GLC ilgą laiką buvo populiariausias „Mercedes-Benz“ SUV modelis, o 2024 m. tai apskritai buvo pats perkamiausias gamintojo automobilis. Dabar vairuotojai gali tikėtis įdomios naujienos: GLC serijos gamą papildys visiškai nauja elektrinė modelio versija. Gamintojui ji labai svarbi, nes ateityje siekiama suformuoti plačią įvairių galios sistemų pasiūlą, kad būtų patenkinami visų vairuotojų poreikiai.

Naujasis elektrinis GLC modelis nuo pat pradžių buvo kuriamas kaip baterijose kaupiama energija varomas elektromobilis, tad jame bus galima aptikti visas pažangiausias „premium“ prekių ženklo technologijas. Kalbant apie važiavimo savybes, viena įkrova įveikiamą atstumą, našumą ir įkrovimo greitį, elektrinis GLC turėtų aukštai užkelti kartelę. Kartu tai bus itin universalus ir praktiškas automobilis, kaip ir geriausiai parduodamos jo tradicinės versijos.
Ištestuotas be kompromisų
Stipriai užmaskuoti elektrinio GLC prototipai neseniai pradėjo griežtus žiemos bandymus Švedijos poliariniuose regionuose. Ypač žemose temperatūrose skrosdami apsnigtus kelius šie bandomieji elektromobiliai triumfavo prieš pačias nepalankiausias gamtines sąlygas ir pademonstravo nepaprastą atsparumą bei išskirtinį našumą.
„Naujasis elektrinis GLC yra automobilis be kompromisų, tad mes jį taip pat išbandome bekompromisiškai. Per žiemos bandymus Švedijoje elektrinis GLC įrodė savo patikimumą ir tvirtumą net ir ekstremaliomis sąlygomis. Rezultatai skandinaviškos žiemos sąlygomis kalba apie inovacijas ir kokybę“, – pažymėjo „Mercedes-Benz Group AG“ transporto priemonių kūrimo ir integravimo viceprezidentas Christophas Starzynskis.
Per atšiaurius testus Švedijos Arjeplugo (Arjeplog) gyvenvietės apylinkėse naujasis „Mercedes-Benz GLC“ pademonstravo išskirtines važiavimo ir valdymo savybes, taip pat 4MATIC sistemos užtikrinamą puikų sukibimą žiemos keliuose. Visų varančiųjų ratų sistemas turinčiuose modeliuose ant priekinės ašies montuojamas papildomas galingas pavaros blokas, kurį prireikus galima greitai įjungti arba išjungti.
Siekiant užtikrinti optimalų sukibimą ir važiavimo stabilumą ant sniego ir ledo, jutikliai nustato ratų sukimosi parametrus ir paskirsto sukimo momentą pagal pasirinktą važiavimo režimą. Kadangi ant priekinės ir galinės ašių montuojami abu elektros varikliai valdomi atskirai, varomoji jėga nuolat išlieka optimali. Kad energija būtų naudojama išskirtinai efektyviai, „Mercedes-Benz“ abiejuose elektros pavaros blokuose įdiegė didelio našumo galios elektroniką su pažangiausiais silicio karbido srovės keitikliais.
Greitai į važiavimo sąlygas reaguojančią visų varančiųjų ratų pavarą ir precizišką vairo mechanizmą puikiai papildo novatoriška stabdžių sistema. Anksčiau atskirai montuoti stabdžių stiprintuvas, pagrindinis cilindras ir ESP valdymo komponentai dabar sukomplektuoti į vientisą kompaktišką modulį. Vairuotojai aiškiai jaučia stabdžių pedalo atsaką: šis pojūtis užtikrina tikslų ir nuoseklų grįžtamąjį ryšį.
Sistema kruopščiai optimizuoja stabdymo energijos rekuperaciją ir taip padidina nuvažiuojamą atstumą. Dėl to vairuotojas visą laiką užtikrintai jaučia stabdymo efektyvumą, nepriklausomai nuo to, ar stabdoma rekuperacijos būdu, ar naudojant diskus ir trinkeles.
Be to, naujoji stabdžių sistema palaiko išskirtinai aukštus prekių ženklo saugos standartus: įvykus elektroninei klaidai, sistema patikimai persijungia į hidraulinį režimą ir užtikrina saugų stabdymą.
Ilgoms kelionėms ir greitiems įkrovimams
Dėl pažangiausių baterijų ir pavaros technologijų visiškai elektrinis GLC pasiekia įspūdingą be sustojimo įveikiamą atstumą net ir spiginant šalčiui. Vienais iš svarbiausių technologinių pranašumų yra 800 voltų elektros sistemos architektūra ir sudėtingi pavaros agregatai, turintys dviejų greičių transmisiją pagrindiniame pavaros bloke ant galinės ašies. 800 voltų sistema optimizuoja ir našumą, ir galią, be to, žymiai sutrumpina įkrovimo laiką.
GLC bus komplektuojami įvairūs aukštos įtampos baterijų modeliai. Pagrindinis akumuliatoriaus variantas palaikys per 320 kW galios spartųjį įkrovimą nuolatine srove.
Baterijų modeliai skirsis ne tik naudingąja talpa, bet ir chemine sudėtimi. Aukščiausio lygio versijų baterijų celėse naudojami anodai su silicio oksidu, įmaišytu į grafitą. Taip pasiekiamas išskirtinai didelis gravimetrinis energijos tankis. Tai leidžia sumažinti baterijų svorį ir padidinti be sustojimo nuvažiuojamą atstumą. Todėl GLC taupiau naudoja energiją ir tampa dar praktiškesnis bei našesnis.
Net ir važinėjant giliausios žiemos sąlygomis, elektrinis GLC stebina ypatingu temperatūros komfortu. Būsimame modelyje standartiškai bus įrengtas šilumos siurblys. Salonui šildyti ši sistema sunaudoja maždaug trečdalį elektros energijos, kurios prireiktų panašiam elektriniam šildytuvui toms pačioms sąlygoms užtikrinti.
Pažangus šilumos siurblys vienu metu gali apdoroti tris energijos šaltinius: surinkti perteklinę šilumą iš elektrinės pavaros bloko, iš baterijos ir iš aplinkos oro. Šilumos siurblys yra elektromobilio klimato kontrolės sistemos dalis, kuri vasarą vėsina, o žiemą šildo. Be to, šilumos siurblys pagerina ypač spartaus įkrovimo efektyvumą, nes prieš įkrovimo sesiją gali pakoreguoti baterijos temperatūrą iki optimalios.
Visos šios savybės atitinka „Mercedes-Benz“ filosofiją, kad efektyvumas neturėtų pakenkti keleivių komfortui ir gerovei. Net ir sparčiojo įkrovimo metu salone išsaugoma maloni temperatūra – šis kūrėjų uždavinys buvo patvirtintas per Švedijos poliariniame regione vykusius bandymus.
Griežta testavimo programa
Prieš pradedant serijinę gamybą, kiekvienas naujas „Mercedes-Benz“ modelis turi atitikti bendrovės nustatytus vystymo ir patikimumo standartus. Tad dešimtmečius Vokietijos automobilių gamintojas kiekvieną naują modelį egzaminuoja ekstremaliausiomis sąlygomis netoli Poliarinio rato. Čia gamykliniai automobiliai ištveria net minus 25 laipsnių Celsijaus temperatūrą, testuotojai juos visapusiškai išmėgina važinėdami apsnigtais keliais ir užšalusių ežerų ledu.
Šiems tikslams bendrovė įkūrusi specialų bandymų centrą Arjepluge, netoli Poliarinio rato. Automobiliai testuojami ne tik tolimosios šiaurės keliuose – pačiame centre yra kruopščiai suprojektuotos bandymų trasos. Jos apima sudėtingus, važiavimą į kalnus imituojančius pakilimus, kurių įkalnės siekia iki 20 procentų, taip pat skirtingais sukibimo koeficientais pasižyminčias bandymų trasas bei valdymo savybių tikrinimo trasas.
Centre įrengtos ir žiedinės trasos ant beveik pliko užšalusio ežero ledo. Visa tai per bandymus užkelia aukštą kartelę važiavimo ir valdymo sistemų darbui.
Automobiliai išmėginami ne tik žiemos, bet ir ekstremaliomis vasaros sąlygomis. Bandymų metu jų veikla tikrinama skaudžiai svilinant saulei, kai temperatūra siekia 50 laipsnių Celsijaus, pavyzdžiui, Arizonos valstijoje JAV ar Pietų Afrikoje.