo, o greta to inžinieriai specialiai suderino ir pakabos darbą. Tai apėmė amortizatorių ir spyruoklių nustatymus bei stabilizatorių standumą. Elektrinis vairo stiprintuvas taip pat buvo perdarytas, kad tiksliau reaguotų į vairuotojo veiksmus.
Stabilumas padidėjo ir dėl didesnio kėbulo standumo bei žemesnio svorio centro, palyginti su tradiciniu „Toyota C-HR“. Sumažėjusi inercija leidžia valdyti automobilį dar tiksliau.
Saugos ir ryšio technologijos
„Toyota C-HR+“ žavi ne tik autentiška išvaizda ir pažangiomis galios sistemomis, bet ir visapusišką saugumą ir ryšį elektromobilyje užtikrinančiomis naujausiomis technologijomis.
Visuose modeliuose įdiegtas platus „Toyota T-Mate“ funkcijų spektras. Jos apima ir „Toyota Safety Sense“ aktyvaus saugumo bei pagalbos vairuotojui sistemas. Dėl pastarųjų vairuoti tampa saugiau ir paprasčiau, nes automobilis savarankiškai anksti nustato įvairius eismo įvykių pavojus ir prireikus automatiškai stabdo, vairuoja ir valdo galią, kad padėtų vairuotojui išvengti smūgio.
Standartiškai elektromobiliuose įdiegta daugybė pažangių funkcijų, įskaitant aklosios zonos stebėjimą, adaptyviąsias tolimąsias šviesas ir papildomą stovėjimo stabdį. Aukštesniame įrangos lygyje diegiama parkavimo pagalba ir panoraminio vaizdo apžvalgos sistema.
14 colių įstrižainės pramogų ir informacijos sistemos ekranas standartiškai montuojamas visuose „Toyota C-HR+“ modeliuose. Navigacijos sistemoje yra speciali EV maršruto parinkimo funkcija, kuri apskaičiuoja keliones su patogiomis įkrovimo stotelių parinktimis pagal automobilio baterijos įkrovą ir likusį nuvažiuoti atstumą.
Naudodamiesi „MyToyota“ programėle, savininkai gali stebėti ir valdyti pagrindinius savo elektromobilio duomenis, įskaitant įkrovimo būseną, įkrovimo laiką, galimą nuvažiuoti atstumą ir naudojimo rodmenis.
Rūpesčių nekelianti nuosavybė
Vairuotojai, ypač tie, kurie pirmą kartą perka elektromobilį, gali būti tikri, kad „Toyota C-HR+“ pasižymi prekių ženklui būdingomis savybėmis: kokybe, patvarumu ir patikimumu. Tai atsispindi ir baterijų priežiūros programoje, apimančioje baterijų būsenos patikrą kiekvienais metais, iki elektromobiliui sukaks 10 metų arba bus nuvažiuotas vienas milijonas kilometrų.
Į Lietuvą naujasis elektromobilis atvyks pirmąjį 2026 m. ketvirtį.